Ο δήμος Βύρωνα ανακοίνωσε θέσεις χωροθέτησης για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων

Με πηχαίους τίτλους η δημοτική αρχή ανακοίνωσε την χωροθέτηση θέσεων φόρτισης για ηλεκτροκινούμενα οχήματα. Ακολουθείται έτσι η πρακτική που έχει εμφανιστεί και σε άλλους δήμους (π.χ. δήμος Αθηναίων) και ευθυγραμμίζεται με την πολιτική της Ε.Ε. για την προώθηση των ηλεκτροκινούμενων οχημάτων.

Επισημαίνουμε την προώθηση αυτής της πολιτικής καθώς η εξέταση καθ' αυτού του προγράμματος έχει πολλά ερωτηματικά. Στο ίδιο το ερωτηματολόγιο της μελέτης παραδέχονται οι συντάκτες σε ποσοστό 93% πως οι συμμετέχοντες δεν χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνητα οχήματα. 

Παρ' όλα αυτά προωθείται ένα σχέδιο το οποίο εντάσσει τον δήμο Βύρωνα -και όχι μόνο- σε μία δραστηριότητα που περνά κατ' εξοχήν στον ιδιωτικό τομέα είτε με ΣΔΙΤ δηλαδή σύμπραξη δημοσίου-ιδιώτη, είτε με παραχώρηση εξ ολοκλήρου σε ιδιώτη, είτε με υλοποίηση μέσω αναδόχου με δημόσια σύμβαση. 

Δηλαδή, φτιάχνονται τα πρώτα νέα "ηλεκτρικά" βενζινάδικα, τα οποία κατασκευάζονται με χοντρή παροχή δημοσίου χρήματος προς ιδιώτες, οι οποίοι θα τα εκμεταλλεύονται και θα χρεώνουν τους πολίτες, που μέσω των κρατικών προγραμμάτων χρηματοδότησαν την κατασκευή τους. 

Ενώ και η ίδια "καύσιμη ύλη", το ρεύμα στην προκειμένη περίπτωση, ειδικά στην ελληνική ιδιαιτερότητα, ως παραγωγή και υποδομή έχει βασιστεί στην αθρόα κρατική χρηματοδότηση, που πλέον μεταβιβάζεται χαριστικά στους κάθε λογής ιδιώτες επιχειρηματίες.

Είναι γεγονός πως οι δήμοι της χώρας υποχρεούνται από τη νομοθεσία με τέτοιους όρους να προχωρήσουν συνολικά σε τέτοια προγράμματα, προκειμένου να στρώσουν "φθηνό" έδαφος προώθησης των νέων ιδιωτικών επιχειρηματικών "πράσινων" σχεδίων και της χρυσοφόρας προώθησης των πανάκριβων ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι νέοι σταθμοί φόρτισης -παρ' όλο που θα φτιαχθούν ουσιαστικά με δημόσιο χρήμα μέσω των δήμων- είναι σαφές πως δεν θα παρέχουν δωρεάν κάτι προς τον δημότη. Ο δημότης θα κληθεί την "πράσινη" μετάβαση να την πληρώσει ξανά και ξανά σε διάφορα επίπεδα (κρατικής χρηματοδότησης, έργων, φορολογίας, ιδιωτικοποίησης ρεύματος και δικτύου, πληρωμή τιμολογίου και κιλοβατώρας). 

Δεν μπορούμε λοιπόν παρά να αναρωτηθούμε αν το ερώτημα για την τοπική αυτοδιοίκηση θα ήταν -κάτω από αυτές τις συνθήκες- αντί να συμμορφώνεται συνεχώς σε ένα σαφώς προκαθορισμένο ρόλο μεσάζοντα για τη μετάβαση κρατικού χρήματος και υποδομών σε ιδιώτες με πανάκριβο κόστος για τον δημότη, να αντισταθεί και να αρνηθεί αυτούς τους σχεδιασμούς. 

Είναι σαφές πως δεν υπάρχει διαμορφωμένο συλλογικό κίνημα που να βάζει ακόμη στο επίκεντρο αυτά τα θέματα. Όσοι ασχολούνται όμως με την τοπική αυτοδιοίκηση δεν μπορούν παρά να κατανοούν πως οι σχεδιαζόμενες πολιτικές -παρά το όποιο λογοτεχνικό προσωπείο τους- καταλήγουν να γίνονται ασφυκτικές για τους πολίτες και την καθημερινότητά τους. 

Το θέμα είναι: θα υπάρξει τελικά κίνημα και δημοτική αρχή ικανή να αψηφήσει τις νομοθετικές παρεμβάσεις της κεντρικής διοίκησης και να διεκδικήσει το αυτονόητο: κοινωνική δικαιοσύνη, δημόσια περιουσία και χώρο για τον εργαζόμενο πολίτη; Θα υπάρξει ξανά πολιτική ηγεσία με τη βούληση να αντισταθεί;

Ρωγμή στην Ενημέρωση

Παραθέτουμε το δελτίο τύπου του δήμου Βύρωνα

Παρουσίαση του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων του Δήμου Βύρωνα

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρη τη χώρα και την επέκταση της χρήσης οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών και με βάση το νόμο 4710/2020 «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και άλλες διατάξεις», οι Δήμοι μητροπολιτικών κέντρων, οι μεγάλοι ηπειρωτικοί Δήμοι, οι Δήμοι πρωτευουσών περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και οι μεγάλοι και μεσαίοι νησιωτικοί Δήμοι της χώρας υποχρεούνται να συντάξουν Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.).

Το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) αφορά στη χωροθέτηση δημοσίων προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Η/Ο) κανονικής ή υψηλής ισχύος και αντίστοιχα θέσεων στάθμευσης Η/Ο, εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου, έτσι ώστε να παρέχονται οι απαραίτητες υποδομές για την ενθάρρυνση αγοράς περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα εντός των αστικών κέντρων και οικιστικών ιστών. Τα Σ.Φ.Η.Ο. θα αποτελούν ουσιαστικά τον Οδικό Χάρτη χωροθέτησης των δημοσίων προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που αποτελεί και το προαπαιτούμενο για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών στην Ελλάδα.

Κατόπιν της υπ’ αριθμόν πρωτ. 7970/16-11-2020 πρόσκλησης του Πράσινου Ταμείου για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο του Χρηματοδοτικού Προγράμματος «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου 2020» στον Άξονα Προτεραιότητας 4 «Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.)», ο Δήμος μας υπέβαλε πρόταση η οποία εγκρίθηκε και εντάχθηκε στο πλαίσιο του Χρηματοδοτικού Προγράμματος του Πράσινου Ταμείου.

Μετά από συνοπτικό διαγωνισμό, ανάδοχος ανακηρύχθηκε η εταιρεία ENERES HELLAS CPM I.K.E.

Αναλυτικότερα:

Υλοποιήθηκε ανάλυση Υφιστάμενης Κατάστασης και Χαρτογράφηση της Περιοχής Παρέμβασης και μετά από την αξιολόγηση των οδικών τμημάτων για την καταλληλόλητα τους να φιλοξενήσουν φορτιστές Η/Ο, ακολούθησε η ανάπτυξη δύο εναλλακτικών Σεναρίων ως προς την χωροθέτησή τους στηριζόμενα στον συνδυασμένο πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό. Με την ολοκλήρωση της μελέτης διεξήχθη διαβούλευση, στην οποία παρουσιάστηκαν αναλυτικά τα προτεινόμενα σημεία τοποθέτησης των σταθμών φόρτισης. Καθ’ όλη τη διάρκεια της διαβούλευσης εκφράστηκαν και συζητήθηκαν οι απόψεις όλων των συμμετεχόντων σχετικά με την χωροθέτηση των σημείων φόρτισης, με την πλειοψηφία των συμμετεχόντων να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο αντικείμενο. Η διεξαγωγή της διαβούλευσης αποτιμήθηκε ως επιτυχής. Οι φορείς ενημερώθηκαν για τις διαδικασίες εκπόνησης του Σ.Φ.Η.Ο. και με τις τοποθετήσεις τους συνεισέφεραν σε γνώσεις και καταρτισμένες ιδέες βάσει του αντικειμένου τους. Η εκπόνηση του Σ.Φ.Η.Ο. συνεχίστηκε με την μελέτη κόστους οφέλους για να προκύψει το βέλτιστο Σενάριο υλοποίησης, και εξετάστηκαν κίνητρα για τους δημότες με στόχο την αύξηση του μεριδίου Η/Ο στο Δήμο. Τα αποτελέσματα κοινοποιήθηκαν στους εμπλεκόμενους φορείς για σχόλια-παρατηρήσεις.

Το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.) Δήμου Βύρωνα, εγκρίθηκε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής (απόφαση 12/2022)Δείτε περισσότερες πληροφορίες στα συνημμένα παρακάτω.  


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

Πηγή: https://www.dimosbyrona.gr/ - 6/6/2022

Ρωγμή στην Ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.