Προσοχή! Έχουν πιάσει δουλειά οι 12 νέες κάμερες σε λεωφορειολωρίδες της Αθήνας
Έχουν πιάσει δουλειά οι 12 νέες κάμερες που τοποθετήθηκαν στις αποκλειστικές λωρίδες κίνησης των λεωφορείων στην Αθήνα και όσοι τις παραβιάζουν, λαμβάνουν κλήσεις με φωτογραφία στο σπίτι τους.
Το κυκλοφοριακό
ζήτημα της Αθήνας γίνεται όλο και μεγαλύτερο χρόνο με το χρόνο και θεωρείται
ένα από τα μεγαλύτερα καθημερινά προβλήματα, όχι μόνο για την μετακίνηση προς και
από την εργασία, αλλά και όσων θέλουν για τους δικούς τους λόγους να μετακινηθούν
στο λεκανοπαεδιο.
Η τοποθέτηση
των νέων καμερών δεν αρκούν για να λύσουν το πρόβλημα.
Αρκετοί οδηγοί
θέλοντας να αποφύγουν τα μποτιλιαρίσματα, να φτάσουν έγκυρα στον προορισμό τους, κάνουν παράνομη
χρήση των λεωφορειωλωρίδων.
Tο φαινόμενο της παράνομης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, το οποίο
δυσχεραίνει σημαντικά την κίνηση των Μ.Μ. Μεταφοράς και των υπόλοιπων οχημάτων που μπορούν να τις
χρησιμοποιήσουν νόμιμα, έρχονται να περιορίσουν οι νέες ψηφιακές κάμερες που
εγκαταστάθηκαν από τον ΟΑΣΑ έπειτα και από σχετικό διαγωνισμό.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες του ΟΑΣΑ η χωροθέτηση Αποκλειστικών Λωρίδων Λεωφορείων (Α.Λ.Λ.). είναι ένα μέτρο που συμβάλλει στην καλύτερη και γρηγορότερη μετακίνηση του επιβατικού κοινού.
Τα τελευταία χρόνια ο ΟΑΣΑ, λαμβάνοντας υπόψη τη διεθνή εμπειρία και τις μέχρι σήμερα θετικές συνέπειες από τη λειτουργία των ΑΛΛ, ανέπτυξε ένα συνεκτικό δίκτυο Αποκλειστικών Λωρίδων Κυκλοφορίας ΜΜΜ, μήκους 50 περίπου χλμ. Ωστόσο όμως η ελλιπής αστυνόμευσή του στις περιόδους κανονικής κυκλοφορίας οδήγησε στην καθημερινή παραβίασή τους κυρίως από Ι.Χ.
Οι νέες ψηφιακές κάμερες καταγραφής και
φωτογράφισης οχημάτων
πήραν τη θέση των παλαιότερων αναλογικών καμερών -λειτουργούσαν με φιλμ- πολλές
εκ των οποίων δε λειτουργούσαν, μεταξύ άλλων, λόγω και του υψηλού κόστους
λειτουργίας του.
Το σύστημα
ελέγχου ταχύτητας (ραντάρ-φωτογραφικής κάμερας) θα λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως
τοποθετημένο σε στύλο-καμπίνα (θάλαμο) και θα ελέγχει την ταχύτητα όλων των
διερχομένων οχημάτων. Το όχημα που παραβιάζει την λεωφορειολωρίδα θα
καταγράφεται και θα αποτυπώνεται στη φωτογραφία. Επίσης στη φωτογραφία θα
εμφανίζεται η ταχύτητα κίνησης, το σημείο της παράβασης, η κατεύθυνση, η
ημερομηνία, η ώρα καθώς επίσης και όποιο άλλο στοιχείο κρίνεται απαραίτητο για
την τεκμηρίωση της παράβασης.
Ποιοι
μπορούν να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες
Στις
αποκλειστικές λωρίδες των λεωφορείων παράλληλης ροής επιτρέπεται η κίνηση, η
στάση και απαγορεύεται η στάθμευση των:
- Δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς
(λεωφορεία και τρόλεϊ)
- Ιδιωτικών μέσων μαζικής
μεταφοράς (τουριστικά λεωφορεία, σχολικά, κ.λπ.)
- Δικύκλων
- Οχημάτων άμεσης ανάγκης
(ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, αστυνομικά, κ.λπ.).
Ποιοι
απαγορεύονται να χρησιμοποιούν τις λεωφορειολωρίδες
Απαγορεύεται
η κίνηση και η στάση κάθε άλλου οχήματος (Ι.Χ., ΤΑΧΙ, ημιφορτηγών ή φορτηγών).
Επίσης, στις ειδικές λωρίδες αντίθετης ροής απαγορεύεται η κίνηση των δικύκλων
(με εξαίρεση την οδό Κυψέλης). Επιτρέπεται η χρήση των τμημάτων A.Λ.Λ. από την
λοιπή κυκλοφορία πριν από τις δεξιές στροφές εξόδου ή τις εισόδους σε παρόδιους
χώρους κ.λπ. και όπου υπάρχει κατάλληλη οριζόντια (διακεκομμένη κίτρινη γραμμή)
και κατακόρυφη σήμανση.
Το ύψος της σύμβασης για την αγορά και τη λειτουργία των καμερών έφτασε τα 454.088 ευρώ.
Η σύμβαση αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση συνολικά 12
νέων ψηφιακών καμερών και ισάριθμων θαλάμων υποδοχής για την επιτήρηση των
λεωφορειολωρίδων και την καταγραφή παραβάσεων ορίων ταχύτητας. Στη σύμβαση
περιλήφθηκε και η δημιουργία δύο σταθμών εργασίας για τη λειτουργία των καμερών
και συγκεκριμένα την επεξεργασία των φωτογραφιών, τη βεβαίωση της παράβασης και
την αποστολή των κλήσεων.
Οι 12 νέες κάμερες τοποθετήθηκαν από τον ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την Τροχαία, σε δρόμους όπου παρατηρείται έντονα η συγκεκριμένη παραβατική συμπεριφορά από τους οδηγούς.
Πού βρίσκονται οι κάμερες
Συγκεκριμένα
οι νέες κάμερες πρόκειται να εγκατασταθούν ως εξής:
- Λεωφόρος Βασιλίσσης Σοφίας: 5 κάμερες
- Λεωφόρος Κηφισίας: 1 κάμερα
- Λεωφόρος Μεσογείων: 3 κάμερες
- Λεωφόρος Αλεξάνδρας: 3 κάμερες
Ώρες λειτουργίας, η παράβαση καταγράφεται σε φωτογραφία και το πρόστιμο
Να υπενθυμίσουμε ότι οι λεωφορειολωρίδες υπόκεινται σε ωράριο που ισχύει από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 06:00 το πρωί έως τις 21:00 το βράδυ και το Σάββατο από τις 06:00 το πρωί έως τις 16:00 το απόγευμα. Για τις λεωφορειολωρίδες αντίθετης ροής το ωράριο είναι 24ωρο.
Η παράβαση καταγράφεται σε φωτογραφία μέσω ειδικής έγχρωμης ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα διαχωρισμού επιβατικών (Ι.Χ.) και φορτηγών.
Στη φωτογραφία εμφανίζεται:
-ταχύτητα
κίνησης,
-το
σημείο/λωρίδα της παράβασης,
-η
κατεύθυνση,
-η
ημερομηνία,
-η ώρα καθώς
επίσης και κάθε στοιχείο που κρίνεται απαραίτητο για την τεκμηρίωση της
παράβασης.
Για τους οδηγούς που παραβαίνουν τις διατάξεις του ΚΟΚ για τη χρήση της λεωφορειολωρίδας το πρόστιμο είναι 200 ευρώ.
Σε περίπτωση στάθμευσης σε λεωφορειολωρίδα, επιπλέον του
προστίμου εισόδου, αφαιρούνται οι πινακίδες και απομακρύνεται το όχημα.
Η τοποθέτηση από τον Οκτώβριο του
2023, των νέων ψηφιακών καμερών παρακολούθησης της κίνησης στις
λεωφορειολωρίδες της Αθήνας έχει αποδώσει οικονομικούς καρπούς, βεβαιώνοντας
εκατοντάδες παραβάσεις σε καθημερινή βάση.
Τα έσοδα
από τα πρόστιμα εισπράττονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση και όχι από τον
Ο.Α.Σ.Α.
Η αντίδραση των οδηγών Ταξί για τις ψηφιακές κάμερες
Ανακοίνωση
για τις κάμερες έβγαλε το Συνδικάτο Αυτοκινήτων Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ),
αναφέροντας: «Σας ενημερώνουμε ότι ο ΟΑΣΑ προχώρησε στην τοποθέτηση νέων
ψηφιακών καμερών με στόχο την αστυνόμευση των λεωφορειωλωρίδων. Εφιστούμε την
προσοχή σε όλους, καθώς μετά την λήψη των φωτογραφιών από τα "ψηφιακά
μάτια", οι εν λόγω κάμερες εκτός της καταγραφής της παράβασης θα μπορούν
να εντοπίζουν και την παραβίαση του ορίου ταχύτητας με την κλήση να
αποστέλλεται στα σπίτια των παραβατών. Το ύψος του προστίμου ανέρχεται στα
200€.
Tο
προεδρείο του ΣΑΤΑ έχει θέσει ως θέμα άμεσης προτεραιότητας στο Υπουργείο
Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων την ελεύθερη διέλευση των έμφορτων
ταξί από τις λεωφορειογραμμές καθ' όλη την διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας
τους, για την ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΗ - ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΗ - ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΗ εξυπηρέτηση του
επιβατικού κοινού της Αττικής.
Είναι
αδιανόητο σε μια Ευρωπαϊκή πρωτεύουσα όπως η Αθήνα να μην επιτρέπεται η
ελεύθερη διέλευση των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες. Το ΣΑΤΑ καλεί όλους τους
συναδέλφους να είναι σε ετοιμότητα γιατί η αντίδρασή μας θα πρέπει να είναι
μαζική και αποτελεσματική».
Πληροφορίες από oneman.gr, carandmotor.gr, thetoc.gr
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια