Κάτω τα χέρια από την Κυριακάτικη Αργία! Να αποσυρθεί τώρα η ρύθμιση που επεκτείνει τη δουλειά τις Κυριακές και τις αργίες σε περισσότερους κλάδους της Βιομηχανία

Σε μια περίοδο που η κατάσταση των εργαζομένων στους χώρους εργασίας είναι άσχημη και οριακή, με:
- Εξαντλητικά ωράρια και ρυθμοί εργασίας, καθώς οι εργοδότες αξιοποιούν ρυθμίσεις όπως το 13ωρο του νόμου Κεραμέως ενώ αυξάνονται περιστατικά λυποθιμίας και υπερκόπωσης στους χώρους εργασίας.
- Μισθοί που συρρικνώνονται κάθε μήνα από τις ανατιμήσεις και τον πληθωρισμό (μόνο για φέτος οι τιμές των τροφίμων έχουν αυξηθεί κατά 13%)
- Διευρύνεται το καθεστώς αυξημένης εργασιακής επισφάλειας με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (ακόμα και με συμβάσεις διάρκειας 1 μήνα) ή συμβάσεις εργασίας μέσω ΔΥΠΑ -με καθυστερήσεις πληρωμών αλλά και έμμεση κατάργηση βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, προκείμενου να εξυπηρετείται η κερδοφορία των επιχειρήσεων, η κυβέρνηση της Ν.Δ/Μητσοτάκη με μεθοδευμένες ενέργειες συνεχίζει το ξήλωμα της κυριακάτικης αργίας.
Στο πλαίσιο της αντεργατικής πολιτικής, το υπουργείο Εργασίας στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε χτες στη Βουλή με τον ψευδεπίγραφο τίτλο περί «Ισότητας της αμοιβής ανδρών και γυναικών», το οποίο ενσωματώνει τη σχετική Οδηγία της ΕΕ, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα και δήθεν εξασφαλίζει «την ισότητα αμοιβής ανδρών και γυναικών για όμοια εργασία» προσέθεσε άρθρο που επεκτείνει τον κατάλογο των επιχειρήσεων στις οποίες οι εργαζόμενοι υποχρεούνται να εργάζονται τις Κυριακές και τις αργίες. Η συζήτηση του νομοσχεδίου σε επίπεδο επιτροπών αρχίζει σήμερα.
Θέλουν να μετατρέψουν την Κυριακή σε μία ακόμη εργάσιμη μέρα, να κάνουν τη ζωή των εργαζομένων λάστιχο για τα κέρδη των εργοδοτών και των επιχειρηματικών ομίλων.
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο άρθρο προβλέπεται οι διατάξεις για υποχρεωτική ανάπαυση της Κυριακής να πάψουν να εφαρμόζονται σε εργαζόμενους που απασχολούνται σε εκμεταλλεύσεις - υπηρεσίες - εργασίες και στις εξής επιχειρήσεις:
«Εκτυπωτικών δραστηριοτήτων και δραστηριοτήτων παραγωγής υλικών εύκαμπτης συσκευασίας. Παραγωγής και κατασκευής πλαστικών προϊόντων. Παρασκευής μονωτικών υλικών από άσφαλτο. Παραγωγής βασικών μετάλλων και κατασκευής ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συρμάτων και καλωδίων. Κατασκευής μεταλλικών προϊόντων, με εξαίρεση τα μηχανήματα και τα είδη εξοπλισμού. Παραγωγής προϊόντων καπνού. Παραγωγής αρωμάτων και παρασκευασμάτων καλλωπισμού».
Με την νομοθετική αντεργατική διάταξη η κυβέρνηση της ΝΔ κάνει ένα ακόμα μα στο ξήλωμα της Κυριακάτικης Αργίας, κατεδαφίζοντας τα εργατικά δικαιώματα, διευρύνοντας τον εργάσιμο χρόνο, δηλαδή του δικαιώματος των εργαζομένων στην ανάπαυση, στον ελεύθερο χρόνο, στην οικογενειακή και κοινωνική ζωή.
Με την παραπέρα διεύρυνση της καταστρατήγησης της κυριακάτικης αργίας, και μάλιστα σε επιχειρήσεις της Βιομηχανίας, η γενίκευση δηλαδή της εργασίας κατά την Κυριακή και άλλες αργίες, υπονομεύει προοπτικά και το ειδικό καθεστώς αμοιβής της εργασίας που ισχύει (προσαύξηση), καθώς η Κυριακή μετατρέπεται σιγά - σιγά σε μια οποιοδήποτε εργάσιμη μέρα της εβδομάδας.
Στο ίδιο νομοσχέδιο εντάσσεται άρθρο με το οποίο προβλέπεται η ένταξη μερικών μόνο ειδικοτήτων υγειονομικών στο καθεστώς ΒΑΕ, με επαχθείς όρους και με διακρίσεις σε βάρος των εργαζομένων. Με τη συγκεκριμένη διάταξη η κυβέρνηση αρνείται να εντάξει στα ΒΑΕ το σύνολο των ειδικοτήτων του ΕΣΥ που εργάζονται σε ανθυγιεινές συνθήκες, αποκλείοντας χιλιάδες από αυτούς. Για όσους προβλέπεται να ενταχθούν καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους αναδρομικά για την αναγνώριση ενσήμων, ώστε να μπορούν να συνταξιοδοτηθούν 5 έτη νωρίτερα με πλήρη σύνταξη.
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια