Ψηφίζεται την Πέμπτη η διάταξη για την ανταποδοτικότητα του τέλος ταφής απορριμμάτων προς την Αυτοδιοίκηση

Κατατέθηκε στη Βουλή και ψηφίζεται - Πέμπτη 10 Απριλίου- η διάταξη για την ανταποδοτικότητα του τέλους ταφής απορριμμάτων προς την Αυτοδιοίκηση, όπως είχε προαναγγελθεί στις αρχές του έτους.
Η διάταξη όπως
είχε ανακοινωθεί στην αρχή του έτους κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για την
«Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς και άλλες διατάξεις», με τη συνεργασία των
υπουργείων Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εθνικής Οικονομίας και
Οικονομικών.
Το τέλος ταφής γίνεται ανταποδοτικό προς την αυτοδιοίκηση για την επιτάχυνση των έργων ανακύκλωσης.
Σύμφωνα με τη νέα διάταξη, το τέλος ταφής, πλέον, γίνεται ανταποδοτικό προς τους ΟΤΑ, επιστρέφοντας το 85% των πόρων που συλλέγονται στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για έργα διαχείρισης της ανακύκλωσης, διευκολύνοντας τους δήμους να επιτύχουν τους στόχους τους, ενώ το υπόλοιπο 15% θα διατίθεται για έργα αποκατάστασης των χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης απορριμμάτων, ώστε να συμβάλουν σημαντικά στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος, αλλά και να βάλουν τέρμα σε πολλούς χώρους ταφής αποβλήτων στη χώρα.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η είσπραξη του τέλους, απεμπλέκονται ο
ΕΔΣΝΑ και οι ΦΟΣΔΑ από τη διαδικασία είσπραξης και απόδοσης του τέλους, το
οποίο θα αποδίδεται πλέον στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης, απευθείας
μέσω των δημοτικών τελών, τα οποία εισπράττουν οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας
για λογαριασμό των δήμων.
Με την ίδια διάταξη, οι Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό προς τους
Δήμους και τις Περιφέρειες της χώρας, αυξάνονται κατά 118
εκατ. ευρώ ετησίως, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες
λειτουργικές δαπάνες τους. Ενώ επιχορήγηση ύψους 48,3 εκατ. ευρώ αποδίδεται στον Ε.Δ.Σ.Ν.Α.
προκειμένου να καλύψει ληξιπρόθεσμες οφειλές του.
Ως προς
τη διαδικασία είσπραξης του τέλους ταφής, διευκρινίζονται τα εξής:
Ως προς
τη διαδικασία είσπραξης του τέλους ταφής, διευκρινίζονται τα εξής:
• Για το 2025, το τέλος που θα εισπραχθεί θα αφορά το β’ εξάμηνο
του 2023 και το α’ εξάμηνο του 2024 που εκκρεμούν. • Για το 2026 αντίστοιχα
το τέλος που θα εισπραχθεί θα αφορά το β’ εξάμηνο του 2024 και το α’ εξάμηνο
του 2025. Αναλόγως θα εισπράττονται τα τέλη και των επόμενων
ετών.
• Για τους ΟΤΑ της Περιφέρειας Αττικής, τα 34,7 εκατ. που έχουν
καταβάλει δύο φορές για το τέλος ταφής του 2022, συμψηφίζονται με οφειλές τους
προς τον ΕΔΣΝΑ του β’ εξαμήνου του 2023 και α’ εξαμήνου του 2024. Συνεπώς, η επιβάρυνση εντός του 2025 θα είναι περιορισμένη.
Προκειμένου να μη δημιουργηθεί
έλλειμμα στον ΕΟΑΝ, λόγω της μη απόδοσης του τέλους ταφής για το 2022
από τον ΕΔΣΝΑ, 34,7 εκατ. θα καταβληθούν σε αυτόν από το αποθεματικό του
κρατικού προϋπολογισμού.
Επισημαίνεται ότι η μη απόδοση του τέλους ταφής από τον ΕΔΣΝΑ στον ΕΟΑΝ, αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας από την Εθνική Αρχή Διαφάνειας, το πόρισμα της οποίας έχει διαβιβαστεί στον Εισαγγελέα, ενώ έχουν ήδη ληφθεί σχετικά πειθαρχικά μέτρα.
........
Να υπενθυμίσουμε οτι η απόφαση της Εκτελεστική Επιτροπή του ΕΔΣΝΑ για το τέλος ταφής, το περασμένο Δεκέμβριο, είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις όλων των δήμων της Αττικής. Ο ΕΔΣΝΑ είχε υποχρεωθεί να ακυρώσει τις δύο προηγούμενες αποφάσεις του, οι οποίες αφορούσαν στην αύξηση του ποσού του τέλους ταφής που καλούνταν να καταβάλλουν οι δήμοι το 2025.
Με την νέα διάταξη η κυβέρνηση όπως είχε ανακοινωθεί στην αρχή του έτους, επιδιώκει η διαδικασία είσπραξης και απόδοσης του τέλους ταφής να αποδίδεται πλέον στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ), απευθείας μέσω των δημοτικών τελών, τα οποία εισπράττουν οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας για λογαριασμό των δήμων.
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια