«Εκκένωσαν» τα πανεπιστήμια για χάρη των εμπόρων της εκπαίδευσης!
Τα κατάφεραν οι «άριστοι»: «Εκκένωσαν» τα πανεπιστήμια για χάρη των εμπόρων της εκπαίδευσης!
Από τον imerodromos.
gr
Επιτελική «εκκένωση» πανεπιστημιακών σχολών και μια νέα «χρυσή» εποχή κερδών για την ιδιωτική εκπαίδευση και τους κολεγιάρχες, ξημέρωσε με την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Πάνω από 40 χιλιάδες
υποψήφιοι, κατά 18.174 περισσότεροι σε σχέση με πέρσι, ως αποτέλεσμα της
θέσπισης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Συγκεκριμένα,
σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας «ο συνολικός αριθμός των
υποψηφίων για επιλογή ανήλθε σε 103.468,
εκ των οποίων 84.946 υποψήφιοι με
τις διαδικασίες των ΓΕΛ και 18.522
υποψήφιοι με τις διαδικασίες των ΕΠΑΛ. Συνολικά εισήχθησαν στα
Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ,
στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής,
του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος 63.239 υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ». Συνεπώς, 40.229 υποψήφιοι δεν εισάγονται σε καμία σχολή.
Πέρσι,
σύμφωνα με την αντίστοιχη ανακοίνωση το υπουργείου Παιδείας εισήχθησαν 81.413 και οι υποψήφιοι ήταν 105.420.Συνεπώς, 24.007 υποψήφιοι δεν
είχαν μπει πέρσι σε καμία σχολή. Η διαφορά φέτος με πέρσι: 18.174 περισσότεροι οι υποψήφιοι
που δεν εισήχθησαν. Επίσης, φέτος 8.594 υποψήφιοι εισήχθησαν στα δημόσια ΙΕΚ μέσω του παράλληλου
μηχανογραφικού, κάτι το οποίο αποτελεί διαφορετική διαδικασία.
Από την
εισαγωγή αποκλείστηκαν ακόμη και υποψήφιοι που στόχευαν σε δημοφιλείς σχολές
και μάλιστα με υψηλές βαθμολογίες. Η πραγματικότητα, με δυο λόγια, γκρέμισε το
κυβερνητικό αφήγημα για αποκλεισμό μόνο όσων συγκέντρωσαν μέσο όρο βαθμολογίας
1, 2, ή 3. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου της
Θράκης, στην οποία δεν έχουμε κανέναν εισακτέο αν και προσφέρονταν 108
θέσεις.
Η περίπτωση
της Αρχιτεκτονικής της Ξάνθης δεν είναι η μοναδική. Δείτε χαρακτηριστικά
παραδείγματα:
Αρχιτεκτόνων Πάτρας με 37 επιτυχόντες σε
96 θέσεις
Γαλλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης με
17 επιτυχόντες σε 117 θέσεις
Φυσικό Ηρακλείου με 34 επιτυχόντες
σε 155 θέσεις
Νοσηλευτική Τρίπολης με 85
επιτυχόντες σε 164 θέσεις
Φυσικό Καβάλας με 11
επιτυχόντες σε 201 θέσεις
Μαθηματικό Σάμου με 5
επιτυχόντες και 305 θέσεις
Νοσηλευτική Διδυμοτείχου με 1
επιτυχόντα και 102 θέσεις
Επιστήμης Διατροφής
Λήμνου με 6 επιτυχόντες σε 106 θέσεις
Μηχανικών Ορυκτών Πόρων Κοζάνης με
3 επιτυχόντες σε 185 θέσεις
Μαθηματικών Καστοριάς με 6 επιτυχόντες
σε 144 θέσεις
Περιβάλλοντος Λάρισας με 6
επιτυχόντες σε 113 θέσεις
Μαθηματικών Ηρακλείου με 31
επιτυχόντες σε 168 θέσεις
Περιβάλλοντος Μυτιλήνης
με 5 επιτυχόντες σε 101 θέσεις
Γεωπονίας Καλαμάτας με 30
επιτυχόντες σε 152 θέσεις
Λογιστική Κοζάνης με 30 επιτυχόντες
σε 301 θέσεις
Ιταλικής Φιλολογίας Θεσσαλονίκης με
20 επιτυχόντες σε 94 θέσεις
Φυσική Λαμίας με 18 επιτυχόντες
σε 97 θέσεις
Η εικόνα
αυτή υπερβαίνει κάθε εκτίμηση που είχε γίνει το διάστημα πριν από την
ανακοίνωση των βάσεων. Προφανώς, για τους επιτελείς του υπουργείου Παιδείας που
έχουν θέσει σε πλήρη εφαρμογή το σχέδιο εύρεσης «πελατών» για τα κολέγια, είναι
η επίτευξη ενός προδιαγεγραμμένου πλάνου. Για τον λόγο αυτό ετέθη η
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής – «κόφτης» υποψηφίων στην δημόσια εκπαίδευση. Για τον
ίδιο λόγο οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους αντιμετωπίστηκαν ως «πελατάκια»
που η κυβερνητική φιλοδοξία των «αρίστων» είναι να διοχετευθούν στα κολέγια που
αναμένουν με ανοιχτές θύρες και δίδακτρα χιλιάδων ευρώ.
Βέβαια, το
παραμυθάκι του εξοβελισμού των «κακών» υποψηφίων με μέσους όρους βαθμολογίας
πολύ κάτω από τη βάση, τους το χαλά η περίπτωση της Αρχιτεκτονικής. Κι αυτό
γιατί στην περίπτωση της συγκεκριμένης σχολής δεν εισάγονται υποψήφιοι με μέσο
όρο βαθμολογίας 14 επειδή δεν κατάφεραν να πιάσουν τη νέα κυβερνητικής
έμπνευσης βάση στο μάθημα του Σχεδίου, το οποίο μάλιστα οι υποψήφιοι δεν το
διδάσκονται στο σχολείο, αλλά σε ιδιωτικά μαθήματα/σχολές.
Ήδη οι
καταγγελίες υποψηφίων ότι σε μια σχολική χρονιά με lockdown τα μαθήματα του
Σχεδίου δεν έγιναν (και πώς να γίνουν μαθήματα σχεδίου εξ αποστάσεως; -ερώτημα
προς «αρίστους») και η βάση εισαγωγής για το συγκεκριμένο μάθημα ανακοινώθηκε
στο… παρά πέντε των εξετάσεων.
Πέραν των
πρώτων αναγνώσεων των βάσεων και της επιτελικής χυδαιότητας εις βάρος υποψηφίων
και χιλιάδων οικογενειών, στο κάδρο υπάρχει και το σχέδιο για ένα νέο μπαράζ
λουκέτων πανεπιστημιακών τμημάτων και σχολών. Για όσους θυμούνται το… αμαρτωλό
παρελθόν των εκπαιδευτικών πολιτικών της Νέας Δημοκρατίας, μιλάμε για ένα νέο
σχέδιο Αθηνά. Με την εκκένωση δεκάδων πανεπιστημιακών σχολών από νέους
φοιτητές, στρώνεται το έδαφος του κλεισίματός τους, «ελλείψει
εισαχθέντων».
Ρωγμή
στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια