Θύελλα μετά τις δηλώσεις του πρωθυπουργού: «Εκπαιδευτικός που αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης

  

 Σαφή εκφοβισμό και απειλή εξόδου από το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης απηύθυνε προς τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι εκφράζουν έμπρακτη  ανυπακοή στο εφαρμοζόμενο πρόγραμμα «αξιολόγησης», ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψής του στο υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων.                          

Συζητώντας στον 3ο όροφο του υπουργείου Παιδείας, όπου είχε σύσκεψη "κεκλεισμένων  των θυρών" με την υπουργό κ. Σοφία Ζαχαράκη, τον αναπληρωτή Υπουργό,  κ. Βρούτση και τους υφυπουργούς Νίκο Παπαϊωάννου και Κώστα Βλάση, για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια, γενική, ειδική και επαγγελματική εκπαίδευση, ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

  

Μετά τη σύσκεψη ο Πρωθυπουργός έκανε την ακόλουθη δήλωση για την αξιολόγηση: «Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και νομίζω ότι εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς ότι είναι μια καινούργια διαδικασία, η οποία ακόμα δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Και εδώ θέλω να είμαι πολύ σαφής, ειδικά για την κατηγορία εκείνων των εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν. Η θέση μας εδώ είναι ξεκάθαρη και η κατεύθυνση που έχω δώσει στο Υπουργείο πολύ σαφής: εάν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί, δεν πρέπει να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης».

 

 Στη δήλωση της η υπουργός Παιδείας κ. Ζαχαράκη απέφυγε να αναφερθεί στην αξιολόγηση και στην κατεύθυνση που έχει δώσει ο πρωθυπουργός.


 Είναι προφανές ότι πρόκειται  για κυβερνητικό σχεδιασμό που, μέσω της «αξιολόγησης» ανοίγει τον δρόμο για στενευμένες απολύσεις ξεκινώντας από το χώρο της εκπαίδευσης, όπου η «αξιολόγηση» συναντά μεγάλη αντίσταση και στη συνέχεια θα αφορά το σύνολο του  δημόσιο τομέα. 

Η ευθεία και σαφή  απειλή του πρωθυπουργού  κατά των εκπαιδευτικών που αντιστέκονται στην «αξιολόγηση» έχει προκαλέσει αναταραχή στο χώρο των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και σφοδρές αντιδράσεις  από συνδικαλιστικούς φορείς και από κόμματα της αντιπολίτευσης.

Ο μόνος που δεν έχει θέση στο δημόσιο σχολείο είναι η κυβερνητική πολιτική που φέρνει κατηγοριοποίηση, εμπορευματοποίηση και διώξεις αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, με τις  συνδικαλιστικές ενώσεις να επισημαίνουν ότι οι εκπαιδευτικοί αντιτίθενται σε ένα σύστημα που, οδηγεί σε πειθαρχικούς ελέγχους για ασήμαντες αιτίες και ενισχύει τον εκφοβισμό στους χώρους εργασίας.

Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την «αξιολόγηση» για να προωθήσει την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό και την ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο αγώνας του κλάδου έχει μπει εμπόδιο στα σχέδια της κυβέρνησης  που στρέφονται ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και δεν προσφέρει καμία ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Σε δήλωσή τους οι εκπρόσωποι των Παρεμβάσεων σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ αναφέρουν μεταξύ άλλων:

 «Επισκέφτηκε ο Κ. Μητσοτάκης το υπουργείο παιδείας και είχαμε την τιμή να θέσει ως πρώτο αντίπαλο τον αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση. Ο λόγος είναι φανερός. Η κυβέρνηση της ΝΔ είναι χολωμένη και ζορισμένη!

….Η  μάχη της αξιολόγησης είναι η πλέον μακρόχρονη και σκληρή αναμέτρηση που έχει δοθεί τις τελευταίες δεκαετίες στην εκπαίδευση. Είναι μια μάχη  ενάντια στην επιδίωξη της κυβέρνησης και των πολιτικών  και οικονομικών συμφερόντων που εκπροσωπεί, να προχωρήσει σε μια βαθιά, δομική αλλαγή όλου του εκπαιδευτικού μοντέλου ώστε να  ηττηθεί η αντίληψη ότι η παιδεία αποτελεί κοινωνική ανάγκη και δωρεάν κοινωνικό δικαίωμα για όλους/ες…..

 Όλα τα κυνικά και ακραία ταξικά σχέδια της για την αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης, η ιδιωτικοποίηση, εμπορευματοποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων βρίσκουν ισχυρό αντίπαλό της τον αγώνα του μαχόμενου εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση και καθυστερούν.

Έχοντας απολέσει ο Μητσοτάκης κάθε ελπίδα να πείσει τον κόσμο της εκπαίδευσης «για το καλό που θα φέρει η αξιολόγηση», εξαπέλυσε για πολλοστή φορά απειλές, αποκαλύπτοντας τις μύχιες προθέσεις του να στοχοποιήσει τους μαχόμενους εκπαιδευτικούς λέγοντας ότι δεν έχουν θέση στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα όσοι είναι επί της αρχής ενάντια στην αξιολόγηση! Ο Μητσοτάκης όχι μόνο αποσιωπά ότι οι εκπαιδευτικοί ασκούν το συνταγματικά κατοχυρωμένο απεργιακό τους δικαίωμα, αλλά ποινικοποιεί με τη δήλωσή του αυτή, ακόμα και τις απόψεις! Απέναντι στην κανιβαλική του διακήρυξη δηλώνουμε ότι είμαστε περήφανες/οι για τον αγώνα του κλάδου και θα τον συνεχίσουμε ανυποχώρητα μέχρι τη νίκη! Άλλωστε τα περί απολύσεων εκπαιδευτικών και Δ.Υ. τα έχουμε ξανακούσει και το 2013 με την απαίτηση να βγει το 15% ανίκανο , και τη διαθεσιμότητα των 2500 συναδέλφων/ισσών μας στα ΕΠΑΛ.

Ταυτόχρονα, αναγκάστηκε να ομολογήσει ότι η αξιολόγηση δεν έχει φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα παραδεχόμενος ότι υπάρχει αντίσταση στα κυβερνητικά σχέδια. Λίγες ώρες πριν η κα Ζαχαράκη παραδέχθηκε επίσημα ότι το 40% των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2020-΄21-΄22-΄23 και περισσότερο από το 85% του συνόλου του εκπαιδευτικού σώματος δεν έχουν αξιολογηθεί!

Η πραγματικότητα είναι ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης αντιστέκεται με ό,τι όπλο έχει παρ’ όλες τις απειλές, τους εκβιασμούς, τη δυνητική αργία για συνδικαλιστική δράση της Χρ. Χοτζόγλου, το τσουνάμι πειθαρχικών και  διώξεων, τρομοκρατίας και ολοκληρωτισμού από την πλευρά της κυβέρνησης. Αντιστέκεται παρ’ όλο που οι πλειοψηφίες των  ομοσπονδιών ΔΟΕ κι ΟΛΜΕ επιδεικνύουν πρωτοφανή αδράνεια εν μέσω αυταρχικού παροξυσμού, κάνοντας ό,τι περνάει από το χέρι τους για να τελειώσουν τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση.

Όμως, η αντίσταση είναι ζωντανή γιατί  ο κόσμος της εκπαίδευσης καταλαβαίνει ότι το διακύβευμα είναι μεγάλο. Όλες οι απόπειρες της κυβέρνησης με τα Ωνάσεια, τις Ακαδημίες Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τα σχολεία της «αριστείας», την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τις εξετάσεις PISA και όλες οι δηλώσεις για την άρση μονιμότητας, τη γονεϊκή επιλογή σχολείου, τις συγχωνεύσεις, τον ΑΣΕΠ δίπλα στο προσοντολόγιο ως σύστημα διορισμών κλπ, αποκαλύπτουν τις πραγματικές κυβερνητικές επιδιώξεις. Δίνουμε μάχη για το δημόσιο δωρεάν σχολείο, για τη θέση μας μέσα σε αυτό!

….Η σημερινή εξέλιξη επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι είμαστε στο σωστό δρόμο και η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση – διάλυση του δημόσιου σχολείου πρέπει όχι μόνο να συνεχιστεί αλλά να δυναμώσει ακόμη περισσότερο μέχρι την ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης- ΕΕ!». 

Οι αντιδράσεις των κομμάτων

     ΠΑΣΟΚ:

Ο υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ, Στέφανος Παραστατίδης, υπενθύμισε:

  • Τις αποτυχημένες μεταρρυθμίσεις στην ανώτατη εκπαίδευση,
  • Την υποχώρηση των επιδόσεων των μαθητών στον διαγωνισμό PISA,
  • Την είσοδο κερδοσκοπικών funds στην ιδιωτική εκπαίδευση,
  • Τη συστηματική υποχρηματοδότηση των δημοσίων σχολείων.

ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ: «Ντροπή, όχι πανηγυρισμοί»

Ένας πρωθυπουργός που τον ενδιαφέρει η παιδεία ως εμπόρευμα για τα συμφέροντα που εκπροσωπεί. Θα έπρεπε να ντρέπεται, όχι να κάνει πανηγυρικές δηλώσεις.

Ο ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ, χαρακτήρισε τις δηλώσεις Μητσοτάκη ως προϊόν εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων και κατηγόρησε την κυβέρνηση για:

  • Σιωπή γύρω από τα κενά σε σχολεία και προβλήματα σχολικής στέγης,
  • Αδιαφορία για τον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από τα ΑΕΙ λόγω της Ειδικής Βάσης Εισαγωγής,
  • Αποτυχία στην εφαρμογή μιας δίκαιης και ουσιαστικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών.

«Ο πρωθυπουργός θα έπρεπε να ντρέπεται, όχι να θριαμβολογεί», σημείωσε χαρακτηριστικά η Κουμουνδούρου.

ΚΚΕ: «Άριστα στη μυθοπλασία»

Το ΚΚΕ με τη σειρά του κατήγγειλε ότι η κυβέρνηση διαφημίζει έργα βιτρίνας – όπως η προμήθεια κιτ ρομποτικής – την ώρα που:

  • Χιλιάδες αναπληρωτές καλύπτουν μόνιμα κενά,
  • Τα σχολικά κτίρια είναι υποβαθμισμένα,
  • Προωθείται ένα σχολείο πολλών ταχυτήτων, με προσανατολισμό την πρώιμη επαγγελματική κατηγοριοποίηση από τα 15 έτη.

 Είναι φανερό ότι αυτό που πραγματικά πονάει την κυβέρνηση της ΝΔ είναι οι αγώνες του κόσμου της εκπαίδευσης για ποιοτικά αναβαθμισμένη δημόσια δωρεάν παιδεία. Αυτή είναι η θέση αρχής που υπερασπίζονται εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές. Και γι’ αυτό αρνούνται τα αντιπαιδαγωγικά κριτήρια της “αξιολόγησης” που μετρά το παιδαγωγικό έργο με τα αντιδραστικά μέτρα και σταθμά της αναζήτησης χορηγών.

Δήλωση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου

Όταν είσαι οπαδός της ιδιωτικής παιδείας και δίνεις γη και ύδωρ σε δήθεν κορυφαία πανεπιστήμια (ενώ είναι κολλέγια τα περισσότερα) για να ιδρύσουν ιδιωτικά πανεπιστήμια στην χώρα, είναι τραγελαφικό να μιλάς για δημόσια και δωρεάν παιδεία, την ώρα μάλιστα που οι ελληνικές οικογένειες δαπανούν τεράστια ποσά για φροντιστήρια.

Όσο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, να θέσουμε ένα απλό ερώτημα στον πρωθυπουργό: οι υπουργοί που απασχολούνταν στην «ομάδα αλήθειας» και ταυτόχρονα πληρώνονταν από ιδιωτική εταιρεία (πράγμα ανήθικο, που υποκρύπτει και μαύρο χρήμα) μαζί με τους χιλιάδες μετακλητούς, προσελήφθησαν μετά από αξιολόγηση από τον ίδιο; Η ανήθικη αυτή επιλογή έγινε με αξιολόγηση κε. Πρωθυπουργέ;».

 

                                                                           Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.