ΑΘΗΝΑ - ΑΤΤΙΚΗ: Έρχεται Νέο Ρυθμιστικό σχέδιο. Η νέα πόλη στο Ελληνικό και η υπουργούπολη στην θέση της ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό θα χειροτερεύσουν τη ζωή των κατοίκων
Σε τροχιά αναθεώρησης μπαίνει το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής, το οποίο έρχεται για να αντιμετωπιστούν (;) κρίσιμα ζητήματα
στον τομέα υποδομών, των μεταφορών, καθώς
και οι νέες προκλήσεις για την πρωτεύουσα όπως είναι η προσθήκη μιας νέας πόλης
30.000 κατοίκων στο Ελληνικό, η υπουργούπολη στο χώρο της σημερινής ΠΥΡΚΑΛ Υμηττού,
η νέα τουριστική ανάπτυξη στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και στα νότια και
ανατολικά προάστια, που θα γιγαντώσουν
ακόμη περισσότερο την πρωτεύουσα.
Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής έρχεται και σχεδιάζει την πολιτική κατεύθυνση των αναγκαίων σχεδιασμών και στόχων για την πολεοδομική, χωροταξικής, οικιστικής οργάνωσης της Αττικής - Αθήνας.
Εντός του Φεβρουαρίου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το έργο της
αξιολόγησης και αναθεώρησης του ισχύοντος Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας του
2014, προϋπολογισμού 1.116.000 ευρώ (με ΦΠΑ), το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο
Ταμείο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης στα τέλη Αυγούστου.
Το έργο έχει ανατεθεί από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) στη
Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του Υπερταμείου.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας
Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης,
μιλώντας στο 8ο συνέδριο ηλεκτροκίνησης, το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για
την Αττική θα καθορίσει κρίσιμα ζητήματα στον τομέα υποδομών και των
μεταφορών. «Πρωτίστως θα καθορίσει τι θα γίνει με τον πόλο του Ελληνικού και
τις σημαντικές ανάγκες που θα προκύψουν μετά την εγκατάσταση των 30.000
κατοίκων που προβλέπονται από τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», σημείωσε
ο ίδιος. Όπως εξήγησε, θα εξεταστεί το πόσο θα
επιβαρυνθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος στο οδικό δίκτυο της Αττικής με την
επένδυση στο Ελληνικό και ειδικότερα των οδικών αξόνων που καταλήγουν εκεί και
«πως θα λειτουργήσει ένα μοντέλο με συνδυασμό τραμ, λεωφορείων αλλά και της
επέκτασης του Μετρό που είναι στο τραπέζι της συζήτησης».
Σύμφωνα πάντα με τον Γενικό Γραμματέα Χωρικού
Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ, έχει ήδη ολοκληρωθεί η
διαδικασία σύνταξης των τευχών για τη δημοπράτηση του έργου της αναθεώρησης του
Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής - Αθήνας. Οι μελετητές, εκτός από τις μεγάλες
παρεμβάσεις στον αστικό ιστό όπως είναι τα projects στο Ελληνικό ή του κυβερνητικού
πάρκου στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ, θα εξετάσουν τις πληθυσμιακές τάσεις, τις
μεταναστευτικές ροές και τις κοινωνικοοικονομικές μεταβολές που επιφέρουν, τις
υποβαθμισμένες περιοχές της πρωτεύουσας, την ανάπτυξη αστικού τουρισμού, θα
προτείνουν λύσεις για το γηρασμένο κτιριακό δυναμικό, τα κενά και
εγκαταλελειμμένα κτίρια κ.λπ. Ουσιαστικά πρόκειται για μία μελέτη που αφορά τη
χωροταξική και πολεοδομική οργάνωση της Αττικής και την προστασία του
περιβάλλοντος του Λεκανοπεδίου.
Παράλληλα, ο κ. Μπακογιάννης μιλώντας για τη βιώσιμη κινητικότητα, επεσήμανε ότι προτεραιότητα θα
πρέπει να αποτελέσει η δημόσια συγκοινωνία. «Στο
πλαίσιο του σχεδιασμού θα προβλεφθούν οι ανάγκες επεκτάσεων των δικτύων για
τα επόμενα 30 χρόνια. Τα τελευταία υπήρχε στασιμότητα, καθώς μπορεί να έχουμε
σημαντική χρήση του Μετρό, αλλά το μήκος των λεωφορειακών γραμμών έχει
διατηρηθεί το ίδιο από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων. Έχουμε δώσει στους
δήμους τα χρήματα για να κάνουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και
ακολουθεί η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των έργων» ανέφερε.
……
Στο πλαίσιο του
σχεδιασμού «βιώσιμη κινητικότητα» οι παρεμβάσεις, που γίνονται σε μια σειρά δήμους,
είναι τουλάχιστον αμφίβολο εάν διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών. Διότι οι παρεμβάσεις αυτές δυσκολεύουν την κίνηση
των οχημάτων, χωρίς να είναι βέβαιο ότι διευκολύνουν την κίνηση των πεζών.
Οι παρεμβάσεις που έγιναν και συνεχίζονται στην ευρύτερη περιοχή στους δρόμους γύρω από την ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό, π.χ. στην Αντρέα Λεντάκη - Γυμναστηρίου, Ηλιουπόλεως κ.λπ., έχουν δημιουργήσει τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα και έχει επιβαρυνθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των δρόμων, με αποτέλεσμα να μην διευκολύνεται η καθημερινή ζωή των πολιτών.
Όταν η αναμονή στη στάση των λεωφορείων φτάνει μέχρι και 40 λεπτά ή και τα ξεπερνά πολλές φορές, οι πολίτες γινόμαστε «σαρδέλες» μέσα στα λεωφορεία, αντιλαμβάνεται ο καθένας πόσο «διευκολύνεται» η μετακίνηση και η ζωή των πολιτών.
Περιορισμός της χρήσης του Ι.Χ. προϋποθέτει σύγχρονες, δημόσιες, ασφαλείς, φτηνές συγκοινωνίες και ζώνες δωρεάν μετακίνησης, π.χ. προς και από την εργασία, τα πανεπιστήμια.
Η μικρο-κινητικότητα των
πολιτών, εξασφαλίζεται με ελευθέρα πεζοδρόμια, απαλλαγμένα από τραπεζοκαθίσματα
και πολλά άλλα εμπόδια.
Δεν διασφαλίζεται με το γίνονται παρεμβάσεις
στα οδοστρώματα που να δυσκολεύουν την κίνηση, διέλευση, στάση, στάθμευση των οχημάτων,
στο όνομα της δήθεν της βιώσιμης μικρο-κινητικότητας των πολιτών.
Οι χρήστες της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας πρέπει
να πάψουν να θεωρούν ότι ο δρόμος είναι δικός τους, τα πεζοδρόμια είναι δικά τους.
Αυτό όμως απαιτεί άλλη κουλτούρα, άλλη συμπεριφορά και πρέπει η πολιτεία να φροντίσει
για αυτό.
Στους δήμους της Αθήνας οι μετακινήσεις οχημάτων και
πεζών είναι δύσκολη υπόθεση και θα γίνεται δυσκολότερη.
Οι παρεμβάσεις, όπως είναι το Ελληνικό και η Υπουργούπολη στην ΠΥΡΚΑΛ Υμηττού, θα δυσκολέψουν
την ζωή των κατοίκων.
Το λεκανοπέδιο της Αττικής έχει πλέον γιγαντωθεί τόσο πολύ που είναι αναγκαίο ένα στρατηγικό σχέδιο αποκέντρωσης και όχι περαιτέρω γιγάντωσης και επέκτασης του.
Ρωγμή στην Ενημέρωση
πώς γίνεται, κι άμα πρόκειτα για υπουργεία, δομές εξουσίας κλπ, όλα να γίνονται στο τσακ μπαμ, κι εκείνο το ρημάδι το σχολείο, στην οδό κολοκοτρώνη, να παραμένει κλειστό, εδω κι 7 χρόνια....
ΑπάντησηΔιαγραφή