Εμφιαλωμένο νερό: Αυξάνεται η τιμή από 1η Ιουλίου
Στο 1,32 δισ. ευρώ ο τζίρος του εμφιαλωμένου νερού το 2022 - Το νέο σύστημα επιστροφής συσκευασιών
Ένα μπουκαλάκι νερό που σήμερα κάνει 50 λεπτά, θα χρεώνεται 10 λεπτά παραπάνω, ήτοι 60 λεπτά συνολικά, ή μια εξάδα νερά του 1,5 λίτρου που σήμερα κοστίζει στο σούπερ μάρκετ 1,60 ευρώ θα φτάνει στα 2,50 ευρώ.
Ο καταναλωτής θα μπορεί να επιστρέφει τις άδειες φιάλες, λαμβάνοντας υπό τη μορφή κουπονιού 0,10 ευρώ για κάθε συσκευασία έως μισού λίτρου και 0,15 ευρώ για τις μεγαλύτερες ως ανταμοιβή για τη συμμετοχή του στην ανακύκλωση.
Ο τζίρος του εφυαλωμένου νερού έφτασε στο 1,32 δισ. ευρώ το 2022 από 1,20 δισ. ευρώ το 2021 και οι βιομηχανιες του κλάδου ετοιμάζεται να «βουτήξουν» στα δύσκολα. Ο λόγος είναι το
σύστημα εγγυοδοσίας, που ξεκινά την 1η Ιουλίου 2023.
Έως το 2025 έχει τεθεί ως στόχος να πηγαίνει προς ανακύκλωση το 77% του πλαστικού (κοινοτικός στόχος), το 70% του γυαλιού και το 50% του αλουμινίου.
Επιπλέον, από την 3η Ιουλίου 2024 τα καπάκια και τα καλύμματα πρέπει να παραμένουν προσαρτημένα στους περιέκτες, ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2025, οι φιάλες PET πρέπει να περιέχουν τουλάχιστον 25% ανακυκλωμένο πλαστικό, υπολογιζόμενο ως μέσος όρος για όλες τις φιάλες PET που διατίθενται στην αγορά.
Σε άνοδο οι βιομηχανίες
εμφιάλωσης
Ο κύκλος
εργασιών των παραγωγών εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα εκτιμάται σε 307 εκατ.
ευρώ το 2021 και στα 337 εκατ. ευρώ πέρυσι ελέω πληθωρισμού. Το 2021 επιτεύχθηκε αύξηση 17,7%
«μαζεύοντας» τις απώλειες που προκάλεσε το 2020 η κρίση της πανδημίας.
Τα υλικά
συσκευασίας και το μεταφορικό κόστος, αποτελούν τις μεγαλύτερες κοστολογικές
επιβαρύνσεις των βιομηχανιών του κλάδου. Συγκεκριμένα, το συσκευαστικό κόστος
αντιστοιχεί στο 32% και τα μεταφορικά έξοδα στο 24% του κόστους παραγωγής
αντιστοίχως.
Να
επισημανθεί ότι οι λιανικές τιμές του εμφιαλωμένου νερού την περίοδο 2015 –
2021 υποχώρησαν κατά 4,4% έναντι μέσου πληθωρισμού 1,8%.
Την περσινή
χρονιά οι πωλούμενες ποσότητες εμφιαλωμένου νερού ανήλθαν σε 2.247 εκατ. λίτρα
κατά 4,2% αυξημένες σε σχέση με το 2021.
Όσον αφορά
τα κανάλια πώλησης, με βάση τα στοιχεία του 2022, ασύγκριτα το κανάλι του
HoReCa συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του κλάδου, με 932 εκατ.
ευρώ, ακολουθούν οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ με 176 εκατ. ευρώ, στην επόμενη
θέση βρίσκονται τα μικρά καταστήματα λιανικής πώλησης με 131 εκατ. ευρώ και
στην τελευταία θέση βρίσκονται στα περίπτερα με 81 εκατ. ευρώ.
Με βάση τα
στοιχεία οι τιμές του εμφιαλωμένου νερού στη διάρκεια του
2022 αυξήθηκαν κατά 5,3% έναντι του προηγούμενου έτους, την ώρα που ο μέσος
πληθωρισμός διαμορφώθηκε σε 9,3%.
Να σημειωθεί
ότι στην Ελλάδα υπάρχουν 50 εγκεκριμένες πηγές φυσικού μεταλλικού νερού ενώ
υπολογίζεται ότι δραστηριοποιούνται 26-30 επιχειρήσεις.
Με πληροφορίες απο ot.gr
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια