Στην ΕΛΛΑΔΑ της Ν.Δ.: "Χρυσάφι" η βενζίνη και ο βασικός μισθός στα "τάρταρα"
Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις της ΕΕ στην αναλογία του βασικού μισθού με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης κάτι που σημαίνει ότι η ακρίβεια είναι κάτι παραπάνω από δυσβάσταχτη.
Από 1.5.2022, ο νόμιμος κατώτατος μισθός και το νόμιμο κατώτατο ημερομίσθιο, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 38866/21.4.2022 Υ.Α. (Β΄ 2030), έχουν ως εξής:
α) Για τους υπαλλήλους ο κατώτατος μισθός ορίζεται στα
επτακόσια δεκατρία ευρώ (713,00 €).
β) Για τους εργατοτεχνίτες το κατώτατο ημερομίσθιο
ορίζεται στα τριανταένα ευρώ και ογδόντα πέντε λεπτά (31,85 €).
ΤΙΜΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ 2,308 €
Αμόλυβδη 95 Βύρωνα 19/06/2022
ώρα 21:22
Είμαστε πράγματι μία ακριβή χώρα στα καύσιμα -και όχι μόνο-σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη;
Και ποια είναι η αναλογία της τιμής των καυσίμων (της αμόλυβδης βενζίνης κυρίως) με το ύψος του βασικού μισθού στην Ελλάδα;
Oι πολίτες αυτής της χώρας καλούμαστε να αντέξουμε ένα πρωτοφανές κύμα
ακρίβειας στα καύσιμα το οποίο γιγαντώνεται και "καταπίνει" με
χαρακτηριστική ευκολία μισθούς και συντάξεις.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η Ελλάδα τον καιρό της
μεγάλης διεθνούς κρίσης στις τιμές των καυσίμων κατέχει την 6η θέση στον κόσμο ως προς την ακρίβεια
της βενζίνης (μιλάμε για την αμόλυβδη των 95 οκτανίων, το είδος,
δηλαδή, του καυσίμου που χρησιμοποιείται περισσότερο από κάθε άλλο στη χώρα
μας).
Τιμές Βενζίνης σε σύγκριση με Κατώτατο μισθό
Οπως θα μπορέσετε να διαπιστώσετε και εσείς στο σχετικό γράφημα, πάνω από την Ελλάδα βρίσκεται μόνο το Χονγκ-Κονγκ και τέσσερις χώρες της βόρειας Ευρώπης, η Νορβηγία, η Δανία, η Φινλανδία και η Ισλανδία. Με τις εν λόγω χώρες μάς χωρίζει άβυσσος σε ότι αφορά τους μισθούς (βασικό και μέσο).
Η ακρίβεια, και ακόμη περισσότερο η αναλογία της μέσης τιμής των καυσίμων με το ύψος του βασικού μισθού, φέρνουν την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις των στατιστικών πινάκων (όπως και να δει κανείς το πράγμα) και τους Έλληνες σε πραγματική απόγνωση αφού η μέχρι στιγμής κρατική παρέμβαση περιορίστηκε στη χρηματική ενίσχυση των 13 ευρώ το μήνα.
Αντιθέτως, ούτε ο ειδικός φόρος στα καύσιμα
μειώθηκε, ούτε πλαφόν στην τιμή της λιανικής τιμής μπήκε.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην άτυπη αναλογία που προκύπτει αν
διαιρέσει κανείς το ύψος του βασικού μισθού ανά χώρα (713 ευρώ για την Ελλάδα για 14 μισθούς το
χρόνο) με τη μέση τιμή του καύσιμου στην ίδια χώρα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση (από το
τέλος) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης καθώς χειρότερη επίδοση καταγράφουν
μόνο η Βουλγαρία (που
έχει το χαμηλότερο βασικό μισθό της ΕΕ), η Εσθονία και η Λετονία.
Η δε σύγκρισή μας με τις υπόλοιπες χώρες της Μεσογείου είναι απογοητευτική.
Στην Πορτογαλία ο βασικός μισθός είναι περίπου ο ίδιος αλλά η
μέση τιμή της βενζίνης αισθητά χαμηλότερη (2.17) αφού η χώρα έχει προχωρήσει
στη μείωση του ειδικού φόρου.
Με την Ισπανία και την Ιταλία υπάρχει μεγάλη διαφορά και στο ύψος του βασικού
μισθού και στην τιμή του καυσίμου ενώ με τη Μάλτα κάθε σύγκριση μοιάζει μάλλον
αδόκιμη καθώς η μέση τιμή της βενζίνης κινείται στα 1.34 ευρώ (στην Ελλάδα
τιμές κάτω από το 1.50 έχουμε να δούμε χρόνια).
Ακόμα και οι μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι
ατμομηχανές της ευρωπαϊκής οικονομίας, η Γερμανία και η Γαλλία, διαθέτουν στις πολίτες τους καύσιμα
σε χαμηλότερες τιμές απ' ότι η Ελλάδα. Στη Γαλλία, με βασικό μισθό 1603 ευρώ,
οι πολίτες ανεφοδιάζουν τα οχήματά τους με αμόλυβδη που στοιχίζει 2,10 ενώ στη
Γερμανία, στην οποία ο βασικός μισθός ανέρχεται σε 1621 ευρώ, η αμόλυβδη
στοιχίζει 2 ευρώ ανά λίτρο.
Φαντάζει, την ίδια ώρα, τουλάχιστον εξοργιστικό το γεγονός
ότι στο Λουξεμβούργο που
έχει μακράν το υψηλότερο βασικό μισθό στην Ευρωπαϊκή Ένωση (2.257 ευρώ), η μέση
τιμή της βενζίνης είναι επίσης
αισθητά φθηνότερη σε σχέση με την Ελλάδα καθώς μόλις που ξεπερνάει τα 2 ευρώ ανά
λίτρο.
Επίσης, το παράδειγμα της Κύπρο δεν παύει να
"πληγώνει" την Ελλάδα. Μία χώρα-νησί, η οποία προμηθεύεται καύσιμα
κυρίως από την ελληνική αγορά, έχει καταφέρει να κρατήσει τη μέση τιμή της βενζίνης
στο 1.76 έχοντας,
παράλληλα, υψηλότερο βασικό μισθό από
την Ελλάδα.
Η δε Σλοβενία, που βρίσκεται στην ευρύτερη γειτονιά μας, έχει
και πολύ χαμηλή τιμή στη βενζίνη (1,56 ευρώ ανά λίτρο) και αρκετά υψηλό βασικό μισθό (1074
ευρώ).
Όλα τα παραπάνω προκύπτουν παρά το γεγονός ότι τον Μάιο έλαβε χώρα αύξηση στον κατώτατο μισθό στην
Ελλάδα ύψους κάτι παραπάνω από 9,5%. Και αυτό γιατί αμέσως ο
διψήφιος πληθωρισμός "κατασπάραξε" την αύξηση με συνέπεια η τελευταία
να είναι σχεδόν ως μη γενόμενη, ιδιαίτερα για όσους αμείβονται με τον κατώτατο
μισθό.
Είναι, άρα, κάτι περισσότερο από ξεκάθαρο ότι η Ελλάδα χτυπήθηκε και χτυπιέται ανηλεώς από το κύμα ακρίβειας στα καύσιμα το οποίο, δεν έχει να κάνει μόνο με τον πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά και με τις γενικότερες στρεβλώσεις που παρατηρούνται στην ελληνική αγορά καυσίμων τα πολλά τελευταία χρόνια, στρεβλώσεις που δυστυχώς καμία κυβέρνηση δεν κατάφερε να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά.
Αποτελεί σχεδόν κοινό μυστικό ότι στα νησιά εφέτος η τιμή της αμόλυβδης αναμένεται να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 3 ευρώ καθιστώντας υπόθεση για γερά πορτοφόλια ακόμα και τις καλοκαιρινές διακοπές (που πλέον για πολλούς τίθενται εν αμφιβόλω).
Το πρόβλημα στην Ελλάδα, ιδιαίτερα κατά τους μήνες του καλοκαιριού, κάνει ακόμα πιο επιτακτικό το γεγονός της διαφοράς των τιμών των καυσίμων μεταξύ μεγάλων αστικών κέντρων και περιφέρειας και κυρίως η διαφορά που παρατηρείται μεταξύ των μεγάλων πόλεων και των νησιών. Αποτελεί σχεδόν κοινό μυστικό ότι στα νησιά εφέτος η τιμή της αμόλυβδης αναμένεται να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 3 ευρώ καθιστώντας υπόθεση για γερά πορτοφόλια ακόμα και τις καλοκαιρινές διακοπές.
Πηγή: news247gr
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια