ΒΥΡΩΝΑΣ: Ολοκληρώθηκε η παρέμβαση για την ασφάλεια των πολιτών στη συμβολή των οδών Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αδαμαντίου Κοραή

Ο δήμος Βύρωνα ενημερώνει:

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 Ολοκληρώθηκε η παρέμβαση για την ασφάλεια των πολιτών

στη συμβολή των οδών Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αδαμαντίου Κοραή

Ολοκληρώθηκε η παρέμβαση σ’ ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία της πόλης (συμβολή των οδών Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αδαμαντίου Κοραή) στα οποία έχουν καταγραφεί δεκάδες τροχαία ατυχήματα επί σειρά ετών, καθώς παρουσίαζε περιορισμένη ορατότητα για τους οδηγούς και τους πεζούς. 

Με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας και της προσβασιμότητας, οι παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν περιλαμβάνουν:

• Διαπλάτυνση του πεζοδρομίου, που εξασφαλίζει ασφαλή διέλευση για πεζούς, συμπεριλαμβανομένων ατόμων με κινητικές δυσκολίες. (ΑμεΑ)

• Τοποθέτηση κατάλληλης οδικής σήμανσης, που προειδοποιεί έγκαιρα τους οδηγούς και ρυθμίζει αποτελεσματικά την κυκλοφορία στο σημείο.

• Διαμορφώθηκε ο χώρος σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές αστικής οδικής ασφάλειας ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη ορατότητα για τους οδηγούς συμβάλλοντας καθοριστικά στην πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα υπάρξουν αντίστοιχες παρεμβάσεις και σε άλλα σημεία της πόλης που έχει επισημανθεί η επικινδυνότητα τους. (Ενδεικτικά σημεία είναι η συμβολή των οδών Χειμάρρας και Κωνσταντινουπόλεως, Ελλησπόντου και Καλλιπόλεως, Κύπρου και Αδαμαντίου Κοραή κλπ). 

Βύρωνας, 20.6.2025

……

Η λύση που επέλεξε η δημοτική αρχή δεν είναι σίγουρο ότι είναι και η πλέον ενδεδειγμένη. Δεν θεωρούμε πως απαραίτητα είναι και η καλύτερη!

Σε πολλές διασταυρώσεις στην πόλη είναι περιορισμένη η ορατότητα για οδηγούς και πεζούς και προκαλούνται τροχαία ατυχήματα.

Η παρέμβαση που ανάθεσε ο δήμος σε εργολάβο και πραγματοποιήθηκε στην συμβολή των οδών Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αδαμαντίου Κοραή κράτησε περίπου ένα μήνα, καταργήθηκαν τέσσερεις θέσεις στάθμευσης και πάρκινγκ. Αυτά σε μια πυκνοκατοικημένη γειτονιά, που εάν δεν έχεις πάρκινγκ, μπορεί να ψάχνεις έως 50΄-60΄ για να παρκάρεις.

Είναι μια λύση που προτείνουν τα διάφορα χρηματοδοτούμενα προγράμματα για την βιώσιμή δήθεν κινητικότητα, (ΣΒΑΚ), οι εργολάβοι, και για αυτό βλέπουμε τα τελευταία χρόνια αυτό το μοντέλο παρέμβασης σε πολλούς δρόμους σε όλες τις γειτονιές και σε όλους τους δήμους με πάνω από 30.000 κατοίκους σε όλη την Ελλάδα.

  • Χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι ιδιαιτερότητες των δρόμων, των περιοχών κ.λπ. 
  • Χωρίς να ρωτούνται οι κάτοικοι και οι χρήστες των δρόμων, είτε ως οδηγοί, είτε ως πεζοί.

Θα μπορούσε για παράδειγμα αντί για αυτού του τύπου την παρέμβαση στις διασταυρώσεις των οδών που υπάρχει πρόβλημα ορατότητας, να δημιουργηθεί ή να ορισθεί χώρος στάθμευσης μηχανών, δίκυκλων, ώστε και ορατότητα να υπάρχει και να κατέβουν τα δίκυκλα από τα πεζοδρόμια.

Ωστόσο, δεν υπήρξε τέτοια προσέγγιση...

Στο Βύρωνα σε πολλούς δρόμους έχει επιβληθεί αυτό το μοντέλο όπως π.χ. Κωνσταντινουπόλεως, Αδαμάντιου Κοραή, Βουτζά και αλλού. Ρωτήθηκαν ποτέ οι κάτοικοι εάν είναι τελικά προς όφελος τους, εάν βοηθά την καθημερινή κινητικότητα τους αυτό το μοντέλο; Όχι.

Και το συνεχίζουν οι δημοτικοί άρχοντες, ωσάν να αποτελεί μονόδρομο, και ας χάνονται θέσεις στάθμευσης.

Στόχος αυτού του μοντέλου παρέμβασης είναι ουσιαστικά να δυσκολευτεί η χρήση και μετακίνηση του Ι.Χ. μέσα στην πόλη.

Πράγματι η καθημερινή, υπερβολική ορισμένες φορές, χρήση του Ι.Χ. μας στενοχωρεί και μας πληγώνει.

Για να περιοριστεί αυτή η υπερβολική χρήση πρέπει να δημιουργηθούν εναλλακτικές προτάσεις μετακίνησης και στο Βύρωνα σίγουρα υστερούμε από αυτές. Η δημοτική συγκοινωνία για παράδειγμα είναι υποβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν και τον αρχικό της σχεδιασμό. Ξεκίνησε με δύο γραμμές και λειτουργεί μόνο η μία και με λιγότερα λεωφορεία. Η σύνδεση με το μετρό και την Πανεπιστημιούπολη δεν έγινε ακόμα και ας άλλαξαν τρεις δημοτικές αρχές και πέρασαν σχεδόν 20 χρόνια -παρά τις αντιθέτου κατά καιρώ υποσχέσεις...

Βέβαια, το κυκλοφοριακό, η ενέργεια, η διαχείριση απορριμμάτων, το νερό δεν είναι θέματα μόνο της μίας ή της άλλης διαχείρισης. Πρέπει να θυμηθούμε ξανά την αποκέντρωση. Ο μισός πληθυσμός της χώρας δεν είναι βιώσιμο να ζει σε μία πόλη. Όσο ακολουθείται το μοντέλο γιγάντωσης του λεκανοπεδίου, όλες οι διαχειρίσεις των προβλημάτων θα καταλήγουν σε αδιέξοδα. Είναι ανάγκη να στραφεί η χώρα σε ένα άλλο μοντέλο χωροταξικής ανάπτυξης που θα "μικρύνει" την Αθήνα και σταδιακά θα δημιουργήσει περισσότερους ελεύθερους χώρους. Στόχος πρέπει να είναι η πολύ μικρότερη συγκέντρωση πληθυσμού σε ένα αστικό κέντρο.

Παράλληλα στη διαχείριση του παρόντος θα χρειαστούν πιο έξυπνες και ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις με βάσει τις ανάγκες των κατοίκων στην καθημερινότητά τους.

Το μετρό δεν φτάνει στο Βύρωνα. Τα δρομολόγια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -αν και έχουμε αρκετές γραμμές- καθυστερούν και τις ώρες αιχμής στριμωχνόμαστε σαν σαρδέλες. Θέσεις στάθμευσης και πάρκινγκ δεν δημιουργούνται (αναφερόμαστε για δωρεάν). Όχι όπως έγινε με την παραχώρηση χώρου σε ιδιώτες (ΣΔΙΤ) στο κέντρο του Βύρωνα και στον Καρέα και κατασκευάστηκαν ιδιωτικά πάρκινγκ.

Συνήθως οι δημοτικές αρχές μιλάνε στο όνομα των κατοίκων - πολίτων και δεν επιδιώκουν την συμμετοχή τους. Την θεωρούν ενοχλητική.

Για αυτό προσπαθούν να βάζουν διάφορα εμπόδια -προσκόμματα- ώστε να μην φτάνει και να μην ακουστεί η φωνή του πολίτη στο δημοτικό συμβούλιο.

Με αυτή την νοοτροπία, κουλτούρα και πολιτική δεν πάμε μπροστά. Μένουμε στάσιμοι, εάν δεν πάμε πίσω!

Χρειάζεται να πάνε τα πράγματα αλλιώς, η δημοτική αρχή-εξουσία να συζητήσει με τους κατοίκους στην πόλη μέσα από συσκέψεις, συνελεύσεις και να ακουστούν προτάσεις. Να ακούγεται η φωνή των κάτοικων, όχι μόνο να τους θυμούνται οι δημοτικοί άρχοντες σε κάθε δημοτικές εκλογές.

Μόνο έτσι, με την συμμετοχή των πολιτών, θα βρούμε τις καλύτερες ιδέες και πρακτικές για παρεμβάσεις στην πόλη, που θα μας καλυτερεύουν την καθημερινή ζωή.

Για να ζούμε σε μια πόλη, που πραγματικά θα βελτιώνεται, θα γίνεται περισσότερο ασφαλής και ωραία.

Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.