Ο Βύρωνας στους 43 δήμους που εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ για κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα
Με δελτίο τύπου του δήμου Βύρωνα ανακοινώθηκε επισήμως στις 27 Απριλίου πως ο Βύρωνας εντάχθηκε πλέον στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα «Βιώσιμη μικροκινητικότητα μέσω συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων σε Δήμους της Χώρας (Δήμοι Μητροπολιτικών Κέντρων)».
Ομολογούμε πως στάθηκε αδύνατο λόγω τεχνικών δυσλειτουργιών της σελίδας του ΕΣΠΑ να βρούμε συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα. Ωστόσο, καθώς είναι πρόγραμμα που ήδη εφαρμόζεται σε πολλούς δήμους της χώρας είναι γνωστά διάφορα πράγματα για τη λειτουργία του.
Δεν είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς πως ο στόχος του προγράμματος να "συνεισφέρει αποτελεσματικά στην βελτίωση των μετακινήσεων σε επίπεδο μικρο-κινητικότητας" είναι αρκετά αμφισβητήσιμος στην καθημερινότητα του δικού μας δήμου. Ο Βύρωνας της έλλειψης ελεύθερων χώρων, της απουσίας ποδηλατοδρόμων, της έντονης αυτοκίνησης, των εκτεταμένων τραπεζοκαθισμάτων (πρόσφατα έως και σε οδοστρώματα) και των μονίμων επιχειρηματικών κατασκευών σε πεζοδρόμια, των επικίνδυνων οδοστρωμάτων με λακούβες, σπασίματα και ολισθηρότητες αλλά και των δυσπρόσιτων σημείων λόγω σημαντικής υψομετρικής διαφοράς δεν είναι ο ιδανικός τόπος για αμέριμνη... ποδηλατάδα. Σε πολλές περιπτώσεις η πόλη δεν προσφέρεται καν για πεζό περίπατο...
Ωστόσο, ακόμα και έτσι σε ορισμένα σημεία το συγκεκριμένο έργο μπορεί να συνεισφέρει σε ένα επίπεδο μετακινήσεων. Θα ήταν ιδανικό αν συνδυαζόταν και με πρωτοβουλίες που να εξασφαλίζουν και χώρο κίνησης για τα ποδήλατα, αλλά κρίνοντας την πολιτική της δημοτικής αρχής στους κοινόχρηστους χώρους το θεωρούμε ως μακρινό όνειρο...
Αυτό που θα κρίνει επίσης τη συνεισφορά του συγκεκριμένου έργου θα είναι και ο τρόπος εκτέλεσης του από τη δημοτική αρχή. Συγκεκριμένα η έως τώρα εφαρμογή του από διάφορους δήμους δεν είναι πάντα δωρεάν. Π.χ. στο δήμο Χανίων οι δημότες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα ποδήλατα δωρεάν για τις πρώτες 3 ώρες, χρόνος που ομολογουμένως έχει μία επάρκεια. Στο δήμο Καρδίτσας δωρεάν είναι μόνο... τα πρώτα 30' λεπτά(!). Μετά πληρώνεις με χρονομίσθωση. Σε άλλους δήμους ακολουθούνται και άλλες πολιτικές πιο... εισπρακτοβόρες.
Αυτό που επισημαίνουμε εν ολίγοις είναι πως αν ο δήμος αποφασίσει να εισάγει κόμιστρο με ελάχιστη δωρεάν ή και καθόλου χρονική διάρκεια για τη χρήση ενός ποδηλάτου σε μία μη φιλόξενη πόλη για ποδηλασία, εν είδη μέσου εισπρακτικής πολιτικής, μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως το έργο θα οδηγηθεί στα αζήτητα, ειδικά σε περίοδο ιδιαίτερα μειωμένης αγοραστικής δύναμης των πολιτών.
Τέλος να επισημάνουμε πως το πρόγραμμα αυτό σίγουρα είναι οικονομικά ωφέλιμο για την συμβαλλόμενη ιδιωτική εταιρεία που θα παρέχει τον εξοπλισμό αλλά τελικά έχει πολλές πλευρές που κινδυνεύουν να το καταστήσουν διόλου χρήσιμο για τον δημότη και απλώς έργο βιτρίνας για τη δημοτική αρχή.
Ελπίζουμε τέλος, το πρόγραμμα να είναι έναυσμα για την ουσιαστική βελτίωση υποδομών της πόλης, την εξασφάλιση ελεύθερων χώρων, τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων και όταν τελειώσουν οι πόροι και τα συμβόλαια συντήρησης και ολοκληρώσει τον... διαφημιστικό του κύκλο να μην πεταχτεί στα άχρηστά, όπως στο παρελθόν έχουμε βιώσει με άλλα προγράμματα και άλλους εξοπλισμούς, όπως π.χ. με τα δημοτικά λεωφορεία.
Είδωμεν...
Παραθέτουμε και το σχετικό δελτίο τύπου του δήμου Βύρωνα από τις 27 Απριλίου 2022:
Ο Βύρωνας στους 43 δήμους που εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα ΕΣΠΑ για κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα«Βιώσιμη μικροκινητικότητα μέσω συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων σε Δήμους της Χώρας (Δήμοι Μητροπολιτικών Κέντρων)» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».Σκοπός του έργου αυτού είναι η ανάπτυξη και ενίσχυση ενός κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρικών και περιβαλλοντικά φιλικών ποδηλάτων, σε επίπεδο Δήμων Μητροπολιτικών Κέντρων, το οποίο σε συνέργεια με τις λοιπές παρεμβάσεις (εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικρο-κινητικότητας, πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικρο-κινητικότητας) θα δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο και λειτουργικό σύνολο παρεχόμενων υπηρεσιών και μέσων, που θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στην βελτίωση των μετακινήσεων σε επίπεδο μικρο-κινητικότητας.Στους συμμετέχοντες Δήμους, θα υλοποιηθούν έργα που αφορούν:
- Προμήθεια κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδήλατων πόλης, κατάλληλης σχεδίασης για κοινόχρηστα συστήματα χρήσης.
- Δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων θέσεων κλειδώματος & φόρτισης ποδηλάτου, με δυνατότητα αυτόματης φόρτισης του ποδηλάτου όσο είναι κλειδωμένο.
- Ολοκληρωμένη πλατφόρμα απομακρυσμένης διαχείρισης συσκευών πεδίου (φορτιστών ηλεκτρικών ποδηλάτων και σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων).
- Ολοκληρωμένες εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες Μικροκινητικότητας.
- Ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων Μικροκινητικότητας με τον κατάλληλο software και hardware εξοπλισμό.
- Έργα σύνδεσης με δίκτυα ΟΚΩ, εφόσον απαιτείται.
Δικαιούχοι είναι οι Δήμοι:Αγίας Βαρβάρας, Αγίας Παρασκευής, Αγίου Δημητρίου, Αιγάλεω, Αλίμου, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Βύρωνος, Γαλατσίου, Γλυφάδας, Ζωγράφου, Ηλιοπούλεως, Ηρακλείου, Ιλίου, Καισαριανής, Καλλιθέας, Μεταμορφώσεως, Νέας Ιωνίας, Νέας Σμύρνης, Παλαιού Φαλήρου, Περιστερίου, Πετρουπόλεως, Χαϊδαρίου, Χαλανδρίου, Κορυδαλλού, Περάματος, Δάφνης – Υμηττού, Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας, Κηφισίας, Παπάγου – Χολαργού, Πεντέλης, Φιλοθέης – Ψυχικού, Αγίων Αναργύρων – Καματερού, Ελληνικού – Αργυρούπολης, Μοσχάτου – Ταύρου, Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγίου Ιωάννη Ρέντη, καθώς και οι Δήμοι Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Κορδελιού – Ευόσμου, Νεάπολης – Συκεών, Παύλου Μελά, Πυλαίας – Χορτιάτη.
Ρωγμή στην Ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια