Τα πρωτοφανή κέρδη της efood στην πανδημία
Τώρα, ήρθε η ώρα οι διανομείς, να διεκδικήσουν ακόμη πιο δυναμικά τα δικαιώματά τους.
ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 12:00-16:00
σε Αθηνα και Θεσσαλονίκη
Από success κινδυνεύει να μετατραπεί σε disaster story, η efood, που δημιούργησαν το 2012 τα αδέλφια Κυρκίνη και πούλησαν έναντι 22 εκατ. ευρώ στη γερμανική Delivery Hero το 2015.
Έξι χρόνια μετά την πώληση, και
παραμένοντας στο τιμόνι της ως διευθύνοντες σύμβουλοι της εταιρείας Online Delivery,
έχουν να διαχειριστούν τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της εταιρείας. Και αυτό
διότι από το απόγευμα της Τετάρτης 15 Σεπτεμβρίου, οπότε και ενημερώθηκαν
διανομείς της ότι δεν ανανεώνεται η τρίμηνη σύμβαση εργασίας τους, έχει
ξεσπάσει κύμα έντονων αντιδράσεων κατά της efood στα social media.
Επίσης η εταιρεία "είδε” την
αξιολόγησή της από τους χρήστες της Google Play Store να καταρρέουν.
Πριν την περασμένη Πέμπτη η αξιολόγηση της efood στο Google Play Store ήταν στο
4,8, δηλαδή μια ανάσα από την υψηλότερη βαθμολογία που είναι το 5, ωστόσο πλέον
έχει κατρακυλήσει στο 1, την ελάχιστη δυνατή, με χιλιάδες αρνητικά μηνύματα από
καταναλωτές της. Αρκετοί εξ αυτών που είχαν κατεβάσει την εφαρμογή με
αναρτήσεις τους στα social media δηλώνουν ότι την έχουν απενεργοποιήσει και
διαγράψει.
Μέχρι το μεσημέρι της 15 Σεπτεμβρίου όμως
-δηλαδή πριν σταλεί το μήνυμα σε διανομείς της ότι δεν θα ανανεωθεί η σύμβαση
τους- πέρασε τα δύσκολα χρόνια της οικονομικής κρίσης αλλά και την κρίση της
πανδημίας αβρόχοις ποσί.
Για του λόγου το αληθές πέρυσι,
"είδε” τον τζίρο της να εκτοξεύεται στα 64,488 εκατ. ευρώ από 43,171
εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Η αύξηση στον κύκλο εργασιών προήλθε κυρίως από
την αύξηση των παραγγελιών με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες
που ενισχύθηκαν κατά 13,4 εκατ. ευρώ στα 46,143 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον ο τζίρος της αυξήθηκε και λόγω
της χρήσης των υπηρεσιών προώθησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων στην
πλατφόρμα, όπως premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.λπ.
Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών άγγιξαν τα
13,527 εκατ. ευρώ, 5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019, τα EBITDA ξεπέρασαν
τα 31,653 εκατ. ευρώ από 23,705 εκατ. ευρώ, τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 28,7
εκατ. ευρώ από 22,247 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 21,39
εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα τα ταμειακά της διαθέσιμα
εκτοξεύθηκαν στα 40,84 εκατ. ευρώ από 28,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019, ενώ σε
ό,τι αφορά τη διάθεση των κερδών της, το μέρισμα προς την Delivery Hero αγγίζει
τα 20 εκατ. ευρώ.
Στην εταιρεία απασχολούνταν στα τέλη του
2020, 378 άτομα, από 268 άτομα το 2019 ενώ οι υπόλοιποι εργαζόμενοι της είναι
"ενοικιαζόμενοι" με τρίμηνες συμβάσεις από γνωστή διεθνή εταιρεία.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι
κατά τη χρήση του 2020 και μόνο στην αρχή της πανδημίας, η εταιρεία έκανε χρήση
συγκεκριμένης φορολογικής ωφέλειας που δόθηκε με τις σχετικές Κυβερνητικές
αποφάσεις.
Τώρα, ήρθε η ώρα οι διανομείς, να διεκδικήσουν ακόμη πιο δυναμικά τα δικαιώματά τους.
ΣΤΑΣΗ
ΕΡΓΑΣΙΑ και ΠΟΡΕΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ 12:00-16:00
σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
(Αθήνα-Προσυγκέντρωση πεδίον του Άρεως
11:00)
(Θεσσαλονίκη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Άγαλμα Βενιζέλου
Παρασκευή 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ
συγκέντρωση στις 7 μ.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου).
Το σωματείο ΣΒΕΟΔ ανάμεσα σε άλλα, τονίζει στην ανακοίνωσή του:
Καλούμε όλους τους συναδέλφους/ισσες ανεξαιρέτως εργασιακού καθεστώτος (και μισθωτούς και αυτοαπασχολούμενους) να στηρίξουν τη στάση εργασίας. Γιατί το συμφέρον όλων είναι κοινό και η πραγματικότητα αποκαλύπτει, ότι όσο ο χρόνος περνάει και το απεχθές καθεστώς της δουλειάς με το κομμάτι δείχνει το αληθινό του πρόσωπο, τόσο οι συνάδελφοι σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, διεκδικούν τον πραγματικό χαρακτήρα της εργασίας τους, που δεν είναι άλλος από την εξαρτημένη εργασία, με μόνιμο και σταθερό χαρακτήρα.
Σημειώνεται ότι εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση ΣΒΕΟΔ και Συνδικάτο Επισιτισμού για τις απολύσεις στην e-food και τη στάση εργασίας: πρόκειται για την πρώτη φορά που συνεργάζονται αυτές οι δύο οργανώσεις για την έκδοση μιας κοινής ανακοίνωσης.Δεν πείθουν οι νέες εξαγγελίες της εταιρείας
Μετά την οργή στα μέσα κοινωνικής
δικτύωσης και την πολιτική κόντρα μεταξύ κομμάτων της αντιπολίτευσης και της κυβέρνησης
η εταιρεία efood αναγκάστηκε
να αναδιπλωθεί επικοινωνιακά; και να ζητήσει συγνώμη για το απειλητικό μήνυμα προς
τους 115 εργαζόμενους. Εξακολουθεί όμως, να επιμένει στην «επιλογή» να γίνουν
«freelancers».
Η κυβέρνηση αναγκάστηκε και αυτή, να συρθεί πίσω από τα
γεγονότα βάζοντας σε κίνηση το παροπλισμένο εδώ και χρόνια Σώμα Επιθεώρησης
Εργασίας.
ΠΗΓΕΣ: https://www.capital.gr, efsyn.gr
Διαβάστε ακόμη:
Η εταιρεία -efood-εκβιάζει εργαζόμενους για να αλλάξουν την σύμβαση
εργασίας https://www.blogger.com/u/3/blog/post/edit/547609592754129009/85866944051696618
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια