Μεθοδεύσεις και συμφέροντα με το 4ο νηπιαγωγείο Βύρωνα

Με ανακοίνωση της η ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΥΡΩΝΑ παρεμβαίνει σχετικά με τις εξελίξεις για την στέγαση του 4ου νηπιαγωγείου Βύρωνα, διαβάστε την ανακοίνωση.

Πολλά και διάφορα δεν στέκουν με ευθύνη της δημοτικής αρχής Κατωπόδη, στην εξέλιξη της στέγασης του 4ου νηπιαγωγείου, μετά τη σχεδιασμένη απώλεια της δυνατότητας της στέγασής του στο χώρο των σχολείων της οδ. Κολοκοτρώνη. Η πρόσφατη εξέλιξη είναι, όπως διαβάσαμε σε απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου, ότι ένα τμήμα του 4ου νηπιαγωγείου θα στεγαστεί σε ισόγειο ακίνητου επί των οδών Π. Τσαλδάρη 48Α & Αρύββου με 12ετή σύμβαση μίσθωσης έναντι μηνιαίου μισθώματος 2.300 €.

Αυτή η απόφαση δεν παρέχει καμιά ανακούφιση για τη λύση του προβλήματος της αστεγίας του ενός τμήματος, αλλά προσθέτει επιπλέον ερωτηματικά και προβλήματα στον κατακερματισμένο τρόπο που «λύθηκε» και η στέγαση και των άλλων 2 τμημάτων του νηπιαγωγείου με μεταφορά και στρίμωγμα των παιδιών στο ακατάλληλο νηπιαγωγείο της οδ. Ταύρου και σε όλα όσα έχουμε αναφέρει στις προηγούμενες ανακοινώσεις μας και για τις αποφάσεις των δημοτικών συμβουλίων ημ.6/6/2002 και 9/5/2022. Μπορείτε να ανατρέξετε εδώεδώ , εδώ και εδώ.

Ανακύπτουν τα εξής επιπλέον θέματα:

1.     Γιατί η σύμβαση είναι τόσο μεγάλης διάρκειας, που σημαίνει μακρόχρονη δέσμευση του δήμου; Γίνεται φανερό ότι η δημοτική αρχή δεν έχει σκοπό και δεν κάνει σχεδιασμό να λύσει το επόμενο διάστημα το θέμα της εξασφάλισης ενιαίου ιδιόκτητου και κατάλληλου χώρου για τη στέγαση του 4ου νηπιαγωγείου. Προκύπτει με σαφήνεια ότι δεν προτίθεται να αξιοποιήσει τη δυνατότητα για χρησιμοποίηση της έκτασης των προσφυγικών που διατίθενται προς πώληση-απαλλοτρίωση επί της οδ. Κολοκοτρώνη απέναντι από το κτίριο του 4ου δημοτικού σχολείου και να κατασκευάσει ένα σύγχρονο νηπιαγωγείο.

2.     Γιατί το μίσθωμα για ένα ακίνητο είναι τόσο μεγάλο; Τα 2.300 € μηνιαίως δίνουν ένα συνολικό κόστος για τα 12 χρόνια 331.200 €, ποσό που θα εξασφάλιζε το τίμημα απόκτησης έκτασης, αλλά και μέρους της κατασκευής ενός σύγχρονου νηπιαγωγείου ιδιοκτησίας του δήμου.

3.     Γιατί άργησε η «αναζήτηση» για την εξεύρεση χώρου; Θυμίζουμε ότι η απόφαση της δημοτικής αρχής για αποκοπή του ενός τμήματος του νηπιαγωγείου και αναζήτηση ιδιωτικού χώρου για τη στέγαση του χρονολογείται μήνες πριν. Και ενώ σε ερώτηση μας στο δημοτικό συμβούλιο στις 6/6/2022 : «Σε ποιο στάδιο είναι, πότε δημοσιεύτηκε και σε ποια έντυπα η δημόσια δημοπρασία για την αναζήτηση κατάλληλου και επαρκούς χώρου που να καλύπτει τις ανάγκες στέγασης όλων των παιδιών του 4ου νηπιαγωγείου», η απάντηση ήταν ότι ακόμα δεν είχε δημοσιευτεί η προκήρυξη της και αυτό θα γινόταν την επόμενη μέρα, δηλαδή στις 7/6/2022, διαβάσαμε στην απόφαση της δημοτικής αρχής που κατακύρωνε τη δημοπρασία ότι η δημοσίευση της προκήρυξης έγινε στις 24/6. Όπως προκύπτει από το αποτέλεσμα  ήταν προειλημμένη απόφαση ποιο κτήριο θα ενοικιαστεί για τη στέγαση του ενός τμήματος για αυτό έσπευσε να πάρει απόφαση να κατακερματίσει το 4ο νηπιαγωγείο με τις συγκεκριμένες μεθοδεύσεις).

4.     Γιατί η δημοσίευση έγινε μόνο σε 2 τοπικές άλλων περιοχών εφημερίδες χαμηλής κυκλοφορίας, που δεν εξασφαλίζουν την ενημέρωση ιδιοκτητών που τυχόν ενδιαφερόταν και είχαν κατάλληλα ακίνητα; Το πρακτικό της Οικονομικής Επιτροπής αναφέρει ότι από μία δημοσίευση έγινε στις εφημερίδες Χτύπος και Συνείδηση.

5.     Ποιες προδιαγραφές τέθηκαν τις οποίες έπρεπε να πληροί το ακίνητο ; Γιατί στην απόφαση - πρακτικό της Επιτροπής Καταλληλότητας-Επιλογής, που κρίνει κατάλληλο το χώρο, αναφέρεται μόνο το εμβαδόν των 121,8 τ.μ., χωρίς να προσδιορίζεται πόσος είναι ο αύλειος χώρος και πόσος ο δομημένος; Γιατί δεν υπάρχει αναφορά στις υποδομές του χώρου παρά μόνο ότι είναι σε δρόμους χωρίς κυκλοφοριακό φόρτο; Γιατί δεν αναφέρεται η παλαιότητα και αν πρόκειται για ανακαινισμένο χώρο ή αν χρειάζονται εργασίες ανακαίνισης;

Όλες αυτές οι μεθοδεύσεις καταδεικνύουν ότι υπάρχει μια προειλημμένη απόφαση και μια φωτογραφική δημοπρασία, στην οποία φυσικά εμφανίστηκε μόνο ένας ενδιαφερόμενος ιδιοκτήτης.

Πρόκειται σαφώς για επιλογή της δημοτικής αρχής εξυπηρέτησης συμφερόντων που συνιστά μεμπτό τρόπο διοίκησης του δήμου.

Παράλληλα, αναδεικνύουν ότι δεν αποτελεί προτεραιότητα της η εξασφάλιση χώρων για σύγχρονα νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς, αλλά η δημοτική αρχή αρκείται στη διαχείριση μιας κατάστασης με τους χειρότερους όρους διεκπεραίωσης.

Τα νήπια που αντιστοιχούν στην περιοχή που καλύπτει το 4ο νηπιαγωγείο είναι παραπάνω από 75 και οι γονείς αρκετών αναγκάζονται λόγω των περιορισμένων θέσεων και των ακατάλληλων χώρων να τα πηγαίνουν σε άλλα νηπιαγωγεία σε πιο μακρινές γειτονιές. Με τις πρόσφατες αποφάσεις της δημοτικής αρχής το 4ο νηπιαγωγείο υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο και κατακερματίζεται σε διαφορετικά κτίρια. Παράλληλα, οι γονείς των νηπίων του 4ου νηπιαγωγείου, παρότι βρισκόμαστε λίγες μέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ακόμα δεν έχουν ενημερωθεί σε ποιο τελικά κτίριο θα στεγαστούν τα δικά τους παιδιά.

Οι καλές συνθήκες διαμονής και παιδαγωγικής φροντίδας των μικρών παιδιών χρειάζεται να αποτελούν προτεραιότητα και κριτήριο και όχι να αντιμετωπίζονται με αυτές τις μεθοδεύσεις. Δυστυχώς και αυτή η δημοτική αρχή ακολουθεί την πεπατημένη της αδιαφάνειας και της λειτουργίας με το στενό κύκλο των γνωστών. Υπηρετεί τη βιωσιμότητα αυτού του συστήματος που υποβαθμίζει τις υποδομές για τις λαϊκές ανάγκες και περικόπτει τις κοινωνικές δαπάνες, υποτάσσεται πλήρως στις ντιρεκτίβες της Ε.Ε. και των κυβερνήσεων.

Το επιχείρημα της δημοτικής αρχής, ότι δεν υπάρχουν και δεν δίνονται χρήματα για να αγοραστούν-απαλλοτριωθούν-κατασκευαστούν επαρκείς και σύγχρονοι παιδικοί σταθμοί, νηπιαγωγεία, σχολεία, όχι μόνο δεν πείθει, αλλά εξοργίζει, αφού την ίδια περίοδο διατίθενται στο δήμο Βύρωνα 4,8 εκ. € για να γίνει «έξυπνη πόλη» και 3,5 εκ. € για διευθετήσεις «οδικής ασφάλειας». Είναι πολλά τα λεφτά!

Επιμένουμε ότι για τις ανάγκες των παιδικών σταθμών και των νηπιαγωγείων υπάρχουν και μπορούν να βρεθούν κατάλληλοι χώροι σε κάθε γειτονιά με αγορές και απαλλοτριώσεις (Κολοκοτρώνη, Βουτζά κ.α.), ώστε να λειτουργούν ενιαία οι μονάδες και με σύγχρονες υποδομές και κτίρια. Η πολιτική βούληση και ο προσανατολισμός από τη δημοτική αρχή, την περιφέρεια, τις κυβερνήσεις απουσιάζουν για πολιτική κάλυψης των λαϊκών αναγκών, αντίθετα κινούνται, ανάλογα και με τις δυνατότητες των εξουσιών τους, στην κατεύθυνση εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων.

26/8/2022

                                                                                                Ρωγμή στην ενημέρωση 


Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.