Αλλαγές στα ωράρια λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και των παιδικών σταθμών ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε στο συνέδριο «Δημογραφικό 2022. Η μεγάλη πρόκληση» την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των δημοτικών σχολείων και των παιδικών σταθμών έως τις 18:00 το απόγευμα. «Σε τελική ευθεία προετοιμασίας βρίσκονται και μερικές πρωτοβουλίες άμεσης εφαρμογής, η επέκταση για παράδειγμα των παιδικών σταθμών και των δημοτικών ως τις 18:00 το απόγευμα, ώστε να περιλαμβάνουν και τη μελέτη των παιδιών ανακουφίζοντας με αυτό τον τρόπο τους γονείς στο σπίτι», επισήμανε κατά την ομιλία του ο πρωθυπουργός.
Σε πιλοτική εφαρμογή θα ξεκινήσει από το Σεπτέμβριο του 2022 η επέκταση του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού ως τις 17.30, ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως στο συνέδριο με θέμα «Δημογραφικό 2022: Η μεγάλη πρόκληση», το οποίο διοργανώνεται στο Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία.
Το πρόγραμμα αφορά όλους τους μαθητές, σε όλη την Ελλάδα, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς να απαιτούνται κριτήρια για συμμετοχή. Έχει διττό στόχο: την επέκταση του ωραρίου «για να διευκολύνει τους εργαζόμενους γονείς» και την «ποιοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών». Ως προς το δεύτερο σκέλος, η Ν. Κεραμέως διευκρίνισε, πως θα ενισχυθεί η δημιουργική κατεύθυνση, με έμφαση στα εικαστικά, τη μουσική, τις τέχνες γενικότερα, ενώ παράλληλα θα ολοκληρώνεται και η μελέτη των μαθημάτων των παιδιών. Με αυτό τον τρόπο, θα μένει πιο πολύς χρόνος «για παιχνίδι και διάδραση με την οικογένεια».
Η Ν. Κεραμέως επισήμανε, ότι τα προγράμματα βρίσκονται υπό διαμόρφωση, θα προχωρήσουν προσλήψεις, ενώ απώτερος στόχος είναι η επέκταση του ολοήμερου σχολείου ως τις 18.00.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εφαρμογή του μέτρου αρχικά θα πραγματοποιηθεί στο 50% των Νηπιαγωγείων και Δημοτικών που ήδη λειτουργούν ως ολοήμερα, δηλαδή σε 5.000 τμήματα σε όλη τη χώρα.
Σχετικά με το δημογραφικό ζήτημα, η Ν. Κεραμέως το χαρακτήρισε «βραδυφλεγή βόμβα», περιγράφοντας ότι τα τελευταία πέντε χρόνια οι εγγραφές στην Α' Δημοτικού έχουν μειωθεί κατά 16,5-17%. Βασικά αίτια είναι η υπογεννητικότητα, αλλά και το «μεταναστευτικό ισοζύγιο» με το «brain drain και το brain gain».
«H υποστήριξη της οικογένειας είναι πολύ σημαντική για την αντιμετώπιση του δημογραφικού» τόνισε η κ. Κεραμέως, αναφερόμενη σε ρυθμίσεις που θεσπίστηκαν «για υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονταν από ιδιωτικούς φορείς και τώρα ενσωματώνονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα». Το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο από τα τέσσερα, όπου τα παιδιά διδάσκονται και αγγλικά, η ενισχυτική διδασκαλία στα Γυμνάσια και το γεγονός, ότι πια τα Ειδικά Μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων προσφέρονται στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, είναι όσα ανέφερε η υπουργός, μεταξύ άλλων.
Επίσης, η N. Κεραμέως, αναφέρθηκε σε ειδικές ρυθμίσεις που αποσκοπούν στην προσέλκυση επιστημόνων και στην επιστροφή τους στην Ελλάδα (brain gain), όπως το κονδύλι των 60 εκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση του παραπάνω στόχου και τη ριζική αναδιάταξη του ΔΟΑΤΑΠ.
Δ. Μιχαηλίδου: «Το δημογραφικό, αποτέλεσμα παρατεταμένης οικονομικής κρίσης»
«Το δημογραφικό είναι σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης της χώρας», ανέφερε η υφυπουργός Εργασίας, Δόμνα Μιχαηλίδου, για την αντιμετώπιση του οποίου έχει θεσπιστεί «άμεση και έμμεση βοήθεια». Καταρχάς, υπάρχει το επίδομα 2.000 ευρώ για κάθε νεογέννητο παιδί, με το οποίο «έχουν επωφεληθεί πάνω από 200.000 παιδιά τα τελευταία δυόμιση χρόνια». Επίσης, πολύ σημαντικό, σύμφωνα με την Δ. Μιχαηλίδου, είναι και το «ενεργητικό κομμάτι» των πολιτικών, το οποίο στοχεύει «στην παροχή υπηρεσιών, που απελευθερώνουν το χρόνο της οικογένειας».
Κάποιες από αυτές αφορούν, την «ενίσχυση των βρεφονηπιακών σταθμών σταδιακά και στο ωρολόγιο πρόγραμμα, την ποσοτική ενίσχυση με πάνω από 20% υψηλότερο προϋπολογισμό στις οικογένειες, ώστε και γυναίκες του Δημόσιου να μπορούν να έχουν πρόσβαση στις υπηρεσίες των βρεφονηπιακών σταθμών, το πρόγραμμα «Κυψέλη», τα ΚΔΑΠ και τα νέα ΚΔΑΠ-STEM για παιδιά του Γυμνασίου, τα "Day Camps".
Τέλος, η Δ. Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης και Διαρκούς Ανέλιξης και η Ν. Κεραμέως στην Επανακατάρτιση, μια διεργασία που «αφορά όλες τις ηλικίες».
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης έκανε την παρακάτω δήλωση για τις κυβερνητικές εξαγγελίες.
Αλήθεια, ποιον δουλεύει; Η κυβέρνησή του δεν έχει κατορθώσει να κάνει τις προσλήψεις και να βρει τους χώρους για να λειτουργήσει πλήρως η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, πέντε χρόνια μετά τη θεσμοθέτησή της από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά μήπως έχει λόγο να βιάζεται; Ξεχνάει κανείς ότι την προσχολική αγωγή, όπως και τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία, η αντιπολίτευση με επικεφαλής τον κ. Μητσοτάκη και τομεάρχη Παιδείας την κα Κεραμέως, τα καταψήφισε; Όμως σήμερα, θέλει δήθεν να επεκτείνει τη λειτουργία τους!
Δεν εξήγησε επίσης σήμερα ο κ. Μητσοτάκης, γιατί με απόφαση της κυβέρνησής του καταργήθηκαν τα σχολικά γεύματα, και μάλιστα στη διάρκεια της πανδημίας… Έτσι στήριξε την ελληνική οικογένεια το 2020-22! Ποιον νομίζει ότι θα πείσει τώρα με μια προεκλογική εξαγγελία; Χωρίς πόρους και χρονοδιάγραμμα; Χωρίς διορισμούς και υποδομές, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που λειτούργησε φέτος με 45.000 αναπληρωτές; Με σχολικές υποδομές ηλικίας κατά μέσο όρο πάνω από 50 έτη;
Η προσχολική αγωγή, το νηπιαγωγείο, το ολοήμερο δημοτικό σχολείο χρειάζονται πρώτα από όλα νέο και σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών, που θα προσφέρει γνώσεις και δημιουργική απασχόληση στα παιδιά. Με ένα σχολείο ως τις έξι απόγευμα - πάρκινγκ, με έναν εκπαιδευτικό να μαζεύει τα παιδιά γύρω από το τραπέζι και να τους λέει «βγάλτε να ζωγραφίσετε», δεν στηρίζεται ούτε ο μαθητής ούτε η οικογένεια.
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δώσει εξετάσεις στη στήριξη του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και της οικογένειας και έχει δεσμευθεί ότι θα συνεχίσει με ακόμα μεγαλύτερη έμφαση, χωρίς τη μέγγενη των μνημονίων πλέον, μετά την πολιτική αλλαγή. Με δραστική αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία και αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης.
ΠΗΓΗ: alfavita.gr
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια