Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών ενάντια στο Προεδρικό Διάταγμα. Ενώ η διοίκησή του Εθνικού Θεάτρου ζητά διακοπή των καταλήψεων

 Σε πανελλαδική πανκαλλιτεχνική κινητοποίηση την Πέμπτη 2 Μαρτίου στις 6 μ.μ στο Σύνταγμα καλεί ο Συντονισμός Εργαζομένων στον Χώρο των Τεχνών- Κατάληψη Ρεξ σε μια κίνηση κλιμάκωσης του αγώνα για την απόσυρση του ΠΔ85/2022 και την αλλαγή πολιτικής στο χώρο των καλλιτεχνικών επαγγελμάτων

Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) μετά τη Γενική Συνέλευση της Τρίτης (21/02) διαμηνύει στην κυβέρνηση ότι «δεν παλεύουμε για επιδόματα, παλεύουμε για δικαιώματα. Για την αναγνώριση των σπουδών μας, για την αξιοπρέπειά μας».

Στο ψήφισμα – πλαίσιο που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από τη γενική συνέλευσή του ΣΕΗ

«65 ημέρες μετά την έκδοση του ΠΔ 85/2022 η κυβέρνηση, μετά τα ΜΑΤ έξω από το κτήριο Τσίλερ, έδωσε εντολή επίσης στα ΜΑΤ να καταστείλουν άγρια εκπαιδευτικούς και σπουδαστές καλλιτέχνες που διαδήλωναν ειρηνικά έξω από το Μέγαρο Μουσικής στα πλαίσια προεκλογικής εκδήλωσης. Ως σωματείο καταγγέλλουμε την κρατική βία και δηλώνουμε τον πλήρη αποτροπιασμό μας για τις εικόνες αστυνομικών με όπλα έξω από χώρους πολιτισμού - τους ΧΩΡΟΥΣ ΜΑΣ δηλαδή - ενάντια σε εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες.

Φαίνεται πως ενοχλούμε και ενοχλούμε πολύ.

Άλλωστε, χρειάστηκαν δύο μήνες αγώνα των καλλιτεχνών και σπουδαστών (απεργίες, πορείες, παρεμβάσεις, καταλήψεις), παραιτήσεις διδακτικού προσωπικού και ξεσηκωμός και φοιτητών συναφών τμημάτων ΑΕΙ (που τελούν επίσης υπό κατάληψη), προκειμένου η κυβέρνηση να δεσμευτεί μέσω του Πρωθυπουργού πως μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα κατέθεταν "νομοθετική ρύθμιση".

Η "νομοθετική ρύθμιση" έγινε τελικά ΚΥΑ που δεν περνά από κοινοβουλευτικό έλεγχο και, φυσικά, - για όσους γνωρίζουν νομικά – είναι υποδεέστερη από έναν νόμο ή το Προεδρικό Διάταγμα και ως τέτοια είναι εξαιρετικά ευάλωτη σε προσφυγές ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Η προτεινόμενη ΚΥΑ, λοιπόν, βελτιώνει - πράγματι - τις αποδοχές των καλλιτεχνών με καθιέρωση ειδικής μισθολογικής κατηγορίας ισότιμης με ΤΕ (τεχνολογικής εκπαίδευσης). Με μια πολύ σημαντική παγίδα όμως επιβεβαιώνοντας την πίστη μας πως «ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες»:

1. Η ΚΥΑ αυτή δεν μας κατατάσσει σε ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, αφού δεν προσδιορίζει προσόντα διορισμού. Το μόνο που προσφέρουν είναι μια ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ μισθολογική αναβάθμιση, η οποία εξασφαλίζεται, όμως, για οποιονδήποτε προσληφθεί για το "έργο" αυτό (πχ. ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ. ). Δηλαδή, όλοι ΣΥΛΛΗΒΔΗΝ οι διπλωματούχοι τριετούς φοίτησης ΑΝΩΤΕΡΩΝ και αναγνωρισμένων από τον νόμο και το Σύνταγμα σχολών, οι απόφοιτοι διετούς φοίτησης ΙΕΚ / ΔΙΕΚ, οι απόφοιτοι Κολεγίων ή ακόμα και εμπειρικοί καλλιτέχνες - χωρίς καν πτυχίο ή δίπλωμα σχετικό με τα καλλιτεχνικά - αν προσληφθούν για ΕΡΓΟ (ηθοποιού, σκηνογράφου, κλπ.) θα αμείβονται με τον ΙΔΙΟ μισθό.

 2. Έτσι, λοιπόν, δεν έχουμε αναγνώριση των σπουδών μας και προφανώς δεν έχουμε ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ των ΑΝΩΤΕΡΩΝ σχολών από όλες τις υπόλοιπες σχολές άλλου τύπου.

3. Παράλληλα, η ΚΥΑ δεν τροποποιεί το ΠΔ 85/2022, όπως ζητάμε τόσο καιρό.

4. Αυτό, φυσικά, δημιουργεί κι άλλα προβλήματα. Πώς θα προκηρύσσονται οι θέσεις; Θα προκηρύσσονται ως ΔΕ και θα αμείβονται ισότιμα με ΤΕ; Κι είμαστε βέβαιοι πως αυτό δεν θα δημιουργεί λόγο για συνεχείς ενστάσεις και συνεχείς αποκλεισμούς;

Για να το πούμε απλά.

Δεν είμαστε 2 ολόκληρους μήνες στον δρόμο για 179 ευρώ (όση είναι η μισθολογική διαφορά από την κατηγορία ΔΕ στην ΤΕ). Αν η Κυβέρνηση πιστεύει πως με αναλογική εφαρμογή της επιδοματικής πολιτικής των energy/market/fuel/tourism passes θα λύσει το πρόβλημα, είναι βαθιά γελασμένη και εξοργιστικά ανάλγητη.

Δεν παλεύουμε για επιδόματα. Παλεύουμε για ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ. Για την αναγνώριση των σπουδών μας. ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ.

Δεν ζητάμε σε καμία περίπτωση αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Ζητάμε - εντός των προβλέψεων του άρθρου 16 - υπαγωγή όλων των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών και των εργαζομένων στην Τέχνη και στον Πολιτισμό, στην κατηγορία Τ.Ε. (πλην αυτών που ήδη ανήκουν στην κατηγορία Π.Ε.), κάτι το οποίο γίνεται και έχει ήδη γίνει σε πολλές άλλες περιπτώσεις.

Φυσικά, τα αιτήματά μας για  ίδρυση δημόσιας τριτοβάθμιας ανώτατης καλλιτεχνικής εκπαίδευσης  και ενιαίας δημόσιας καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, σε όλες τις βαθμίδες και της ενίσχυσης του σπουδαστικού σώματος με παροχές σίτισης, στέγασης και δωρεάν συγγραμμάτων παραμένουν ενεργά μαζί με όλο το πεδίο των διεκδικήσεών μας.

Γνωρίζουμε πως ήδη έχουμε κερδίσει πολλά. Πέρα από την διόλου αμελητέα μισθολογική αναβάθμιση, για πρώτη φορά η κοινωνία γνωρίζει το ισχύον πλαίσιο των διπλωμάτων μας, για πρώτη φορά το Πανεπιστήμιο παραστατικών τεχνών και η αιτούμενη εξομοίωση για τα παλιά διπλώματα μπήκαν στο Δημόσιο διάλογο σε επίπεδο δημόσιων δεσμεύσεων.

Έχουμε όμως ακόμα πολλά να διεκδικήσουμε.

Έχοντας έναν πολυμετωπικό αγώνα μπροστά μας, ήδη ξεκινήσαμε τις διαπραγματεύσεις για ΣΣΕ με την ΠΕΘ, συντηρώντας τις δυνάμεις και την αγωνιστικότητά μας,

Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΕ ΤΟ ΔΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΡΑΣΕΙΣ:

  • Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, ηλεκτρονική "παράσταση διαμαρτυρίας" στο online event του deree college "Tα Deree Info Sessions παρουσιάζουν τη Σχολή Καλών και Παραστατικών Τεχνών Frances Rich".
  • Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 12.00 μμ
  • Παρασκευή 24 Φεβρουάριου, συνάντηση με ΕΝΘΕΠΑ για ΣΣΕ
  • Σαββατοκύριακο, συντονισμός με σπουδαστές για ευρωπαϊκή ημέρα δράσης - "κατάληψη" Πλατείας Συντάγματος
  • Καθαρά Δευτέρα, συναυλία στα προπύλαια ή το Σύνταγμα
  • μετά την Καθαρά Δευτέρα: συλλογική σύμβαση με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας και 2η συνάντηση για ΣΣΕ με ΠΕΘ
  • διασωματειακή ημερίδα για την εκπαίδευση
  • σύσταση διακαλλιτεχνικής ομάδας εργασίας από τα σωματεία για το "τι πανεπιστήμιο θέλουμε"
  • κήρυξη νέας απεργίας σε συνεργασία με τα άλλα καλλιτεχνικά σωματεία
  • Αναλόγως της πορείας των διαπραγματεύσεων με το ΥΠΠΟΑ, που φυσικά θα συνοδεύονται με Κινητοποιήσεις, κατάθεση τροπολογίας σε όλα τα κόμματα, η οποία θα επεκτείνει τον Ν.4325/15 που ισχύει για τους μουσικούς στους ΟΤΑ.

Επειδή ο αγώνας είναι διαρκείας, μαραθώνιος και όχι αγώνας 100 μέτρων,

σκεφτόμαστε από τώρα πως το καλοκαίρι διοργανώνεται το φεστιβάλ Αθηνών και πώς θα μπορούσαν -αν χρειαστεί- να συνεχίσουν και εκεί οι κινητοποιήσεις μας, καλώντας τα καλλιτεχνικά σωματεία στον σχεδιασμό τους».

Εθνικό Θέατρο: Η διοίκησή του ζητά διακοπή των καταλήψεων



Σε ανακοίνωση που εξέδωσε καλεί την κυβέρνηση να εντείνει τις θετικές πρωτοβουλίες που έλαβε τις προηγούμενες ημέρες

 Την άποψη ότι η διεκδίκηση των αιτημάτων τους θα ήταν πλέον πιο αποτελεσματική με τις θεατρικές σκηνές ανοιχτές εξέφρασε η διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου κατά τη συνάντηση που είχε χθες με εκπροσώπους των σπουδαστών που συντονίζουν τις καταλήψεις οι οποίες μαίνονται, επί εβδομάδες, τόσο στο κτίριο Τσίλλερ όσο και στο ΡΕΞ.

Τα μέλη του ΔΣ και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης κρατικής σκηνής της χώρας, οι οποίοι έχουν εξ αρχής ταχθεί στο πλευρό σπουδαστών και καλλιτεχνών στηρίζοντας τις διεκδικήσεις τους, εκτιμούν ότι πλέον οι καταλήψεις δεν λειτουργούν προς το γενικό όφελος και τούς προτείνουν να στραφούν σε άλλες μορφές δράσης.

Επιπλέον, καλούν την Κυβέρνηση να εντείνει τις θετικές πρωτοβουλίες που έλαβε τις προηγούμενες ημέρες, με τη μισθολογική αναβάθμιση όλων ανεξαιρέτως των αποφοίτων καλλιτεχνικών σχολών για την εργασία τους στο Δημόσιο, δίνοντας λύση και στο πρόβλημα της επαγγελματικής κατάταξής τους μέσω της δημιουργίας βαθμίδας Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης.

Στο μεταξύ, από το βράδυ της Παρασκευής, τελεί υπό κατάληψη και το Ολύμπια-Δημοτικό Μουσικό Θέατρο "Μαρία Κάλλας" της οδού Ακαδημίας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου:

Το Διοικητικό Συμβούλιο και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου ανέλαβαν σήμερα πρωτοβουλία συνάντησης με τα συντονιστικά όργανα των καταλήψεων που εξελίσσονται στα κτήριά του. Κατά τη συζήτηση, τα όργανα του Εθνικού Θεάτρου επανέλαβαν τις θέσεις τους, όπως αυτές έχουν διατυπωθεί στην από 09.02.2023 ανακοίνωσή τους, και κατέστησαν σαφή την προσήλωσή τους στην ανάγκη εξεύρεσης νομοθετικών λύσεων προς την κατεύθυνση αυτόνομης κατάταξης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης ως νέας, ειδικής κατηγορίας (Καλλιτεχνική Εκπαίδευση-«ΚΕ») σε βαθμίδα ανώτερη της «ΔΕ», με σημειακή τροποποίηση του Π.Δ. 85/2022.

Ταυτόχρονα, με προτεραιότητα στην ενότητα της θεατρικής κοινότητας αλλά και πλήρη συναίσθηση ότι το Εθνικό Θέατρο επωμίζεται δυσανάλογο βάρος, εξέφρασαν στα συντονιστικά όργανα των καταλήψεων την άποψη ότι η διεκδίκηση των αιτημάτων τους θα ήταν πλέον περισσότερο αποτελεσματική και αμοιβαία επωφελής, με το Εθνικό Θέατρο και τις σκηνές του ανοικτά στο κοινό, στους εργαζομένους του και στο καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό έργο του. Στο πλαίσιο αυτό, το Θέατρο τούς καλεί και δημοσίως να εξετάσουν άλλες μορφές δράσης που δεν θα αναστέλλουν τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό του, δεσμευόμενο ότι θα συμβάλει προγραμματικά και με όλες τις δυνάμεις του στον περαιτέρω διάλογο.

Την ίδια στιγμή, η Πολιτεία καλείται να εντείνει τις θετικές πρωτοβουλίες των τελευταίων ημερών στο μισθολογικό επίπεδο με σκοπό την οριστική επίλυση των κρίσιμων μη μισθολογικών ζητημάτων επαγγελματικής κατάταξης και αντιστοιχίας και την πλήρη αποκλιμάκωση της κατάστασης.

Αθήνα, 24.02.2023

 .......... 

Υπενθυμίζουμε οτι το Εθνικό Θέατρο βρίσκεται υπό κατάληψη από τις 5 Φεβρουαρίου από σπουδαστές δραματικών σχολών που διαμαρτύρονται για το Προεδρικό Διάταγμα 85/2022 που υποβαθμίζει τις σπουδές τους. 

Ενώ την παραίτηση του υπέβαλε (8/2) σύσσωμος ο Σύλλογος Διδασκόντων της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης του Εθνικού Θεάτρου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το Προεδρικό Διάταγμα  85/2022 που απαξιώνει τις καλλιτεχνικές σπουδές και αναγνωρίζει στους αποφοίτους δραματικών σχολών προσόντα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΔΕ) εξισώνοντας τα διπλώματά τους με απολυτήρια λυκείου.                                                                                             

                                                                                               Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.