ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΕ ΔΕΚΟ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ: «Σύγχρονοι συρμοί και λεωφορεία, έξω οι ιδιώτες από τη συγκοινωνία» φώναξαν οι εργαζόμενοι έξω από το υπουργείο Οικονομικών.
Συγκέντρωση στο υπουργείο Οικονομικών πραγματοποίησαν, στο πλαίσιο της απεργίας τους, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (λεωφορεία, τρόλεϊ, Ηλεκτρικός, Μετρό, Τραμ) ενάντια στο νομοσχέδιο που έχει φέρει η κυβέρνηση της ΝΔ και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή και αφορά τις Ανώνυμες Εταιρείες του Δημοσίου (τις πρώην ΔΕΚΟ).
Την απόφαση για απεργία πήρε το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και
αφορά τους εργαζόμενους στις πρώην ΔΕΚΟ, ενώ αντίστοιχες αποφάσεις πήραν και τα
σωματεία του κλάδου.
«Σύγχρονοι συρμοί και
λεωφορεία, έξω οι ιδιώτες από τη συγκοινωνία» φωνάξαν οι εργαζόμενοι απαιτώντας
την απόσυρση του νομοσχεδίου.
Με το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση της ΝΔ, δίνει ένα επιπρόσθετο 25% του συγκοινωνιακού
έργου στα ΚΤΕΛ, σαρώνοντας και τα τελευταία εργασιακά δικαιώματα, ενώ για πρώτη
φορά επιτρέπονται προσλήψεις εργαζομένων με συμβάσεις ορισμένου χρόνου στις
αστικές συγκοινωνίες, με διευθυντικό δικαίωμα, μέσω συνέντευξης και περιορισμού
του ΑΣΕΠ. Ταυτόχρονα, δίνεται το δικαίωμα στην πρόσληψη εργαζομένων με σύμβαση
δανεισμού, μέσω δουλεμπορικών γραφείων, ενώ επιτρέπεται η μεταφορά τους μεταξύ
των εταιρειών που εντάσσονται στο Υπερταμείο!
Από την στιγμή που έγινε γνωστή η εξαγγελία της 24ωρης απεργίας,
η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ κατέφυγε στα δικαστήρια ζητώντας να κηρυχθεί η απεργία στα
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς παράνομη και καταχρηστική, ισχυριζόμενη ότι δεν έχουν τηρηθεί οι νόμιμες προϋποθέσεις
κήρυξης της απεργίας.
«Το ΜέΡΑ25 στηρίζει την απεργία των εργαζόμενων στα ΜΜΜ»
«Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών που ψηφίζεται
σήμερα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την απογύμνωση των ΜΜΜ από τα όποια
χαρακτηριστικά Κοινής Ωφέλειας τα χαρακτήριζαν. Πρόκειται για απόπειρα
οριστικής υπονόμευσης του δημόσιου χαρακτήρα λειτουργίας των ΜΜΜ - που σημαίνει
εν πολλοίς ελλειμματικό οικονομικό αποτέλεσμα το οποίο όμως αντισταθμίζεται από
τις τεράστιες εξωτερικές οικονομίες που διαχέει η ύπαρξη, λειτουργία και χρήση
των ΜΜΜ στην οικονομία, το περιβάλλον, την κοινωνία. Τα ιδιωτικο-οικονομικά
κριτήρια λειτουργίας των ΜΜΜ, δηλαδή η λειτουργία τους με στόχο το κέρδος και
όχι την κοινή ωφέλεια, υποσκάπτουν την πραγματική αποστολή των ΜΜΜ,
ετοιμάζοντάς τα για ιδιωτικοποίηση. Δρομολόγια μόνο στις ώρες αιχμής,
εργολαβικοί εργαζόμενοι, αυξημένα κόμιστρα για τους επιβάτες.
Το έχουμε ξαναδεί όμως το έργο, τριάντα χρόνια πίσω. Από τις αρχές του 1992, η κυβέρνηση Μητσοτάκη πατρός
προωθούσε την ιδιωτικοποίηση της ΕΑΣ, της Εταιρείας Αστικών Λεωφορείων. Το
σχέδιο προέβλεπε μεταξύ άλλων το κλείσιμο της εταιρείας και την εκκαθάρισή της,
την απόλυση περίπου 8.500 υπαλλήλων, ρύθμιση των χρεών και δωρεάν παραχώρηση
1.700 λεωφορείων της ΕΑΣ.
Η απόφαση της κυβέρνησης Μητσοτάκη είχε βγάλει στους δρόμους
τους εργαζόμενους της ΕΑΣ, που άρχισαν απεργία διαρκείας.
Οι εργαζόμενοι, η κοινωνία, αντιστάθηκε τότε, μέχρι τέλους, στο
ξεπούλημα που προωθούσε ο Μητσοτάκης πατήρ. Είναι η δική μας σειρά να
αντισταθούμε στον Μητσοτάκη του καιρού μας και στην ολιγαρχία που υπηρετεί, αναφέρει
το ΜέΡΑ25 στηρίζοντας την απεργία των
εργαζόμενων στα ΜΜΜ».
Στο πλευρό των εργαζομένων παραβρέθηκαν η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ο Χρήστος Κατσώτης βουλευτής του ΚΚΕ, στελέχη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και άλλοι.
.....
Εμετική αντιδημοκρατική προπαγάνδα κυβέρνησης, εργοδοσίας-ΣΤΑΣΥ- και μερίδας ΜΜΕ ενάντια στην απεργία των εργαζομένων στα Μ.Μ. Μεταφοράς.
"Ο αγώνας και τα αιτήματα των εργαζομένων είναι δίκαια", είμαστε μαζί τους. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον απεργιακό αγώνα των εργαζομένων στα Μέσα Μεταφοράς της Αθήνας.
.Μέχρι την ώρα της ανάρτησης του άρθρου, δεν είχε γίνει γνωστή η απόφασή του δικαστηρίου για την απεργία.
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια