Εθνική τραγωδία στα Τέμπη: Σοβαρές καταγγελίες για την αναφορικά με τις τραγικές ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και σηματοδότησης

 Είναι εγκληματικό και να μην  χρησιμοποιούνται και να μην λειτουργούν  τεχνικά και  ηλεκτρονικά μέσα ασφαλείας στο σιδηρόδρομο. Δεν μπορεί από ένα ανθρώπινο λάθος να χάνονται τόσες ανθρώπινες ζωές! Διαχρονικές κυβερνητικές ευθύνες. 

Σύμφωνα με εκτίμηση κύκλων της πυροσβεστικής, οι νεκροί μπορεί να φτάσουν  τους 50.

    Την παραίτηση του υπέβαλε ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Κώστας               Καραμανλής, ως ελάχιστη τιμή στους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους.

 

Σοβαρές καταγγελίες για την αναφορικά με τις τραγικές ελλείψεις σε συστήματα ασφαλείας και σηματοδότησης των σιδηροδρόμων, βλέπουν το φως στη δημοσιότητας, όπως του κ. Τσικαλάκη Νίκου Προέδρου εργαζομένων ΟΣΕ, που μιλά για χρόνια  υποχρηματοδότηση του ΟΣΕ και τεράστια έλλειψη προσωπικού.

Του πρώην πρόεδρου της Επιτροπής ETCS, Χρήστος Κατσιούλης,  που από τον  περασμένο Απρίλιο είχε αναδείξει λεπτομερώς τα προβλήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Διαρκώς έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου για «το δυστύχημα που έρχεται»!!!

Η «Δημοκρατική Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Σιδηροδρομικών (ΔΕΣΚ), συνδικαλιστές που πρόκειται στο ΠΑΜΕ,  με αφορμή τα άλλα δύο ατυχήματα που είχαν σημειωθεί εκείνες τις ημέρες στις 7 Φλεβάρη 2023 με τις αμαξοστοιχίες 51 και 61 αντίστοιχα  ανέφερε σε ανακοίνωση, «Όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό».

   Η Κομισιόν έστειλε την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο

Ο λόγος ήταν επειδή η χώρα δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. «Η συγκεκριμένη οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός», επεσήμαινε στην ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπογράμμιζε, μάλιστα, με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο πως «η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής».

 Έγγραφο ντοκουμέντο

Ήξεραν από το 2022 ότι θα υπάρξει δυστύχημα – 

Ήξεραν από το 2022 ότι θα υπάρξει δυστύχημα – Έγγραφο ντοκουμέντο

«Εάν λειτουργούσε η σηματοδότηση δεν θα είχαμε το ατύχημα σήμερα. Τελεία και παύλα», υπογράμμισε στο documentonews.gr για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής ETCS, Χρήστος Κατσιούλης,  ο οποίος τον περασμένο Απρίλιο είχε αναδείξει λεπτομερώς τα προβλήματα ασφαλείας που αντιμετωπίζει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Η επιστολή παραίτησης του Κατσιούλη στην ΕΡΓΟΣΕ αποτελεί έγγραφο – ντοκουμέντο, καθώς αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο ΟΣΕ είχαν λάβει γνώση για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο σιδηροδρομικό δίκτυο και κυρίως για τα κενά ασφαλείας όσον αφορά την τέλεση των δρομολογίων. Από τότε, πέρασε σχεδόν ένας χρόνος και δεν άλλαξε το παραμικρό, καθώς οι ιθύνοντες γνώριζαν αλλά αδιαφορούσαν για τις συνεχείς προειδοποιήσεις από τις Ενώσεις Εργαζομένων.

Συγκεκριμένα, στις 27 Απρίλιου του 2022 ο Χρήστος Κατσιούλης είχε δηλώσει παραίτηση ο πρόεδρος της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, αποκαλύπτοντας την κατάσταση διάλυσης των σιδηροδρομικών γραμμών. Στην επιστολή προς την ΕΡΓΟΣΕ, ο τότε πρόεδρος, είχε καταγγείλει τεχνικά θέματα στη γραμμή που συνδέει την Οινόη με την Τιθορέα, αλλά και τη μη τήρηση των συμβάσεων για τα βελτιωτικά έργα στην ασφάλεια.

Ο παραιτηθείς πρόεδρος είχε σημειώσει ότι είχε ενημερώσει τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, εκφράζοντας διαφωνίες για τις ενέργειες του Οργανισμού επί των θεμάτων ανάταξης των γραμμών, αλλά και αμφιβολίες σχετικά με τη γνώση των αρμοδίων για ζητήματα λειτουργίας εξειδικευμένων συστημάτων. Τέλος, κατέγραψε την ημιτελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου.


 Στον τόπο της τραγωδίας Μητσοτάκης, ο Α. Καραμανλής, Αλέξης Τσίπρας, Κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, το ΚΚΕ.

Λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι της Τετάρτης (1/3) ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έφτασε στο σημείο της τραγωδίας συνοδευόμενος από τους υπουργούς  Κώστα Αχ. Καραμανλή, τον  Τάκη Θεοδωρικάκο και Γιάννη Οικονόμου, προκειμένου να ενημερωθεί για τις έως τώρα εξελίξεις από τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων των σωστικών συνεργείων.

«Είναι πολύ δύσκολο αυτό που βιώνουμε σήμερα ως χώρα. Μιλάμε για μια ανείπωτη τραγωδία. Η σκέψη μας πάνω απ’ όλα είναι με τους συγγενείς των θυμάτων. Υποχρέωσή μας είναι να περιθάλψουμε τους τραυματίες και να ταυτοποιήσουμε τις σορούς. Αυτό που μπορώ να εγγυηθώ είναι πως θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ ξανά κάτι τέτοιο», τόνισε στις δηλώσεις του ο πρωθυπουργός.

Στο σημείο της τραγωδίας βρέθηκε λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Αλέξης Τσίπρας. «Είναι στιγμές βαθιάς οδύνης και θλίψης και ζούμε μια αδιανόητη τραγωδία. Τούτη την ώρα που πενθούμε δεν θέλω να μιλήσω για ευθύνες», ανέφερε σε δήλωση του ο Αλέξης Τσίπρας.

 Κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.

Κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, αποτελούμενο από τον Γραμματέα της Κ.Π.Ε. Ανδρέα Σπυρόπουλο, την Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Ευαγγελία Λιακούλη, τον υπεύθυνο του Κοινοβουλευτικού Τομέα Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Γκόκα και τον υπεύθυνο του Κοινοβουλευτικού Τομέα Εργασίας Γιώργο Μουλκιώτη, βρέθηκαν στο σημείο του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.

ΚΚΕ-Θ. Παφίλης: Διαχρονικές οι ευθύνες, να τα αποτελέσματα των ιδιωτικοποιήσεων

Εκφράζουμε την οργή μας, υπάρχουν τεράστιες ευθύνες, τόνισε από τα Τέμπη ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, που καταλόγισε διαχρονικές ευθύνες στις κυβερνήσεις για τα προβλήματα στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Μίλησε για προβλήματα στο δίκτυο των σιδηροδρόμων, τις ελλείψεις σε προσωπικό και τις αρνητικές συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων. 

  Παραιτήθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. 

Στην ανακοίνωσή του αναφέρει πως «Μόλις τώρα γύρισα από το σημείο της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη. Ο πόνος είναι ανείπωτος.

»Είναι γεγονός ότι παραλάβαμε τον ελληνικό σιδηρόδρομο σε κατάσταση που δεν ταιριάζει στον 21ο αιώνα. Σε αυτά τα 3,5 χρόνια, κάναμε κάθε προσπάθεια για να βελτιώσουμε αυτή την πραγματικότητα. Δυστυχώς, οι προσπάθειες αυτές δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν ένα τέτοιο δυστύχημα. Κι αυτό είναι πολύ βαρύ για όλους μας και για εμένα προσωπικά.

Όταν συμβαίνει κάτι τόσο τραγικό, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζουμε σαν να μην συνέβη. Είμαι λίγα χρόνια στην πολιτική, αλλά θεωρώ απαραίτητο στοιχείο της Δημοκρατίας μας οι πολίτες της χώρας μας να εμπιστεύονται το πολιτικό σύστημα. Αυτό λέγεται πολιτική ευθύνη.

Γι’ αυτό το λόγο, δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος.

Μέσα από την καρδιά μου, εκφράζω για άλλη μια φορά την οδύνη μου και τη συμπαράστασή μου στις οικογένειες των θυμάτων».

    Στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας προχώρησε η αστυνομία

Στη σύλληψη του σταθμάρχη Λάρισας προχώρησε η Αστυνομία, ο οποίος είχε προσαχθεί στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας για την παροχή εξηγήσεων, καθώς υπογράφηκε η έκθεση σύλληψης από τον εισαγγελέα, ο οποίος παρακολουθεί τις ανακρίσεις για την ανείπωτη τραγωδία έξω από τα Τέμπη.

Ο σταθμάρχης, ηλικίας 59 ετών, -σαράντα ημέρες εργαζόταν στη Λάρισα,- σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).                                                                                                              

Πληροφορίες από documentonews.gr, efsyn.gr, tanea.gr

                                                                                                  Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.