Ψηφίστηκε το «καλάθι του νοικοκυριού». Άδειο παραμένει το πορτοφόλι των λαϊκών νοικοκυριών
Οι λαϊκές οικογένειες θα συνεχίσουν να αναγκάζονται να κόβουν από τα ψώνια τους, ταυτόχρονα οι ιδιοκτήτες Σούπερ Μάρκετ θα θησαυρίζουν.
Οι τιμές
στο πετρέλαιο θέρμανσης και τα καύσιμα είναι κυριολεκτικά στα ύψη, ενώ η
φορολογική αφαίμαξη των νοικοκυριών δεν έχει προηγούμενο.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία
του Ελληνικού Δικτύου για την καταπολέμηση της φτώχειας:
- Το 19,6%
βρίσκεται σε κίνδυνο εισοδηματικής φτώχειας
- 14,8% βιώνει
υλικές στερήσεις σε βασικά αγαθά
- 26,3%
δυσκολεύεται στην πληρωμή των λογαριασμών κοινής ωφέλειας
- 36,2% δεν είχε
την οικονομική δυνατότητα να υποβληθεί σε ιατρική εξέταση ή θεραπεία
- 42,1% δεν
υποβλήθηκε σε οδοντιατρική εξέταση
- 3.092.000 άτομα
αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού
- 52,4% των
ανέργων είναι μακροχρόνια άνεργοι
- 13,6% των ατόμων
18-64 ετών ζουν σε νοικοκυριά με χαμηλή απασχόληση
- 23,7% είναι ο
κίνδυνος φτώχειας ή αποκλεισμού για παιδιά
Σύμφωνα με το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης:
- Το 65% και 59%
αντίστοιχα αναφέρει δυσκολία στην αποπληρωμή των λογαριασμών ηλεκτρικού
ρεύματος και θέρμανσης.
- 7 στους 10 έχουν
περιορίσει δαπάνες για ψυχαγωγία και ταξίδια, ενώ δύο στους τρεις φαίνεται
να περιόρισαν τις δαπάνες για ένδυση και υπόδηση και ένας στους δύο ακόμα
και αυτές των βασικών καταναλωτικών αγαθών, όπως τα τρόφιμα.
Χτες, ψηφίστηκε τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης για το «καλάθι του νοικοκυριού», για τα προϊόντα που θα διατίθενται σε …προσιτή τιμή και θα είναι σε ισχύ μέχρι τις 31 Μαρτίου 2023.
Η τροπολογία για το "καλάθι του νοικοκυριού" ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. ΝΑΙ στην τροπολογία είπαν ΝΔ και Κίνημα Αλλαγής, ΟΧΙ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25, ενώ "παρών" δήλωσε η Ελληνική Λύση.
Όπως αναφέρεται στην τροπολογία, υπόχρεες συμμετοχής στο καλάθι του νοικοκυριού είναι «οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων και άλλων προϊόντων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (super market) των οποίων ο συνολικός ετήσιος κύκλος εργασιών υπερβαίνει τα 90.000.000 ευρώ ετησίως, βάσει των οικονομικών καταστάσεων της αμέσως προηγούμενης, από έναρξη ισχύος του παρόντος, διαχειριστικής περιόδου.
«Ειδικότερα,
οι υπόχρεοι παρ. 1 εντάσσουν ένα (1) τουλάχιστον προϊόν από κάθε κατηγορία
προϊόντων που περιλαμβάνεται καλάθι του νοικοκυριού και διαθέτουν σε προσιτή
τιμή, ιδίως συγκριτικά με τα υπόλοιπα προϊόντα ίδιας κατηγορίας, ενημερώνοντας
τους καταναλωτές, που προσέρχονται στα φυσικά ή ψηφιακά καταστήματά τους, ως
προς τη σύνθεση του «καλαθιού του νοικοκυριού» που προτείνουν. Η ενημέρωση αυτή
γίνεται με κάθε πρόσφορό μέσο, ιδίως λίστες, φυλλάδια και ειδική σήμανση επί
των προϊόντων ή του χώρου πώλησής τους» διευκρινίζεται στην τροπολογία.
Η
κυβέρνηση διαφημίζει με το «καλάθι του νοικοκυριού» «εκπτώσεις» σε προϊόντα που
οι τιμές τους έχουν απογειωθεί τους τελευταίους μήνες.
Πρόκειται για κάποια προϊόντα που απλά θα πωλούνται με
...μικρότερες ανατιμήσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα.
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια