e-ΕΦΚΑ: Νέος τρόπος επικοινωνίας των εν αναμονή συνταξιούχων με τον e-ΕΦΚΑ.
Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας
Τέθηκε σε λειτουργία το Ψηφιακό Δωμάτιο
Επικοινωνίας του e-ΕΦΚΑ. Πρόκειται για ένα νέο τροπο επικοινωνίας και
εξυπηρέτησης του εν αναμονή συνταξιούχου από τον ΕΦΚΑ καθώς επιτρέπει την
απευθείας ψηφιακή επαφή του ασφαλισμένου που έχει υποβάλει αίτημα
συνταξιοδότησης και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την έκδοση της σύνταξης
του.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του capital.gr, παράλληλα,
η νέα αυτή υπηρεσία έρχεται να αντικαταστήσει 3 τρόπους επικοινωνίας που
δημιουργούσαν ταλαιπωρία στους πολίτες και σημαντικές καθυστερήσεις στην
διαδικασία απονομής:
• την αλληλογραφία μέσω ταχυδρομείου
όπου ο e-ΕΦΚΑ ζητούσε επιπλέον έγγραφα για να προχωρήσει το αίτημα συνταξιοδότησης,
• την επίσκεψη του ασφαλισμένου στα
τοπικά υποκαταστήματα για την προσκόμιση τους και
• την τηλεφωνική επικοινωνία για
διευκρινίσεις και ερωτήματα.
Με το Ψηφιακό
Δωμάτιο Επικοινωνίας ο ασφαλισμένος θα λαμβάνει γρηγορότερα τη σύνταξη του
καθώς μειώνεται στο ελάχιστο ο χρόνος που απαιτείται για την προσκόμιση
επιπλέον εγγράφων. Καταργούνται χιλιάδες επισκέψεις στα υποκαταστήματα καθώς
και ένας μεγάλος όγκος αλληλογραφίας μεταξύ εισηγητή και ασφαλισμένου.
Αναλυτικά, με τη νέα υπηρεσία:
• Όλη η επικοινωνία μεταξύ του εν
αναμονή συνταξιούχου και του υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει την έκδοση
της σύνταξης του γίνεται αποκλειστικά ψηφιακά και μόνο σε εξαιρετικές
περιπτώσεις δια τηλεφώνου. Η πλατφόρμα βασίζεται στη λογική της αμφίδρομης επικοινωνίας
όπου επιτρέπει τόσο στον υπάλληλο όσο και στον ασφαλισμένο να ανταλλάσουν
στοιχεία και πληροφορίες και να θέτουν εκατέρωθεν ερωτήματα.
• Ο υπάλληλος μπορεί να ζητήσει
ηλεκτρονικά επιπλέον δικαιολογητικά από τον ασφαλισμένο και ο τελευταίος να
ενημερωθεί για την εξέλιξη αυτή λαμβάνοντας μήνυμα στο ηλεκτρονικό του
ταχυδρομείο (e-mail). Ο e-ΕΦΚΑ διαθέτει πλέον το 95% των e-mails των εν αναμονή
συνταξιούχων. Στη συνέχεια μέσω της πλατφόρμας θα μπορεί να τα επισυνάπτει και
να τα αποστέλλει ηλεκτρονικά στον e-ΕΦΚΑ με καταγεγραμμένη την ημέρα και ώρα
αποστολής τους. Με αυτόν τον τρόπο καταργείται η ανάγκη μετάβασης στα
υποκαταστήματα.
• Παράλληλα, μέσα από την πλατφόρμα, ο
ασφαλισμένος μπορεί να δει σε πραγματικό χρόνο την πορεία του αιτήματος
συνταξιοδότησης του.
• Η νέα υπηρεσία είναι προσβάσιμη μέσα
από την ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ (https://www.efka.gov.gr/el/psephiako-domatio-epikoinonias)
και την ενιαία δικτυακή πύλη του δημοσίου www.Gov.gr.
• Την υπηρεσία αυτή μπορούν να την
χρησιμοποιήσουν όλοι οι ασφαλισμένοι εφόσον προηγουμένως έχουν υποβάλλει
ηλεκτρονικά το αίτημα συνταξιοδότησης τους.
Σε ειδική εκδήλωση για το Ψηφιακό
Δωμάτιο Επικοινωνίας με τη συμμετοχή του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών
Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, παρουσιάστηκε ο τρόπος λειτουργίας της νέας
υπηρεσίας και τα οφέλη προς τους πολίτες. Παράλληλα, σε πραγματικό χρόνο, έγινε
χρήση της υπηρεσίας από εν αναμονή συνταξιούχο ο οποίος συνδέθηκε μέσω της
πλατφόρμας με τον εισηγητή του συνταξιοδοτικού του φακέλου και υπέβαλλε
ηλεκτρονικά ορισμένα δικαιολογητικά που έλειπαν. Μια συναλλαγή για την
προσκόμιση ενός εγγράφου που αν γινόταν μέσω ταχυδρομείου θα απαιτούσε
τουλάχιστον 15 ημέρες, έγινε μόλις σε ένα λεπτό.
ΠΗΓΗ:
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια