ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ: Με 9 ψήφους ΥΠΕΡ εγκρίθηκε ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ του 2022
Με 9 ψήφους υπέρ, 19 κατά και 4 αποχές εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός για το 2022 από την δημοτική αρχή Κατωπόδη
Ο δήμαρχος Βύρωνα κ. Κατωπόδης |
Ο υπουργός κ. Θεοδωρικάκος |
Την Τετάρτη 15/12/21 έγινε με τηλεδιάσκεψη η ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Βύρωνα για την ψήφιση του προϋπολογισμού του δήμου Βύρωνα για το 2022.
Η δημοτική αρχή υπερασπίστηκε τα πεπραγμένα της και η αντιπολίτευση που είναι η συντριπτική πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου, άσκησε κριτική για τη διαχειριστική ανικανότητα της δημοτικής αρχής. Οι δημοτικές παρατάξεις, "Λαϊκή Συσπείρωση", "Αριστερή Παρέμβαση" και "Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση" ανέδειξαν η κάθε μία με την δική της προσέγγιση, την αντιλαϊκή ταξική κατεύθυνση και αυτού του προϋπολογισμού, που ευθυγραμμίζεται και με τις
γενικότερες κατευθύνσεις της κεντρικής εξουσίας.
Παρά το γεγονός ότι ασκήθηκε κριτική στον προϋπολογισμό και καταψηφίστηκε με 19 ψήφους και 4 αποχές, όμως σύμφωνα με το νόμο Θεοδωρικάκου εγκρίθηκε μόνο με τις 9 ψήφους των συμβούλων της δημοτικής αρχής.
Η δημοκρατία στο απόγειό της επί κυβέρνησης Ν.Δ. και δήμαρχου ΣΥΡΙΖΑ κ. Κατωπόδη.
Μπορεί η δημοτική αρχή της πόλης που
στηρίζεται από ΣΥΡΙΖΑ να κόπτεται δήθεν για την απλή αναλογική, να καταγγέλλει
δήθεν το νόμο Θεοδωρικάκου στην πράξη όμως αυτόν εφαρμόζει στον τρόπο που αποφασίζει, παραβλέποντας ότι
είναι μειοψηφία στη συνείδηση του λαού του Βύρωνα, στο δημοτικό συμβούλιο (έχει 9 στους 41 δημοτικούς συμβούλους) και έχει εξαντλήσει μέχρι τώρα την εφαρμογή του νόμου
στον τρόπο διοίκησης του δήμου σε όλα τα θέματα και όχι μόνο στο προϋπολογισμό του δήμου Βύρωνα.
Δεν υπήρχε περίπτωση μία δημοτική
αρχή του πολιτικού αναστήματος της σημερινής, να πάει κόντρα στην κυβερνητική
εξουσία, διότι επτά χρόνια που διοικεί το δήμο έχει αποδείξει ότι ανεξάρτητα με
τα όσα εξαγγέλλει προεκλογικά, είτε τα όσα δηλώνει για επικοινωνιακούς λόγους στα δελτία
τύπου που βγάζει, στην πράξη αποτελεί το μακρύ χέρι της εφαρμοζόμενης
αντιλαϊκής, διαχειριστικής πολιτικής στην πόλη.
Όχι γιατί κάνει ελάχιστα πράγματα για να βελτιώσει την ζωή στην πόλη και δεν έχει να επιδείξει κάτι το ουσιαστικό όλα αυτά τα χρόνια -ίσως μόνο το μουσείο, όταν και αυτό θα λειτουργήσει. Να θυμίσουμε ενδεικτικά τα αποτελέσματα της πολιτικής της αδράνειας και (αν)ικανότητας στις περιπτώσεις για το οικόπεδο στην Νεράιδα, Δημοτική συγκοινωνία, σχολάζουσα κληρονομιά, λόφο Κοπανά, 4ο δημοτικό σχολείο Χαραλαμπόπουλου, την ανύπαρκτη δημοτική βιβλιοθήκη, το χώρο στην Μικράς Ασίας και Κωσταντιλιέρη...
Ιδιαίτερη
ικανότητα επιδεικνύει όμως, στις αναθέσεις σε ιδιώτες και στις οφειλές προς
τους εργαζόμενους του δήμου (Μέσα Ατομικής Προστασίας), όπως και στο να παρουσιάζει
δήθεν οικονομικό πλεόνασμα στο δήμο.
Αλλά και στο ζήτημα της δημοκρατικής
λειτουργίας του δήμου και του
τρόπου διοίκησης της, είναι ελλειμματική η δημοτική αρχή Κατωπόδη, είναι ενδεικτικός
ο τρόπος που αντιλαμβάνεται τη δημοκρατική λειτουργία και την αναλογικότητα, ο
τρόπος που διαχειρίζεται την ιστοσελίδα του δήμου, έχοντας επτά χρόνια τώρα αποκλείσει
την φωνή των δημοτικών παρατάξεων και των φορέων της πόλης.
Τη λειτουργεί σαν να είναι ιστοσελίδα του κ. δημάρχου και της παράταξης του, με τα χρήματα των δημοτών.
Για τέτοια δημοκρατία μιλάμε, που την ζηλεύουν και οι ακραιφνείς δεξιοί, που δεν είναι και με την απλή αναλογική. Παίρνουν μαθήματα διαχείρισης αποκλεισμού κάθε άλλης φωνής.
Η δημοτική αρχή και ο δήμαρχος δεν
θέλησαν ποτέ, σεβόμενοι
το εκλογικό αποτέλεσμα, να διοικήσουν με ένα άλλο πολιτικό πνεύμα και μια κουλτούρα πολιτικής
συνεννόησης, με διάλογο, σύνθεση απόψεων με τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης και
τους φορείς της πόλης. Αυτά τα θυμούνται μόνο όταν έχουν ανάγκη τη στήριξη
και την ψήφο τους στο β΄ γύρο των εκλογών
και μετά τα ξεχνούν, δείχνουν το πραγματικό τους πολιτικό πρόσωπο, γιατί έχουν
ως αυτοσκοπό πως θα επιβληθούν με κάθε τρόπο και πως θα δημιουργήσουν τους όρους έτσι ώστε να επανεκλέγουν. Όλα τα άλλα είναι,
για να τα λένε!
Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τα του προϋπολογισμού του δήμου:
Σύμφωνα με τον βαθιά αντιδημοκρατικό νόμο της Ν.Δ. και του Θεοδωρικάκου, για την έγκριση του προϋπολογισμού μετράνε μόνο οι θετικές ψήφοι και οι υπόλοιπες ψήφοι της αντιπολίτευσης, ακόμη και αν είναι πλειοψηφία, δεν υπολογίζονται καθόλου.
Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Γιώργου Πλακίδα, όταν επιχείρησε να κλείσει τη συνεδρίαση, χωρίς την ονομαστική ψηφοφορία που προβλέπεται.
Όταν ο δημοτικός σύμβουλος Γιώργος Κριατσιώτης, είπε ότι πρέπει να γίνει ονομαστική ψηφοφορία, εισέπραξε από τον πρόεδρο την απάντηση ότι «αρκεί και μία ψήφος για να περάσει ο προϋπολογισμός», οπότε δεν χρειάζεται να γίνει η διαδικασία, κάτι που αναδεικνύει την απαξίωση του δημοτικού συμβουλίου ως αποφασιστικού οργάνου.
Η διαδικασία της ονομαστικής ψηφοφορίας τελικά έγινε.
Τον υπερψήφισαν οι 9 σύμβουλοι της δημοτικής αρχής, τον καταψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι των παρατάξεων, «Μαζί για τον Βύρωνα», «Δημοτική Κίνηση Πολιτών Βύρωνα Δύναμη Ελπίδας», «Λαϊκή Συσπείρωση Βύρωνα»,
«Πρωτοβουλία Πολιτών Βύρωνα», «Αριστερή Παρέμβαση Πολιτών Βύρωνα», «Ριζοσπαστική Ενωτική Κίνηση Βύρωνα», ενώ απείχαν οι σύμβουλοι της «Νέας Εποχής Βύρωνα», παρά το γεγονός ότι αρέσκονται να
δηλώνουν πως είναι διαφορετικοί και θα διοικούσαν διαφορετικά!
Είναι γεγονός ότι οι προϋπολογισμοί των δήμων είναι πλήρως εναρμονισμένοι με την αποπληρωμή του χρέους της Ελλάδας. Η χρηματοδότηση των δήμων είναι στο 30% από τα χρήματα που έχουν πληρώσει με την φορολογία τους οι πολίτες ως έσοδα για τη λειτουργία των δήμων και οι πολίτες πληρώνουν επιπλέον για τις υπηρεσίες που θα έπρεπε να τους παρέχονται δωρεάν.
Οι δήμοι έχουν χάσει το αυτοδιοίκητο και οι δημοτικές αρχές ανά την Ελλάδα, όπως και η συντριπτική πλειοψηφία των δημοτικών παρατάξεων που έχουν αναφορά στα μνημονιακά κόμματα που κυβέρνησαν και κυβερνούν μέχρι σήμερα, αντί να διεκδικήσουν στηρίζοντας τα συμφέροντα των πολιτών και της πόλης τους, αναλώνονται στις δημόσιες σχέσεις με την εκάστοτε κυβέρνηση.
Οι προϋπολογισμοί των δήμων είναι βαθιά αντιλαϊκοί και ταξικοί, δεν ακουμπάνε καθόλου τις ανάγκες των πολιτών, τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη, είναι ευέλικτοι όταν πρόκειται να εκχωρηθούν βασικές λειτουργίες των δήμων σε επιχειρηματίες και σίγουρα εικονικοί. Η ολοκλήρωσή τους κάθε χρόνο αποδεικνύει τη διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στην πρόβλεψη και στην υλοποίηση.
Παράδειγμα στο δήμο Βύρωνα: Το 2020 όταν ψηφίστηκε ο προϋπολογισμός του 2021 η πρόβλεψη εσόδων και εξόδων ανερχόταν στα 37.460.486€.
Η εκτίμηση όμως είναι ότι τα εισπραχθέντα μέχρι 31/12/21 θα είναι 29.323.033€ και οι εκτιμήσεις πληρωθέντων μέχρι 31/12/21 θα είναι 25.323.033€.
Το χρηματικό υπόλοιπο των 4 εκ. € μεταξύ εισπραχθέντων και πληρωθέντων που η δημοτική αρχή αρεσκόταν να το παρουσιάζει ως πλεόνασμα χρηστής διαχείρισης, είναι ποσά από υποχρεώσεις, εργασίες και προμήθειες σε εξέλιξη που πρέπει να πληρωθούν και μεταφέρονται στο επόμενο έτος.
Για το 2022 λοιπόν ο προϋπολογισμός για έσοδα και για έξοδα προβλέπει το ποσό των
36.757.157€ και φυσικά στο τέλος του 2022 θα αποδειχθεί για άλλη μια φορά η τεράστια απόκλιση μεταξύ της υλοποίησής του και της αποτύπωσής του στο χαρτί.
Ρωγμή στην Ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια