Από σήμερα 1/07 σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ υποχρεωτικά η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

 

Από σήμερα  1η Ιουλίου, τίθεται σε εφαρμογή η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους, η οποία, σε πρώτη φάση, αφορά περισσότερους από 120.000 εργαζόμενους στους δύο αυτούς κλάδους, με στόχο να επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στη χώρα.

 
Σύμφωνα πάντα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, πρόκειται για μια εμβληματική μεταρρύθμιση που δίνει δύναμη στον εργαζόμενο. Για ένα εργαλείο που αποτελεί εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου, ενώ  παράλληλα το υπουργείο ισχυρίζεται ότι στηρίζει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων .

Κι αυτό, καθώς, με την εφαρμογή της, το σύνολο των πληροφοριών για το ωράριο εργασίας θα δηλώνεται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμο με το πάτημα ενός κουμπιού σε εργαζόμενους, εργοδότες και ελεγκτικές Αρχές.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο Εργασίας, με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας κατοχυρώνονται το ωράριο και οι αμοιβές των εργαζομένων, καθώς εισάγονται δύο νέες δικλείδες ασφαλείας.

Συγκεκριμένα:

Η δήλωση έναρξης εργασίας, που θα κάνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, θα μεταδίδεται αυτόματα στο Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» και ο ελεγκτής θα γνωρίζει, πριν από τον έλεγχο, πόσοι και ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας.

Με αυτόν τον τρόπο, όπως επισημαίνει, η λειτουργία του ελεγκτικού έργου του υπουργείου Εργασίας, μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, που αναβαθμίζεται σε Ανεξάρτητη Αρχή, γίνεται αποτελεσματικότερη, αφού τα δεδομένα του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ» τίθενται στην υπηρεσία ελεγκτικών μηχανισμών, διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων και οι συνθήκες ισότιμου ανταγωνισμού για τις επιχειρήσεις, αποτρέπονται φαινόμενα υποδηλωμένης και αδήλωτης εργασίας και απλήρωτων υπερωριών, ενώ διασφαλίζονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος και η εφαρμογή της νομοθεσίας.

Σημειώνεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία, κ.λπ.), τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.

Οδηγίες προς τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις για την  ψηφιακή κάρτα

Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, οι νέες ψηφιακές εφαρμογές που υποστηρίζουν την υλοποίηση της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας είναι διαθέσιμες στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις για να τεθούν σε εφαρμογή από σήμερα 1η Ιουλίου.

 


Αναλυτικότερα:

Α. Εργαζόμενοι

Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να “κατεβάσουν” στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app, η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.gov.myergani) και App Store (https://apps.apple.com/us/app/myergani/id1624483175), μέσω των επίσημων λογαριασμών του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Η εφαρμογή παρέχει στους εργαζόμενους της πρώτης φάσης (τράπεζες και σούπερ μάρκετ) πρόσβαση στην ατομική Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας (σε μορφή QR Code), η οποία θα χρησιμοποιείται καθημερινά κατά την προσέλευση/αποχώρηση για την καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας. Συγκεκριμένα, κατά την έναρξη και τη λήξη της εργασίας, ο εργαζόμενος θα προβάλλει τον QR κωδικό προς ανάγνωση από την αντίστοιχη εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app που διατίθεται στους εργοδότες (διαδικασία αντίστοιχη με αυτήν που ακολουθείτο για τον έλεγχο των πιστοποιητικών εμβολιασμού). Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, δηλαδή του QR code, ο εργαζόμενος θα βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ”.

Μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app, οι εργαζόμενοι θα βλέπουν επίσης (για κάθε εργοδότη ξεχωριστά, αν υπάρχουν περισσότεροι από ένας) σε μορφή ημερολογίου τον προγραμματισμό τού χρόνου εργασίας και τα πραγματικά δεδομένα απασχόλησης ανά ημέρα, με βάση τις πληροφορίες προσέλευσης/αποχώρησης που υποβάλλονται από τον μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας.

Το Ημερολόγιο Εργασίας, που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα Εργασίας και την Πραγματική Απασχόληση, είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο στον εργαζόμενο, εκτός από την ψηφιακή εφαρμογή και μέσα από τη διαδικτυακή πύλη για την ενημέρωση των εργαζομένων: https://myErgani.gov.gr.

Η εφαρμογή myErgani mobile app παρέχει πλήθος χρήσιμων πληροφοριών στο σύνολο των εργαζομένων και όχι μόνο σε όσους εργάζονται στις επιχειρήσεις που υιοθετούν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Μέσω της εφαρμογής, ο εργαζόμενος, αφού ταυτοποιηθεί με χρήση των κωδικών του taxisnet, αποκτά πρόσβαση στην καρτέλα χρήστη, όπου είναι καταγεγραμμένα τα στοιχεία του ιδίου και του εργοδότη ή των εργοδοτών στους οποίους απασχολείται. Οι εργοδότες είναι ομαδοποιημένοι σε δύο κατηγορίες: ενεργός και παλαιότερος. Είτε απασχολείται σε έναν είτε σε περισσότερους εργοδότες ταυτόχρονα, η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης της εκάστοτε εργασιακής σχέσης και των βασικών της χαρακτηριστικών, όπως οι εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης. Επιλέγοντας κάποιον από τους εργοδότες, προβάλλονται αναλυτικά στοιχεία του εργοδότη και της σχέσης εργασίας.

Παράλληλα, ο εργαζόμενος μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις αλλαγές που πραγματοποιούνται στο Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ” και τον αφορούν, μέσω προωθητικών ειδοποιήσεων (push notifications). Με στόχο τη διαφάνεια και την ολοκληρωμένη ενημέρωση του εργαζομένου, η εφαρμογή παρέχει πρόσβαση σε όλες τις δηλώσεις που υποβάλλονται από τον εργοδότη στο Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ” (π.χ. έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες, κ.ά.). Το ίδιο συμβαίνει και για τις πληρωμές από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο των διαφόρων δράσεων οικονομικής ενίσχυσης πληγέντων, ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κ.ά.. Επίσης, υπάρχει και ειδική ενότητα για την προβολή σημαντικών ανακοινώσεων από τους διαχειριστές του Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ” ή το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Τέλος, επισημαίνεται ότι οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων που εντάσσονται στον μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας, σε κάθε φάση εφαρμογής, έχουν τη δυνατότητα να προβάλλουν, καθώς και να εκτυπώσουν την ατομική Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας (QR Code).

Β. Επιχειρήσεις

Με την έναρξη της πρώτης φάσης εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας από 1/7/2022, οι επιχειρήσεις της πρώτης φάσης εφαρμογής έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν στο Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ” -καθημερινά και άμεσα- σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία του πραγματικού χρόνου εργασίας (γεγονότα έναρξης και λήξης της εργασίας) για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης του συστήματος ωρομέτρησης, εφόσον διαθέτουν τέτοιο, με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ”, ενώ, αν αυτό δεν είναι εφικτό, το υπουργείο Εργασίας διαθέτει την εφαρμογή Ergani CardScanner.

Η εφαρμογή Ergani CardScanner υποστηρίζει φορητές συσκευές (smartphone και tablet) με λειτουργικό σύστημα Android OS ή iOS. Είναι απαραίτητη η χρήση συσκευής με κάμερα και η απρόσκοπτη σύνδεση στο διαδίκτυο, μέσω WiFi ή/και 4G δικτύου κινητής τηλεφωνίας, για την άμεση υποβολή των γεγονότων προσέλευσης/αποχώρησης του εργαζομένου. Προτείνεται η δυνατότητα χρήσης και των δύο δικτύων (WiFi και 4G), ώστε να διασφαλίζεται η εμπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης σε περίπτωση τεχνικής βλάβης στο δίκτυο.

Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ταυτοποίησης με τους κωδικούς OΠΣ ΙΚΑ/ΕΦΚΑ της επιχείρησης ή με κωδικούς Παραρτήματος που έχουν δημιουργήσει στο Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ” ειδικά για τον μηχανισμό υποβολής δηλώσεων Κάρτας Εργασίας. Οι εργοδότες έχουν πρόσβαση στις δηλώσεις Κάρτας Εργασίας που υποβάλλονται αυτόματα από την εφαρμογή CardScanner για κάθε ανάγνωση Ψηφιακής Κάρτας εργαζομένου, καθώς τα δεδομένα αποθηκεύονται και είναι διαθέσιμα στον εργοδότη, μέσω της διαδικτυακής πύλης του Π.Σ. “ΕΡΓΑΝΗ” (eservices.yeka.gr)».

ΠΗΓΗ: eleftherostypos.gr

Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.