ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ

ΤΟΠΙΚΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2022

Έρευνα: Οι καταναλωτές αδιαφορούν για την ποιότητα και επιλέγουν τρόφιμα μόνο με βάσει το κόστος

 Ποδαρικό με νέες ανατιμήσεις θα κάνει το 2023

Θηλιά στον λαιμό των καταναλωτών έχει γίνει η ακρίβεια στα τρόφιμα σύμφωνα με τα δραματικά στοιχεία που κατέγραψε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, ενώ σύμφωνα με την έρευνα απόλυτο κριτήριο είναι το κόστος ανεξαρτήτως ποιότητας.

Μάλιστα σύμφωνα με το συμπέρασμα της έρευνας οι δραματικές συνθήκες επιβάλλουν στους Έλληνες να ξεχάσουν για τους ίδιους και τα παιδιά τους κάθε φροντίδα που αφορά την υγεία και την ποιότητα.

Τον Απρίλιο του 2020, η Υγιεινή και Ασφάλεια ήταν η απόλυτη προτεραιότητα των καταναλωτών στις επιλογές που έκαναν στο ράφι του σούπερ μάρκετ, τους πάγκους των λαϊκών αγορών, τα κρεοπωλεία κτλ. Λιγότερο από τρία χρόνια μετά, από το 31% αυτή η προτεραιότητα αφορά πλέον μόλις το 7%.

Η έρευνα καταγράφει την αγωνιώδη προσπάθεια των νοικοκυριών να προστατεύσουν ενήλικες και παιδιά από την διατροφική κρίση που αντιμετωπίζουν. 

Ενώ τον Απρίλιο του 2020 η ποιότητα των καταναλωνώμενων προϊόντων προτασσόταν ως κριτήριο από το 14% (τέταρτη κατά σειρά), σήμερα με 18% είναι δεύτερη, με τους πολίτες να «ξεχνάνε» για χάρη της την άνεση/ευκολία στις αγορές τους, αλλά και να ανησυχούν περισσότερο γι’ αυτήν.

Τα χρήματα που δίνουν για τρόφιμα, ήταν κριτήριο μόλις για το 17%. Τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι το κόστος είναι πλέον απόλυτο κριτήριο για το 65%, δηλαδή για δύο στους τρεις.


Πηγή: ielka.gr

Ο αντίκτυπος για τον Έλληνα παραγωγό και την ελληνική βιομηχανία τροφίμων είναι σαφής, καθώς είναι ανύπαρκτη ως κριτήριο η προέλευση των προϊόντων.

Η ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ αναφέρει σαφώς «το πόσο έντονη είναι η στροφή του αγοραστικού κοινού στην εξοικονόμηση χρημάτων … τον τελευταίο χρόνο από τον Ιούλιο και μετά, η χρηματική δαπάνη αποτελεί το βασικό κριτήριο, αλλά ειδικά στις τελευταίες μετρήσεις η ένταση είναι εντυπωσιακή. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια το ποσοστό του αγοραστικού κοινού που αγόραζε με βασικό κριτήριο τα χρήματα κινούταν περί το 30% και σε ίδια επίπεδα με τα ποιοτικά κριτήρια, σήμερα το ποσοστό αυτό ξεπερνάει το 60%. Το στοιχείο αυτό δείχνει πόσο έντονη είναι η ανησυχία του κοινού και την αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά».



Τα νοικοκυριά αναγκάζονται σε άμεσες αλλαγές στις καταναλωτικές τους συνήθειες:



  • 8 στους 10 καταναλωτές ακυρώνουν δαπάνες διασκέδασης
  • 2 στους 3 μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος και αναβάλουν εργασίες συντήρησης-επισκευής
  • 1 στους 2 μειώνουν τις αγορές τους για βασικά καταναλωτικά είδη π.χ. διατροφή

                    

 Ποδαρικό με νέες ανατιμήσεις θα κάνει το 2023

Έρχεται νέο κύμα ανατιμήσεων στα Σούπερ Μάρκετ

Νέοι τιμοκατάλογοι με ανατιμήσεις άνω του 10% στέλνουν στις αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ προμηθευτές και βιομηχανίες. Πρωτοστάτες στο νέο κύμα οι πολυεθνικές. 

 Πηγές από το λιανεμπόριο τροφίμων που μίλησαν στο Euro2day.gr αναφέρουν ότι οι νέοι τιμοκατάλογοι που παραλαμβάνουν τις ημέρες αυτές από τους προμηθευτές και τη βιομηχανία, κυρίως πολυεθνικών συμφερόντων, περιλαμβάνουν  ανατιμήσεις άνω των 10% σε βασικούς κωδικούς.

 Ωστόσο οι ίδιοι σπεύδουν να σημειώσουν ότι η ένταση των ανατιμήσεων, σε σχέση με λίγες εβδομάδες πριν, με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους είναι ηπιότερη.

ΠΗΓΕΣ: documentonews.gr, euro2day.gr

                                                                          Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου