Διόδια: Αυξάνονται κατά 7,7% από το 2024
Αύξηση 7,6% έως 7,7% θα δοθεί από το 2024 στα διόδια όλης της χώρας, σύμφωνα με την εφημερίδα Καθημερινή. Έπειτα από μακρά περίοδο επαναδιαπραγματεύσεων ανάμεσα στους παραχωρησιούχους (εταιρείες)και στο υπουργείο Υποδομών συμφωνήθηκε η προσαύξηση του 2023 (12%), που δεν εισπράχθηκε ποτέ, να μοιραστεί σε τρεις δόσεις έως το 2026 και οι παραχωρησιούχοι να απορροφήσουν ένα μέρος αυτής.
Οι παραχωρησιούχοι έχουν υποβάλει αιτήματα αποζημιώσεων για τα διαφυγόντα κέρδη του 2023 και όλα δείχνουν ότι δύσκολα το υπουργείο θα αποφύγει να τα καταβάλει. Σύμφωνα με την Καθημερινή, πριν από λίγες μέρες οι δύο πλευρές οδηγήθηκαν σε συμφωνία και έτσι οι παραχωρησιούχοι πρόκειται μέσα στις επόμενες ημέρες να ενημερώσουν και τυπικά το υπουργείο Υποδομών για το ύψος της αύξησης που θα επιβληθεί από το 2024.
Ποιες αυξήσεις έρχονται στα διόδια
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι αυξήσεις θα επιμεριστούν σε 3 έτη, με κούρεμα της ονομαστικής αύξησης του 2023 στο 10%. Η πρώτη αύξηση θα τεθεί σε ισχύ από αρχές του νέου έτους και μένει να ανακοινωθεί το πώς θα επιμεριστεί.
Ένα σενάριο θέλει την ετήσια αναπροσαρμογή στο 6%,
στην οποία ενδέχεται να ενσωματωθεί και η αύξηση του πληθωρισμού 1,6% που αφορά
στην προβλεπόμενη τιμαριθμική αναπροσαρμογή διοδίων του 2024. Από 2% συν τον
πληθωρισμό κάθε έτους, θα διαμορφωθεί η αύξηση των διοδίων, που θα επωμιστούν
οι χρήστες για τα επόμενα έτη, 2025 και 2026.
Η κατανομή, πάντως, δεν αποκλείεται να διαφοροποιηθεί.
Τα ποσά θα οριστικοποιηθούν με τις στρογγυλοποιήσεις που θα κάνουν οι εταιρείες
ανά Σταθμό και Κατηγορία Οχήματος, με βάση όσα ορίζει κάθε σύμβαση και θα ανακοινώσουν
τις επόμενες μέρες στο υπουργείο.
Όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η
τιμαριθμική αναπροσαρμογή των Τελών Διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του
Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι
δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης.
Επίσης, ένα θέμα που, κατά πληροφορίες, κλείνει με τη
συμφωνία που κυοφορείται με το υπουργείο είναι η διεκδίκηση από την πλευρά των
εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό, Αττική Οδό,
Ιόνια Οδό, Νέα Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα), των απωλειών από τις
αυξήσεις που δεν πραγματοποίησαν το 2023.
Σε όρους πραγματικών διελεύσεων είχαν εκτιμηθεί στα
40-45 εκατ. ευρώ.
Αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις.
ΠΗΓΗ: Καθημερινή
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια