Τρόλεϊ: Οι κυβερνώντες άρχισαν το ξήλωμα τους, από τον Πειραιά
Οριστικό και με κάθε επισημότητα το τέλος των Τρόλεϊ. Η αποξήλωση ξεκίνησε από τους δρόμους του Πειραιά παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και Συγκοινωνιών.
Έπειτα από 72 χρόνια συνεχούς παρουσίας στους δρόμους της Αθήνας και του Πειραιά, τα τρόλεϊ αποσύρονται σταδιακά, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής, με την σφραγίδα των κυβερνώντων.
Η αποξήλωση ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής (7/12) από τον Πειραιά παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, και υπήρξε ένταση με εργαζόμενους οι οποίοι αντιδρούν στην κατάργηση των Τρόλεϊ.
Η πρώτη πράξη του δράματος της κατάργησης των τρόλεϊ, με την υπογραφή και τη σφραγίδα κυβέρνησης Ν.Δ. και υπουργού Κωνσταντίνου Κυρανάκη, γράφτηκε σήμερα 7/12.2025 στον Πειραιά.- Φωτ.: Intime
Το έργο θα διαρκέσει 18 μήνες, με 143 χιλιόμετρα καλωδίων προς αποξήλωση, περίπου το 70% του δικτύου, ενώ τα δρομολόγια θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά λεωφορεία. Στο πλαίσιο της μετάβασης, οι γραμμές 17 και 20 θα αντικατασταθούν από σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, ξεκινά η κατάργηση του 70% των εναέριων καλωδίων, αρχικά στον Πειραιά και στη συνέχεια στην Αθήνα, απελευθερώνοντας τον αστικό ορίζοντα και μειώνοντας τα κόστη συντήρησης.
«Ο ουρανός του Πειραιά και της Αθήνας επιτέλους θα αναπνεύσει. Καταργείται πάνω από 70% του δικτύου των καλωδίων των τρόλεϊ, ξεκινώντας εδώ σήμερα από τον Πειραιά», ανέφερε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Οι εργαζόμενοι που διαμαρτύρονται (φωτο) ισχυρίζονται ότι χωρίς καμία μελέτη, χωρίς κανένα σχεδιασμό, χωρίς διαβούλευση και χωρίς καμία απάντηση στις αιτιάσεις, τις αντιδράσεις και στις διαμαρτυρίες των εργαζόμενων και όσων αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα διατήρησης και ενίσχυσης αυτού του οικολογικού, αποτελεσματικού και με χαμηλό κόστος λειτουργίας Μέσου Μαζικής Μεταφοράς, σήμερα 7-12-2025 ξηλώνονται οι πρώτες γραμμές των τρόλεϊ, καταστρέφεται περιουσία του ελληνικού λαού και συντελείται το πρωτοφανές έγκλημα κατά της δημόσιας συγκοινωνίας.
Ο υπουργός απευθυνόμενος στους εργαζόμενους που διαμαρτύρονται τόνισε "ότι η απόφαση ελήφθη με γνώμονα τόσο την τεχνική κατάσταση του υφιστάμενου δικτύου όσο και το οικονομικό όφελος για το Δημόσιο". Δεσμεύθηκε επίσης ότι "δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας, αντίθετα θα γίνουν νέες προσλήψεις οδηγών και μισθολογικές αυξήσεις, ενώ τα δρομολόγια θα γίνουν πιο συχνά και πιο αξιόπιστα".
Σύμφωνα με τους
ισχυρισμούς του υπουργείου, τα στοιχεία δείχνουν ότι το κόστος λειτουργίας ανά
χιλιόμετρο είναι σημαντικά χαμηλότερο: 5,5 ευρώ για τα τρόλεϊ έναντι μόλις 2,5
ευρώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Επιπλέον, το παλιό δίκτυο θα απαιτούσε
εκτεταμένη ανακατασκευή ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ, καθιστώντας την αλλαγή
οικονομικά μονόδρομο.
Το νέο
σχέδιο προβλέπει ότι για κάθε δύο τρόλεϊ που αποσύρονται θα αγοράζονται
τρία ηλεκτρικά λεωφορεία, αυξάνοντας έτσι τη διαθεσιμότητα οχημάτων.
Οι πολίτες που χρησιμοποιούν τα μαζικά μέσα μεταφοράς βιώνουν την καθημερινή ταλαιπωρία, αφού η αναμονή στην στάση μπορεί φτάνει και τα 20-25 λεπτά. Αναγκάζονται να είναι σαν σαρδέλες μέσα στα λεωφορεία, παρά τα όσα λέει ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης ότι αναμένεται τα δρομολόγια θα γίνουν πιο συχνά και πιο αξιόπιστα.
Διαβάστε ακόμη
Αντιδράσεις για τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς να εξαφανίσουν το Τρόλεϊ
https://rogmistinenimerosi2.blogspot.com/2025/08/blog-post_09.html
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια