ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ

ΤΟΠΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2022

Οι Γορτύνιοι διεκδικούν να γίνει επιτέλους το έργο Ε.Ο ΒΥΤΙΝΑ- ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ!



Η Γορτυνία, είναι διαχρονικά ξεχασμένοι  από όλες τις κυβερνήσεις.  Ο τόπος  ερημώνει, εγκαταλείπεται και απαξιώνεται κάθε μέρα, όλο και περισσότερο.

Η πολύπαθη και εγκαταλελλημενη επαρχία Γορτυνίας Ν. Αρκαδίας που το περασμένο καλοκαίρι δέχθηκε ένα ακόμη ισχυρό πλήγμα από την καταστροφική πυρκαγιά προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της.

Για δεκαετίες ένα από τα αιτήματα των Γορτύνιων ήταν να φτιαχτή η Ε. Οδός Τρίπολη- Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία μέσω της παράκαμψης Λαγκαδιών.   Τα τελευταία χρόνια είχαν αναζωπυρωθεί κάποιες ελπίδες  για την πιθανή εύρεση χρηματοδότησης του έργου, ταυτόχρονα όλοι έβλεπαν και την  συνεχιζόμενη αδράνεια σχετικά με την υλοποίηση της  σύνδεσης Τρίπολης – Αρχαίας Ολυμπίας.   

Μέχρι που ήρθε στη δημοσιότητα μια ανακοίνωση  της Περιφέρειας σχετικά με τα αποτελέσματα της μελέτης σκοπιμότητας για τη χάραξη από το μηδέν νέου οδικού άξονα, ο οποίος θα συνδέει τη Μεγαλόπολη με την Αρχαία Ολυμπία, προτείνοντας την εντελώς διαφορετική χάραξη και κατασκευή ενός αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος όχι μόνο δεν διέρχεται από την περιοχή της Γορτυνίας αλλά ξεπερνά στο μεγαλύτερο μέρος του και τα όρια της Περιφέρειας Πελοποννήσου, σύμφωνα με ανακοίνωση της Παγγορτυνιακής Ένωσης.  

Όπως ήταν αναμενόμενο η ανακοίνωση αυτή της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τη χάραξη ενός νέου οδικού άξονα Μεγαλόπολης – Αρχαίας Ολυμπίας προκάλεσε την  αντίδραση των  απανταχού Γορτύνιων.  Αφού βλέπουν τους  αρμόδιους που εναλλάσσονται στην εξουσία Κεντρική και Περιφερειακή να τους εμπαίζουν. θεωρώντας ότι είναι απαράδεκτο ένα τόσο σημαντικό έργο που είναι έτοιμο για δημοπράτηση να παραπέμπεται για άλλη μια φορά στις “καλένδρες” λόγω της αδιαφορίας των αρμοδίων με την επίκληση δικαιολογιών ότι δήθεν δεν είναι ανταποδοτικό.

Άμεσα  αντέδρασε η Παγγορτυνιακή Ένωση με επιστολή που έστειλε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου και «δηλώνει ότι θα αντιταχθεί σε κάθε σχεδιασμό ο οποίος θα αφήνει εκτός υπολογισμών την πολύπαθη και ερημωμένη περιοχή της Γορτυνίας.

Η δημιουργία ενός σύγχρονου οδικού άξονα στον τόπο μας, αποτελεί ένα δίκαιο και καθολικό αίτημα των Γορτυνίων για γενιές ολόκληρες και θα έπρεπε να αποτελεί προτεραιότητα στο σχεδιασμό της κάθε Περιφερειακής Αρχής.

Το οποιοδήποτε σχετικό χρηματοδοτικό εργαλείο είναι διαθέσιμο ή μπορεί να αναζητηθεί, οφείλει και πρέπει να χρησιμοποιηθεί πρωτίστως για το σκοπό αυτό και έπειτα για οποιαδήποτε άλλο προγραμματισμό».

 Παράλληλα, 57 Γορτυνιακοί Σύλλογοι, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Τροπαιατών,  κινητοποιήθηκαν άμεσα προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεση τους σχετικά με τα σχέδια της Περιφέρειας για τη χάραξη ενός νέου οδικού άξονα Μεγαλόπολης – Αρχαίας Ολυμπίας , ενώ προηγείται η υλοποίηση του πολύπαθου δρόμου Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπίας.

 Οι  Γορτυνιακοί Σύλλογοι ενώνουν την φωνή τους και απαιτούν να μην αλλάξει ο σχεδιασμός και να προχώρηση άμεσα η Ε.Ο. Τρίπολη – Βυτίνα -Αρχαία Ολυμπία δηλώνοντας ότι είναι αποφασισμένοι να δώσουν μέχρι τέλος τον αγώνα για την ολοκλήρωση του έργου.

ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΤΗΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΤΡΙΠΟΛΗ - ΒΥΤΙΝΑ - ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ

Τα Στοιχεία του δρόμου

• H Εθνική οδός «Τρίπολη - Κάψια - Λεβίδι - Βλαχέρνα - Βυτίνα - Καρκαλού - Καλονέρι - Λαγκάδια -

Λευκοχώρι - Σταυροδρόμι - Καλλιάνι - Τουμπίτσι - Δωδεκάμετρο - Νέα Δάφνη - Λιβαδάκι - Βασιλάκι - Λούβρο - Λιναριά - Ολυμπία - Βαρβάσαινα – Πύργος» ονομάζεται ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΕΟ-74 και

έχει μήκος 141 χιλιόμετρα.

• Τα τμήματα που απαρτίζουν την Εθνική Οδό Τριπόλεως - Πύργου (ΕΟ-74) με στοιχεία του 2010

είναι τα εξής:

✓ Πύργος - αρχή Παράκαμψης Αρχαίας Ολυμπίας : υφιστάμενη, μήκους 14,9 χιλιομέτρων

✓ Παράκαμψη Αρχαίας Ολυμπίας : υφιστάμενη, μήκους 9 χιλιομέτρων

✓ Λιναριά – Λούβρο : ολοκληρώνεται η κατασκευή του, μήκους 3,7 χιλιομέτρων

✓ Λούβρο - Κόμβος Άσπρων Σπιτιών : υπό μελέτη, μήκους 7,7 χιλιομέτρων

✓ Κόμβος Άσπρων Σπιτιών - Κόμβος Ηραίας : υπό μελέτη, μήκους 8,1 χιλιομέτρων

✓ Κόμβος Ηραίας - αρχή Παράκαμψης Λαγκαδιών : υφιστάμενη, μήκους 19,6 χιλιομέτρων

✓ Παράκαμψη Λαγκαδιών : υπό προκαταρκτική μελέτη, μήκους 10,4 χιλιομέτρων

✓ Τέλος Παράκαμψης Λαγκαδιών – Τρίπολη : υφισταμένη, μήκους 66,3 χιλιομέτρων

Το ιστορικό

• Η υλοποίηση του οδικού άξονα Βυτίνα - Ολυμπία - Πύργος ξεκίνησε το 1936, με απώτερο σκοπό

την οδική σύνδεση των Αρχαιολογικών χώρων της Πελοποννήσου (Αρχ. Ολυμπία, Μαντινεία, Μυκήνες, Επίδαυρος).

• Η παράκαμψη των Λαγκαδίων, χαράχτηκε καταρχήν από τον Τρικούπη, αλλά από τότε σποραδικά

και ειδικότερα στις παραμονές εκλογών επανέρχεται αόριστα το θέμα, φορτώνοντας με συγκίνηση τους πολίτες και στη συνέχεια ξεχνιέται έως τις επόμενες εκλογές.

• Η διάνοιξη της οδού Τρίπολης - Πύργου άρχισε από το ανατολικό τμήμα της, στα μέσα του 20ου

αιώνα.

• Στα τέλη της δεκαετίας του 1980 διαπλατύνθηκε ο δρόμος από τον Πύργο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία.

• Ο δρόμος επίσης διαπλατύνθηκε από τα Λαγκάδια προς την Τρίπολη, με τη μοναδική παράκαμψη

της Βυτίνας.

• Τη δεκαετία του 1990 σχεδιάστηκε η παράκαμψη της Αρχαίας Ολυμπίας για 20 περίπου χιλιόμετρα, με τις εργασίες να ξεκινούν το 2002.

• Στο τμήμα από Λιναριά έως έξοδο Λαγκαδίων προς Τρίπολη, οι παρεμβάσεις είναι ελάχιστες, ενώ

σε κάκιστη κατάσταση είναι τα τμήματα από Λούβρο έως Γέφυρα Ερύμανθου, καθώς και από

Σταυροδρόμι έως Λαγκάδια.

• Το τμήμα Λιναριά - Λούβρο, αν κι έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 90% εδώ και πολλά χρόνια, δεν

έχει δοθεί ποτέ σε κυκλοφορία και αποτελεί πλέον μνημείο αναποτελεσματικότητας, αδιαφορίας

και κατασπατάλησης δημοσίων πόρων. 

Ακολουθεί πίνακας με τους εκπροσώπους των Συλλόγων που συμφωνούν με το αίτημα της ολοκλήρωσης της Εθνικής Οδού.

1 Αγιονέρι Καλλιντέρης Γεώργιος Πρόεδρος
2 Αετορράχη Πανόπουλος Νίκος Πρόεδρος
3 Άσπρα Σπίτια Αδαμόπουλος Γεώργιος Πρόεδρος
4 Βάχλια Αγγελόπουλος Χρήστος Γραμματέας
5 Βελιμάχι Θωμάς Κωνσταντίνος Πρόεδρος
6 Βούτσι Λούπη Σούλα Πρόεδρος
7 Βυδιάκι Παπαγιάννη Ελένη Πρόεδρος
8 Βυζίκι Παλυβός Παναγιώτης Πρόεδρος
9 Γ αλατάς Κυριακόπουλος Δημήτρης Γραμματέας
10 Γορτύνιοι Ηλείας Μπαρτζάκος Επαμεινώνδας Πρόεδρος
11 Δήμητρα Κουτρουμάνος Αθανάσιος Πρόεδρος
12 Δόξα Θεοδωρακόπουλος Νίκος Πρόεδρος
13 Ένωση Συλ. πρώην Δήμου Κοντοβάζαινας (12 Σύλλογοι) Παπαγιάννη Ελένη Πρόεδρος
14 Καλλιάνι Κακούρας Νίκος Πρόεδρος

15 Καρδαρίτσι Μηλιώνης Μιχάλης Πρόεδρος

16 Καστράκι Γκόγκος Κωνσταντίνος Πρόεδρος
17 Κοκκινοράχη Διαμαντόπουλος Γεώργιος Πρόεδρος
18 Κοκκοράς Παπακωνσταντίνου Γεώργιος Πρόεδρος
19 Κοντοβάζαινα Θεοδωρακόπουλος Τάκης Πρόεδρος
20 Λαγκάδια Μουρούτσος Ιωάννης Πρόεδρος
21 Λάδωνας Κάβουρας Χρήστος Πρόεδρος
22 Λευκοχώρι Κουκουζή Τώνια Πρόεδρος
23 Λιβαδάκι Μίχας Γεώργιος Πρόεδρος
24 Λιοδώρα Καψιμάλης Κωνσταντίνος Πρόεδρος
25 Λουτρά Ηραίας Κολλιόπουλος Γεώργιος Πρόεδρος
26 Λυκούρεση Αποστολόπουλος Αναστάσιος Πρόεδρος
27 Λυσσαρέα Παναγόπουλος Γεώργιος Πρόεδρος
28 Λώτι Δασκαλάκος Δημήτριος Πρόεδρος
29 Μοναστηράκι Αναγνωστόπουλος Πάϊκος Πρόεδρος
30 Μπουλιάρι Μπαλάσης Νικόλαος Πρόεδρος
31 Νεοχώρι Δρούλια Θεοδώρα Πρόεδρος
32 Ξηροκαρύταινα Κούνας Αντώνης Πρόεδρος
33 Όχθια Διονυσόπουλος Ιωάννης Πρόεδρος
34 Παγγορτυνιακή Αγγελακόπουλος Παναγιώτης Γραμματέας
35 Παλούμπα Γκίνη Ευθυμία Πρόεδρος
36 Παπαδάς Σταυρόπουλος Γιώργος Πρόεδρος
37 Παραλογγοί Θανόπουλος Γεώργιος Πρόεδρος
38 Πελέκι Κάβουρας Χρήστος Πρόεδρος
39 Περδικονέρι Κυριακόπουλος Δημήτρης Γραμματέας
40 Πέττα Ζόγκαρης Βασίλης Πρόεδρος
41 Πυρρή Στρίκος Δημήτρης Πρόεδρος
42 Ράχες Αρβανίτη Δεμίρη Άννα Πρόεδρος
43 Σαρακίνι Μπερδούσης Κωνσταντίνος Πρόεδρος
44 Σέρβου Σχίζας Κώστας Πρόεδρος
45 Σουδελαπόσκια Αγγελόπουλος Ιωάννης Πρόεδρος
46 Σπάθαρι Κουτσιουμάρης Βασίλης Πρόεδρος
47 Σταυροδρόμι Πρόεδρος χωριού Παπαγεωργίου Χαράλαμπος Πρόεδρος
48 Συριαμάκος Κυριακόπουλος Δημήτρης Γραμματέας
49 Τουθόα Αδαμόπουλος Δημήτριος Πρόεδρος
50 Τουμπίτσι Νικήτα Χρύσα Πρόεδρος
51 Τριποταμιά Φράγκος Θεόδωρος Πρόεδρος
52 Τρόπαια Βούτα Άννα Πρόεδρος
53 Φαναράκι Καραμάνης Κώστας Πρόεδρος
54 Φτεριά Δελληγιάννης Χαράλαμπος Πρόεδρος
55 Χρυσοχώρι Κομνηνός Π. Πρόεδρος
56 Χώρα Μαντάς Νίκος Πρόεδρος
57 Ψάρι Κωνσταντόπουλος Γεώργιος Πρόεδρος

 

Τα σχέδια της Περιφερειακής Αρχής του κ. Νίκα

Μετά από αίτημα  σύσσωμης της αντιπολίτευσης την Τετάρτη 9.02 συνεδρίασε  το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, με μοναδικό θέμα  το δρόμο “Τρίπολη – Βυτίνα – Αρχαία Ολυμπία” μετά τις πρόσφατες ανακοινώσεις για παράλληλη χάραξη εναλλακτικής πρόσβασης μέσω Μεγαλόπολης,πήρε κατά πλειοψηφία την παρακάτω απόφαση .

Διαβάστε την  απόφαση που πήρε το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου για την Ε.Ο. Βυτίνας – Αρχ. Ολυμπίας ΕΔΩ:

 https://www.e-ortynia.gr/%ce%bf%ce%bb%cf%8c%ce%ba%ce%bb%ce%b7%cf%81%ce%b7-%ce%b7-%cf%80%cf%81%cf%8c%cf%84%ce%b1%cf%83%ce%b7-%cf%80%ce%bf%cf%85-%cf%88%ce%b7%cf%86%ce%af%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%ba%ce%b5-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84/

Στη συνεδρίαση ο Περιφερειακός σύμβουλος της «Ανταρσία στο Μωριά - Συμπόρευση για την ανατροπή», Παναγιώτης Κάτσαρης πρότεινε μεταξύ άλλων "Να γίνουν και οι δύο δρόμοι, χωρίς διόδια"

Η παράταξη του Περιφερειάρχη του κ. Νίκα μειοψήφησε, αφού στην ουσία ο κ. Περιφερειάρχης προκρίνει την σύνδεση Μεγαλόπολης -Αρχαία Ολυμπία.  Είναι αμφίβολο εάν την  απόφαση που πλειοψήφησε υπέρ του δρόμου Τρίπολης – Βυτίνας – Αρχαίας Ολυμπία, θα την σεβαστή η Περιφερειακή αρχή και θα πάρει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση. Το πιθανότερο είναι να την υπονόμευση.

ΠΗΓΗ: e-gortynia.gr

                                                                                                                 Ρωγμή στην ενημέρωση 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου