ΒΥΡΩΝΑΣ: Σχολικά συγκροτήματα μιας κατώτερης Δημοτικής Αρχής και μιας υποδεέστερης αντιπολίτευσης
Αναδημοσίευση
Η υπόθεση της πτώσης σοβάδων στο σχολικό συγκρότημα του 1ου Γυμνασίου και 1ου Λυκείου Βύρωνα και ο τρόπος αντιμετώπισή της από τη Δημοτική Αρχή επιβεβαίωσε, για ακόμη μια φορά, τη «γύμνια» της Διοίκησης του Γρηγόρη Κατωπόδη. Αναδείχτηκαν οι χρόνιες ευθύνες των διοικούντων και αποδείχτηκε περίτρανα ότι οι συγκεκριμένοι αιρετοί είναι κατώτεροι των περιστάσεων.
Από την άλλη
όμως, η υπόθεση ανέδειξε και την ανικανότητα τόσο της Α (Χρήστος Γώγος) όσο και
της Β (Μίλτος Μπαντής) αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Στο Δημοτικό
Συμβούλιο της 11ης Απριλίου 2023 οι δύο προαναφερόμενοι επικεφαλής
δημοτικών παρατάξεων -και για 3η φορά υποψήφιοι Δήμαρχοι- επιδόθηκαν απλώς στο
εύκολο κυνήγι του αποδιοπομπαίου χίμαρου, με μια ανύπαρκτη και στείρα
αντιπολιτευτική τακτική που δεν τιμά την εμπιστοσύνη όσων τους ανέδειξαν στον
θεσμικό ρόλο της αντιπολίτευσης (μείζονος και ελάσσονος).
Αξιωματική
αντιπολίτευση σημαίνει ερευνώ, ανακαλύπτω προβλήματα και κάνω προτάσεις
πιέζοντας για την επίλυσή των. Την οικτρή κατάσταση των σχολείων του Βύρωνα οι
κύριοι -που κάνουν το «χρέος τους» μόνον όταν προσέρχονται στην αίθουσα του
δημοτικού καταστήματος, δηλαδή μόνο στις συνεδριάσεις του Δημοτικού
Συμβουλίου- γιατί δεν την έβλεπαν; Και, κυρίως, γατί δεν την γνώριζαν;
Ακόμα κι ένας άσχετος με τα θέματα του δήμου, με μια ματιά, θα μπορούσε να
εντοπίσει τα οφθαλμοφανώς επικίνδυνα σχολικά κτήρια που χρήζουν άμεσης
επέμβασης, όπως για παράδειγμα τα 3ο και 5ο Λύκεια Βύρωνα, αρκεί βέβαια να
γυρνούσε στην πόλη και να παρατηρούσε... Δείτε το φωτογραφικό υλικό. Το σχολικό
συγκρότημα των 3ο και 5ο Γενικών Λυκείων Βύρωνα δεν πέρασαν τον Πρωτοβάθμιο
Έλεγχο!
Λένε ότι,
μια καλή Δημοτική Αρχή συχνά τη φτιάχνει μια εξίσου καλή αντιπολίτευση.
Δυστυχώς όμως στην πόλη του Βύρωνα από την μια έχουμε μια απελπιστικά ανίκανη
Δημοτική Αρχή και από την άλλη «μια» εξίσου ανίκανη αντιπολίτευση, η οποία
τυγχάνει να αντιπολιτεύεται τον εαυτό της…
=========================
Αναφορικά
με τον Προσεισμικό Έλεγχο των Δημόσιων Κτηρίων
Σύμφωνα με
πρόσφατη (Μάρτιος 2023) Τροπολογία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και
Ενέργειας ο προσεισμικός έλεγχος στα δημόσια κτήρια ανατίθεται πλέον
στο Τ.Ε.Ε.
"Ανατίθεται
στο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου «Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας» (Τ.Ε.Ε.) η
υλοποίηση δράσης για τη διενέργεια πρωτοβάθμιου και δευτεροβάθμιου προσεισμικού
ελέγχου των κτηρίων, που στεγάζονται φορείς του Δημοσίου και του ευρύτερου
δημόσιου Τομέα καθώς και κρίσιμες εν γένει λειτουργίες του ιδιωτικού Τομέα.
Παράλληλα, ο
«Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας» (Ο.Α.Σ.Π.) διατηρεί την
εποπτεία της υλοποίησης του προαναφερόμενου ελέγχου καθώς και την ανάπτυξη,
συντήρηση και λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής των σχετικών
αποτελεσμάτων.
Προς τούτο,
το Τ.Ε.Ε. και ο Ο.Α.Σ.Π. συνεργάζονται με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας
(Κ.Ε.Δ.Ε.).
Προβλέπεται
επίσης η δυνατότητα χρηματοδότησης των προαναφερόμενων δράσεων από το Ταμείο
Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το ΕΣΠΑ, το Πράσινο Ταμείο, το Εθνικό Πρόγραμμα
Ανάπτυξης και λοιπά αναπτυξιακά Προγράμματα ευρωπαϊκά ή διεθνή".
=========================
Αναφορικά
με τον Προσεισμικό έλεγχο των κτηρίων ο Πολιτικός Μηχανικός, Υπ. Διδακτορας ΕΜΠ
κ. Βασίλης Τσίτσος, μας εξηγεί:
«Η μέθοδος
περιλαμβάνει σε αδρές γραμμές τις εξής τρεις επάλληλες φάσεις:
(1) Ταχύς
οπτικός έλεγχος (Τ.Ο.Ε.) της δομικής και μη δομικής τρωτότητας σε όλα
τα σχολικά κτήρια. Βαθμονόμηση και αξιολόγηση των δεδομένων που προκύπτουν από
τον Τ.Ο.Ε. και επιλογή εκείνης της ομάδας επισφαλών κτηρίων για τα οποία
απαιτείται οπωσδήποτε περαιτέρω έλεγχος.
(2) Εφαρμογή
στα κτήρια αυτά επί τόπου μη καταστροφικών δοκιμών, επαλήθευση διατομών και
οπλισμών σε κρίσιμες διατομές, εκτέλεση προσεγγιστικών υπολογισμών αντοχής
καθώς και καταγραφή μιας σειράς άλλων δομικών χαρακτηριστικών. Αξιολόγηση των
αποτελεσμάτων της δεύτερης φάσης και προσδιορισμός εκείνων των κτηρίων που
χρήζουν άμεσης αντισεισμικής μελέτης ενίσχυσης σε επίπεδο μελέτης εφαρμογής.
(3) Εκπόνηση
μελετών ενίσχυσης και υλοποίηση των ενισχύσεων.
Για τις
ανάγκες της πρώτης φάσης, του πρωτοβάθμιου ελέγχου ή Ταχέως Οπτικού Ελέγχου
(Τ.Ο.Ε.), προσαρμόστηκαν τα υπάρχοντα Δελτία Προσεισμικού Ελέγχου του
ΟΑΣΠ. Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη και βαθμολογούνται αφορούν στον δομικό
τύπο του κτηρίου (σκυρόδεμα, φέρουσα τοιχοποιία κ.α), τα σεισμολογικά και γεωτεχνικά
στοιχεία της περιοχής, θέματα μόρφωσης του φορέα (μαλακός όροφος, μη κανονική
διάταξη τοιχοπλήρωσης, οριζόντια ή καθ’ ύψος μη κανονικότητα, μεγάλο ύψος,
ενδεχόμενο στρέψης, κοντά υποστυλώματα κ.α.) ενώ λαμβάνεται υπόψη η
κατάσταση συντήρησης του κτηρίου, ο αριθμός των μαθητών και η διάρκεια χρήσης
του κτηρίου (ολοήμερο, νυχτερινό, αίθουσα, ΑΠΧ κ.α.).
Να σημειωθεί
ότι ο εκτελούμενος πρωτοβάθμιος οπτικός έλεγχος (Τ.Ο.Ε.) δεν είναι
δυνατόν να οδηγήσει σε απολύτως ασφαλή συμπεράσματα για την επάρκεια ενός
σχολικού κτηρίου έναντι μελλοντικών σεισμών, άγνωστης μάλιστα έντασης. Ο
έλεγχος αυτός, αποτελεί το πρώτο βήμα μιας χρονοβόρου και πολυδάπανης
προσπάθειας μακράς πνοής και μπορεί να εντοπίσει μόνον τα οφθαλμοφανώς
επικίνδυνα κτήρια που χρήζουν άμεσης επέμβασης. Για την εξαγωγή ασφαλών
συμπερασμάτων απαιτείται η ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχων με την εκπόνηση
των εξειδικευμένων λεπτομερών μελετών της δεύτερης και τρίτης φάσης, οι οποίες
θα ποσοτικοποιήσουν το σεισμικό κίνδυνο με πολύ μικρότερες αβεβαιότητες και θα
καταλήξουν σε τυχόν ανάγκη επεμβάσεων ενίσχυσης.
Στις
ομάδες διενέργειας του Τ.Ο.Ε. πάντως είχε δοθεί η εντολή άμεσης αναφοράς
οφθαλμοφανών προβλημάτων για την τάχιστη αντιμετώπισή τους.
Πρέπει δε
να καταστεί σαφές, ότι ο μόνος ασφαλής τρόπος να εκτιμηθεί η σεισμική επάρκεια
ή ανεπάρκεια ενός κτηρίου είναι με τη διενέργεια μελέτης αποτίμησης
χρησιμοποιώντας τους σύγχρονους κανονισμούς όπως ο ΚΑΝ.ΕΠΕ (Κανονισμός Επεμβάσεων) για τα
κτήρια οπλισμένου σκυροδέματος ή ο υπό έκδοση ΚΑΔΕΤ (Κανονισμός για Αποτίμηση
και Δομητικές Επεμβάσεις Τοιχοποιίας) για τα κτήρια από φέρουσα τοιχοποιία.
Η διαδικασία
απαιτεί την λεπτομερή αποτύπωση του φέροντος οργανισμού του κτηρίου, την
μαθηματική του προσομοίωση και την επίλυση με εξειδικευμένο λογισμικό. Η
διαδικασία αυτή είναι ιδιαίτερα επίπονη, χρονοβόρα και έχει υψηλό κόστος. Είναι
αυτονόητο ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί σε μεγάλο αριθμό σχολικών κτηρίων,
ιδιαίτερα σε μια χρονική περίοδο που οι σχετικοί πόροι είναι περιορισμένοι.
Ακόμα
όμως και να μπορούσε να εφαρμοστεί, αυτό θα οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε
πολλές περιπτώσεις κτηρίων που θα έχριζαν αντισεισμικής ενίσχυσης, με
πολλές οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις. Σημαντικό ρόλο παίζει το
επίπεδο αντισεισμικής συμπεριφοράς (στάθμη επιτελεστικότητας) που θεωρεί η
πολιτεία ανεκτό για ένα υφιστάμενο κτήριο. Είναι λογικό ότι ένα κτήριο
που έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί με παλαιότερους κανονισμούς δεν μπορεί να
έχει το επίπεδο ασφαλείας ενός σύγχρονου.
Ένας υψηλός στόχος οδηγεί σε δυσθεώρητα προβλήματα, ένας χαμηλός στόχος δεν λύνει το πρόβλημα».
https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/312707_proseismikos-eleghos-sholikon-ktirion-mia-imitelis-prospatheia
Ενάργεια
18 Απριλίου
2023
Αναδημοσίευση από vironasipolimas
Ρωγμή στην
ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια