Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας

  

Στους δρόμους βγάζει τους εκπαιδευτικούς το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που φέρνει αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση.

Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπ. Παιδείας για την αξιολόγηση και την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων που φέρνουν τα πάνω-κάτω στην εκπαίδευση, βγάζουν μεσοκαλόκαιρο στους δρόμους τους εκπαιδευτικούς.

Την Τετάρτη το απόγευμα   πραγματοποίησαν Συλλαλητήριο στα προπύλαια  οι εκπαιδευτικοί που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα συνδικαλιστικών φορέων της εκπαίδευσης  στα Προπύλαια. 

Αίτημα και στόχος του εκπαιδευτικού κινήματος : Να αποσυρθεί το αντιεκπαιδευτικό  νομοσχέδιο το υπ. Παιδείας και η  υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Να μην κατατεθεί στη Βουλή το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και να αποσυρθεί!

 

«Τα σχολεία δεν θέλουν αξιολογητές, θέλουνε δασκάλους και καθηγητές», «δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά, δεν θα γίνει σκλάβος η νέα η γενιά», ήταν συνθήματα που κυριάρχησαν στην πορεία που ακολούθησε, παρά την αρχική άρνηση της αστυνομίας να διακόψει την κυκλοφορία, την οποία και κατήγγειλαν οι συγκεντρωμένοι.

Η πορεία κατέληξε στο Σύνταγμα.


Ο αγώνας των εκπαιδευτικών κλιμακώνεται με νέες κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα και την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης μέχρι 14 Ιουλίου και στη συνέχεια θα συζητηθεί στην ολομέλεια της βουλής.

Τα αγκάθια  του νομοσχεδίου

Αξιολόγηση

 Το πρώτο αγκάθι του νομοσχεδίου είναι αυτό της αξιολόγησης, η οποία θα αφορά τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τα στελέχη εκπαίδευσης.

Από τη μία οι αξιολογούμενοι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν κυρώσεις - τουλάχιστον όχι μέχρι στιγμής - σε περίπτωση που σκοράρουν χαμηλά στην τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα αξιολόγησης (Μη ικανοποιητικός, Ικανοποιητικός, Πολύ καλός, Εξαιρετικός) σκοράρουν χαμηλά. Μόνη υποχρέωση, η επιμόρφωση, ένα «βελτιωτικό μέτρο», όπως το χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. Η μοριοδότηση θα μετράει άπαξ και θελήσει κάποιος να διεκδικήσει θέση στελέχους.

Στόχος της διαμορφωτικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η «υποστήριξη του εκπαιδευτικού στην προσπάθεια αυτοβελτίωσής του και η συστηματική επιμόρφωση, με απώτερο στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού» σύμφωνα με τη Ν. Κεραμέως.

Θυμίζουμε ότι η εν λόγω αξιολόγηση θα γίνεται σε 3 στάδια, εκ των οποίων τα δύο θα αξιολογούνται ανά 4ετία και το τρίτο ανά διετία. Συγκεκριμένα:

1. Η γενική και ειδική διδακτική των εκπαιδευτικών, θα αποτιμάται από τον σύμβουλο εκπαίδευσης ανά 4 έτη

2. Το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης θα αποτιμάται από τον διευθυντή επίσης ανά τετραετία.

3. Η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια θα αποτιμάται και από τον διευθυντή και από τον Σύμβουλο, ανά διετία.

Αντιθέτως, τα στελέχη εκπαίδευσης θα λαμβάνουν μόρια από την αξιολόγηση προκειμένου να προαχθούν, είτε θα απομακρύνονται από τις θέσεις ευθύνης αν αξιολογηθούν αρνητικά. «Στόχος δεν είναι η ανατροφοδότηση/διαμόρφωση αλλά η διάγνωση της αποτελεσματικότητας», δήλωσε η υπουργός Παιδείας κατά την παρουσίαση του νομοσχεδίου. 


Η θετική αξιολόγηση θα αποτελεί μοριοδοτούμενο κριτήριο για την επιλογή σε θέση ευθύνης, ενώ σε περίπτωση αρνητικής αξιολόγησης το στέλεχος που κρίνεται ανεπαρκές (μέσος όρος <50) αντικαθίσταται και δεν μπορεί να συμμετέχει σε διαδικασία επιλογής για ίση ή ανώτερη θέση για 4 έτη.

Η αξιολόγηση των στελεχών διεξάγεται δύο φορές εντός τετραετούς θητείας. Η πρώτη διενεργείται στο μέσον της θητείας και η δεύτερη στο τέλος αυτής. Αξιολογητές θα είναι οι δύο άμεσα προϊστάμενοι του στελέχους, λαμβάνοντας υπόψη και ανώνυμες αξιολογήσει από τους υφιστάμενους.

Αποδυναμωμένοι σύλλογοι διδασκόντων

Οι σύλλογοι διδασκόντων, βάσει του νέου νομοσχεδίου, χάνουν σχεδόν κάθε δυνατότητα επιρροής στα σχολεία ενώ οι διευθυντές αποκτούν υπερεξουσίες και γίνονται "αιώνιοι", αφού οι θητείες μετατρέπονται σε 4ετείς ενώ αίρεται ο περιορισμός των δύο θητειών στο ίδιο σχολείο. Επιπλέον οι διευθυντές θα μπορούν να ελέγχουν το μάθημα των εκπαιδευτικών, να προτείνουν τους υποδιευθυντές τους, ενώ μαζί με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης θα αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς της τάξης ανά δύο και τέσσερα έτη.

Οι υπερεξουσίες των διευθυντών θα περιλαμβάνουν την οργάνωση ετήσιων επιμορφώσεων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου, αλλά και τη δυνατότητα αξιοποίησης των σχολικών εγκαταστάσεων εκτός του σχολικού ωραρίου, την εξασφάλιση επιπλέον πόρων με διοργάνωση εκδηλώσεων και ευκολότερη αποδοχή δωρεών και χορηγιών. Παράλληλα θα έχουμε μια "στρατιά" νέων Στελεχών εκπαίδευσης επίσης με υπερεξουσίες, που θα ξεκινά από τους Μέντορες και θα συνεχίζεται σε 800 (από 540) σήμερα Σύμβουλους, και μια στρατιά στελεχών-Εποπτών ποιότητας εκπαίδευσης. 

Αυτονομία και στο βάθος σχολεία/επιχειρήσεις

Υπό το πρόσχημα της «εμπιστοσύνης προς τους εκπαιδευτικούς», οι διδάσκοντες καλούνται να επιλέξουν βιβλίο (πολλαπλό βιβλίο), ένα μέτρο που μόνο ανισότητες μεταξύ σχολείων ακόμη και σχολικών μονάδων εντός της ίδιας γειτονιάς δημιουργεί, ενώ είναι στη διακριτική τους ευχέρεια η μορφή αλλά και το πλήθος των τετραμηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης των μαθητών (αν θα είναι ατομική,  ομαδική, ανεστραμμένη τάξη, αντί ωριαίου διαγωνίσματος). 

Ακόμα, θα έχουν δυνατότητα (μαζί με το διευθυντή) να αποφασίζουν εκπαιδευτικές δράσεις χωρίς κεντρική έγκριση, ενώ προβλέπεται και απλοποίηση της διαδικασίας διενέργειας ερευνών και πρακτικής άσκησης εντός σχολικών μονάδων.

ΠΗΓΗ: alfavita.gr

Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.