Γερμανία: Σχέδιο για ριζικές ανατροπές στο ασφαλιστικό συστημα και σύνταξη στα .....70

Η Γερμανία σχεδιάζει κατάργηση της πρόωρης συνταξιοδότησης, τη σταδιακή άνοδο του ορίου ηλικίας για συνταξιοδότηση κοντά στα 70 έτη έχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2090.

     Κτίριο του Ράιχσταγκ, Γερμανικό Κοινοβούλιο Deutscher Bundestag στο Βερολίνο, Γερμανία.

Η  συγκυβέρνηση Χριστιανοδημοκρατών - Σοσιαλδημοκρατών υπό τον Φρίντριχ. Μερτς, έχει στόχο να δρομολογήσει ένα  πλάνο ριζικών ανατροπών στο ασφαλιστικό σύστημα  της Γερμανίας που προβλέπει σταδιακή αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης  ως  τα 70 έτη στις αρχές της δεκαετίας του2090 και την αυστηροποίηση των προϋποθέσεων για πρόωρη αποχώρηση από την εργασία.

Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων η οποία ορίστηκε από την κυβέρνηση προκειμένου να καταθέσει πρόταση για τη ...βιωσιμότητα του γερμανικού συνταξιοδοτικού συστήματος εισηγείται 33 προτάσεις που όλες περιλαμβάνουν περικοπές και επιδείνωση της θέσης των συνταξιούχων. 

Σύμφωνα με τις εισηγήσεις  των εμπειρογνωμόνων, στη Γερμανία μία από τις πιο ανεπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες της ΕΕ, η ηλικία συνταξιοδότησης θα συνδεθεί με το προσδόκιμο ζωής ( κάτι που και στη Ελλάδα έχει ψηφιστεί, αλλά δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί) και από τη στιγμή που το σημερινό όριο των 67 ετών ολοκληρωθεί στις αρχές της δεκαετίας του 2030, θα αρχίσει να αυξάνεται σταδιακά κατά 6 μήνες ανά 10 χρόνια, ξεκινώντας από το 2041. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Επιτροπής, οι εργαζόμενοι θα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν μόνο στα 67,5 έτη το 2041 και στα 68 το 2051. Στη δεκαετία του 2090 η ηλικία συνταξιοδότησης θα έχει φτάσει τα 70 έτη.

Για τη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης η Επιτροπή τονίζει ότι θα πρέπει να καταργηθεί η πρόωρη συνταξιοδότηση στα 63 έτη, «διευκρινίζει» ωστόσο ότι θα πρέπει να σχεδιαστούν ειδικές πρόνοιες για άτομα με προβλήματα υγείας ή σε ιδιαίτερα επιβαρυντική εργασία.

Οι εμπειρογνώμονες εισηγούνται το «σουηδικό μοντέλο», με ένα μέρος των συνταξιοδοτικών εισφορών να πρέπει να επενδύεται στο χρηματιστήριο. Στον κεφαλαιακό πυλώνα θα εισρεύσει το 50% του ποσού που θα προέρχεται από τους εργαζόμενους και το άλλο 50% από τους εργοδότες, το οποίο θα επενδύεται  στις χρηματοπιστωτικές αγορές, συμπληρωματικά προς το σημερινό διανεμητικό σύστημα

Οι προτεινόμενες ανατροπές στο ασφαλιστικό σύστημα συναντούν τις αντιδράσεις των εργατικών συνδικάτων και υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία.  

Η υπουργός Εργασίας και συμπρόεδρος των Σοσιαλδημοκρατών, Μπάρμπελ Μπας, ξεκαθάρισε ότι θέλει να εφαρμοστεί το πακέτο στο σύνολό του, παρά τις αντιρρήσεις στο εσωτερικό του κόμματός της. 

ΠΗΓΗ: Διαδίκτυο

                                                                             Ρωγμή στην ενημέρωση 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.