Οι μαθητές διεκδικούν από το υπουργείο παιδείας μέτρα για την ασφάλεια και τη μόρφωσή τους (ΦΩΤΟ)

 Αλήθειες και ψέματα για το   50% +1 (νοσούντων μαθητών στο ίδιο Τμήμα σχολείου προκειμένου να κλείσει)



Ημέρα διεκδίκησης μέτρων προστασίας και ασφάλειας στα σχολεία, ενίσχυσης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, κόντρα στις πολλαπλές ελλείψεις στα σχολεία και στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις όπως η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής και η Τράπεζα Θεμάτων η σημερινή Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2022.

Στην Αθήνα, εκατοντάδες σχολεία με αποφάσεις τους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών  και συγκεντρώθηκαν στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας. Τη φωνή της με τους μαθητές ενώσανε στην κινητοποίηση και η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων καθώς και φοιτητές το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών, διεκδικώντας μέτρα προστασίας στα πανεπιστήμια.

Στο επίκεντρο της συγκέντρωση  η υγεία και η μόρφωσή τους

Με εκατοντάδες Γενικές Συνελεύσεις, αποχές και καταλήψεις σε σχολεία, οι μαθητές βάζουν στο επίκεντρο του προβληματισμού τους ότι πάνω στη νέα έξαρση της πανδημίας, τα σχολεία για άλλη μια φορά άνοιξαν χωρίς τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλειά τους. Η απάντηση της κυβέρνησης είναι η ισχύουσα από πέρυσι εντολή του υπουργείου για τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία. Ωστόσο κι αυτό σε πολλές περιπτώσεις μένει στα χαρτιά, καθώς η ανησυχία και των ίδιων των εκπαιδευτικών για την κατάσταση είναι μεγάλη και αναγνωρίζουν το δίκαιο των αιτημάτων των μαθητών να παρθούν μέτρα για ασφαλή σχολεία

Η  ΟΛΜΕ επικαιροποίησε την απόφασή της για απεργία - αποχή των εκπαιδευτικών από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία.

 Τα σχολεία άνοιξαν με ακόμα μεγαλύτερες ελλείψεις σε προσωπικό, λόγω και της νόσησης χιλιάδων εκπαιδευτικών. «Η κυβέρνηση έχει ήδη προετοιμαστεί για τη διαχείριση ενδεχόμενων αρρυθμιών εξαιτίας της νόσησης κάποιων εκπαιδευτικών από κορονοϊό και της προσωρινής μη προσέλευσής τους στα μαθήματα. Το σχέδιο αυτό ξεδιπλώνεται σε διάφορους πυλώνες, πρώτα απ' όλα στην αναδιάταξη του δυναμικού μέσα στις σχολικές μονάδες», είπε χαρακτηριστικά χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου, προσθέτοντας τις προσλήψεις αναπληρωτών, που έγιναν όμως μετά το άνοιγμα των σχολείων και στην πλειοψηφία τους δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα.

Αποτέλεσμα αυτών είναι η υπολειτουργία των σχολείων. Και μπορεί το υπουργρείο Παιδείας να ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία, η πραγματικότητα όμως που βιώνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί το διαψεύδει. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση π.χ. κλείνουν ολοήμερα τμήματα και τμήματα ένταξης, ή δημιουργούνται κενά στην Παράλληλη Στήριξη για να μετακινούνται εκπαιδευτικοί προκειμένου να αναπληρώσουν συναδέλφους τους. Δηλαδή, η κάλυψη των κενών που δημιουργούνται από τη νόσηση δασκάλων και νηπιαγωγών γίνεται ...με τη δημιουργία άλλων κενών.

Στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, οι μαθητές κάνουν σχεδόν καθημερινά 4ωρα και 5ωρα αντί για 6ωρα και 7ωρα, γεγονός που συσσωρεύει ακάλυπτη ύλη και εντείνει την αγωνία των μαθητών για το πώς αυτή θα καλυφθεί, πώς θα ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εξετάσεων.

     Η Κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας για μέτρα                 προστασίας και για μορφωτικά δικαιώματα (ΦΩΤΟ)

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από εκατοντάδες σχολεία-  και από σχολεία του Βύρωνα-  που με αποφάσεις τους ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών.

Πολλά σχολεία είναι σε κατάληψη, ή οι μαθητές απέχουν σήμερα και θέτουν το θέμα της ασφάλειάς τους, καθώς βλέπουν ότι τα κρούσματα στα σχολεία είναι πολλά και τα μέτρα ανύπαρκτα. 

Σήμερα μόνο, με βάση τα τεστ που διενεργήθηκαν, εντοπίστηκαν άλλα 6.364 νέα κρούσματα.

Παράλληλα, έντονο και πιεστικό αρχίζει να γίνεται και το θέμα των απουσιών των μαθητών, καθώς δεν έχει υπάρξει για φέτος ειδική μέριμνα και οδηγίες από το υπουργείο, ενώ υπάρχουν πολλές απουσίες που φορτώνονται οι μαθητές λόγω των τεστ που χρειάζεται να κάνουν (να βρουν ραντεβού για rapid, να αναμείνουν τα αποτελέσματα του μοριακού ελέγχου αν χρειαστούν τέτοιον κ.λπ.

Στη διάρκεια της συγκέντρωσης μια ομάδα πέταξε πέτρες και κροτίδες στο περίβολο του υπουργείου.

Οι μαθητές ανανέωσαν το ραντεβού τους με νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την επόμενη εβδομάδα, απαιτώντας άμεσα μέτρα στα σχολεία τους για την ασφάλεια και τα μορφωτικά τους δικαιώματα.

 

Αλήθειες και ψέματα για το   50% +1 (νοσούντων μαθητών στο ίδιο Τμήμα σχολείου προκειμένου να κλείσει)

Πρωθυπουργός: «Το 50% +1 το υπέδειξε η επιτροπή»

Μέλη επιτροπής: «Μπήκε από το υπουργείο»

Τα μέλη της επιτροπής ειδικών διέψευσαν -σε ανύποπτο χρόνο- τις χτεσινές δηλώσεις Μητσοτάκη για την απόφαση του 50%+1 στα σχολεία!

Σε πλήρη αντίθεση έρχονται οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για το ποιός υπέδειξε τη θέσπιση του ορίου 50%+1 (νοσούντων μαθητών στο ίδιο Τμήμα σχολείου προκειμένου να κλείσει) και μελών της επιτροπής των ειδικών.

Συγκεκριμένα, στη χθεσινή ( 13/1) του συνέντευξη στον Αντέννα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ρωτήθηκε μεταξύ άλλων για το πολυσυζητημένο πλαφόν του 50%+1  για το κλείσιμο Τμημάτων:

Νίκος Χατζηνικολάου: Το 50+1;

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Το 50+1 μας το υπέδειξε η Επιτροπή»

Θα έρθω και σε αυτό. Και η καλύτερη απάντηση στις υστερίες της αντιπολίτευσης και σε διάφορα εξοργιστικά πρωτοσέλιδα περί «ρώσικης ρουλέτας», «ανοσίας της αγέλης» και διάφορες άλλες σαχλαμάρες που δυστυχώς αναπαράγονται και από τα πιο επίσημα χείλη. Το 50+1 μας το υπέδειξε η Επιτροπή. Αν η Επιτροπή μας έλεγε 25, θα λέγαμε 25. Η Επιτροπή έκρινε ότι όταν έχουμε ένα πρωτόκολλο αυστηρών τεστ για όλο το τμήμα δεν χρειάζεται το τμήμα να κλείνει με λιγότερα περιστατικά. Αν κάποια στιγμή μας πει κάτι διαφορετικό, δεν έχουμε ποτέ αμφισβητήσει την Επιτροπή ως προς τα μέτρα τα οποία έχει προτείνει, ούτε ως προς την εξειδίκευσή τους.

Βατόπουλος: «Δεν ήταν απόφαση της επιτροπής»!

Ομως χτες ο Αλκιβιάδης Βατόπουλος, καθηγητής Μικροβιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha, ΠΡΙΝ μεταδοθεί η συνέντευξη του Πρωθυπουργού, ξεκαθάρισε: «Το πρωτόκολλο του 50%+1 κρουσμάτων δεν ήταν κάτι που συζήτησε η Επιτροπή. Αυτό ουσιαστικά μπήκε από το υπουργείο, κατά τη γνώμη μου ως όριο πάνω από το οποίο δεν μπορεί πλέον – για εκπαιδευτικούς λόγους – να γίνεται μάθημα. Δεν μπορούμε να βάλουμε εμείς ένα όριο, έτσι οριζόντιο από τώρα».

Και δεν ήταν ο μόνος ειδικός που διέψευσε τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού.

  ΠΗΓΕΣ: 902, alfavita.gr

Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.