ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ και «Εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)

Δεν χρειάζονται χρημματοδοτούμενες μελέτες (ΣΒΑΚ) για να αντιμετωπιστεί η καθημερινοτητα στην πόλη. Πολιτική βούληση, χρημματοδοτηση και εργαζόμενοι χρειάζονται.


Στις 23/7/2023 ανατέθηκε από τον δήμαρχο Βύρωνα κ. Γρηγόριο Κατωπόδη στην ένωση των οικονομικών φορέων η «Εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στον Δήμο Βύρωνα», σύμφωνα με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου το ΣΒΑΚ που θα εκπονηθεί να είναι αποδεκτό από τους ευρωπαϊκούς φορείς αξιολόγησης και ο δήμος να είναι επιλέξιμος για τη συμμετοχή του σε σχετικά Ευρωπαϊκά Προγράμματα.

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Βύρωνα θα αποτελεί ένα κείμενο στρατηγικής με ειδικό περιεχόμενο. Η αποστολή του είναι να επιφέρει τη στροφή του δήμου προς τη βιώσιμη κινητικότητα.

Η 4η Ανοιχτή Εκδήλωση Ενημέρωσης και Διαβούλευσης για το ΣΒΑΚ ήρθε ως συνέχεια των προηγούμενων και πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 20 Μαρτίου στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου παρουσία του κ. δημάρχου κ. Σωτηρόπουλου, εκπροσώπου της τεχνικής υπηρεσίας, ελάχιστων δημοτικών σύμβουλων και πολιτών. Σκοπός της ήταν να ενημερωθούν δημοτική αρχή, δημοτικοί σύμβουλοι, φορείς και πολίτες από τον ανάδοχο και να ανταλλάζουν απόψεις μεταξύ όλων των ενδιαφερόμενων. Όμως και σε αυτή την διαβούλευση οι συμμετέχοντες ήταν ελάχιστοι.

Η διαβούλευση ξεκίνησε με παρουσίαση από τον εκπρόσωπο της σύμπραξης αναδόχων, κ. Θεόδωρο Μαυρογεώργη (συγκοινωνιολόγο), ο οποίος εστίασε στο τι είναι το ΣΒΑΚ και γιατί χρειάζεται η εκπόνηση ενός τέτοιου σχεδίου για τον δήμο Βύρωνα. Αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις, που χρειάζεται να γίνουν, ώστε να επιτευχθεί ένα νέο μεταφορικό σύστημα μεταφοράς ανθρώπων και αγαθών. Κάνοντας χρήση ποδήλατου, Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, πεζοπορίας κ.λπ. Η παρουσίαση εστίασε σε προτάσεις ήπιων παρεμβάσεων, χωρίς να προκαλούν σοκ, όπως ειπώθηκε στους πολίτες. Να δημιουργηθούν καλυτέρα και πιο φαρδιά πεζοδρόμια, ράμπες αναπήρων, σήμανση, οδεύσεις τυφλών σε όλη την πόλη. Να δημιουργηθούν πράσινες διαδρομές. Να υπάρχει σήμανση στα σχολεία, να δημιουργηθούν διαβάσεις πεζών. Στις διασταυρώσεις να γίνουν παρεμβάσεις έως και 5 μέτρων για να υπάρχει ορατότητα. Να βελτιωθεί η δημοτική συγκοινωνία. Προτάθηκαν από τον ανάδοχο να δημιουργηθούν περιμετρικά της πόλης υπόγεια γκαράζ, όπως στον Υμηττό και στο θέατρο βράχων κάτω από τα γήπεδα. Να τοποθετηθεί ελεγχόμενη στάθμευση για κατοίκους και επισκέπτες, να μονοδρομηθούν ορισμένοι κεντρικοί δρόμοι, όπως Φορμίωνος, Τμώλου, Νικηφορίδη, Αγ. Σοφίας. Να δημιουργηθούν κυκλικοί κόμβοι κ.ά.

Ακολούθησαν σύντομες ερωτήσεις και παρεμβάσεις με πρώτο το δήμαρχο, που επισήμανε ότι στον Υμηττό δεν μπορεί να γίνει υπόγειο παρκινγκ γιατί ανήκει στη Β΄ Ζώνη προστασίας του Υμηττού. Παρευρισκόμενοι επισήμαναν τα προβλήματα με την αστική συγκοινωνία και τα δρομολόγια της. Τα προβλήματα με τα πεζοδρόμια, που δεν διασφαλίζουν ασφαλή διέλευση για τους πεζούς. Την αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων σπιτιών, της σχολάζουσας κληρονομιάς στην οδό Νικιφορίδη. Ακούστηκαν ιδέες να αξιοποιηθούν τα στενά δρομάκια μεταξύ των πολυκατοικιών, που βρίσκονται στο πρώτο προσφυγικό οικισμό, κ.ά. Ειπώθηκαν διάφορα για τα τραπεζοκαθίσματα, που καταλαμβάνουν καταχρηστικά δημόσιο χώρο και εμποδίζουν. Ενώ από την πρόεδρο του συλλόγου Ποντίων Καρέα κατατέθηκε υπόμνημα με διάφορες προτάσεις.

………….

Άλλη μία φορά πραγματοποιήθηκε μία κατά όνομα διαβούλευση, διότι όχι μόνο πολίτες, αλλά και δημοτικοί σύμβουλοι, σχεδόν όλοι οι φορείς, η σχολική κοινοτητα, ήταν απόντες. Οι πολίτες δυστυχώς συνεχίζουν να γυρίζουν την πλάτη για τα δρώμενα στην πόλη.

Η απαξιωτική συμπεριφορά, η αναξιοπιστία των διοικούντων σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο και γενικότερα του πολιτικού συστήματος και των θεσμών του έχει φέρει τα αποτελέσματα της.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός αναλυτής και μελετητής, για να διαπιστώσει τα προβλήματα, που βιώνουμε καθημερινά σε μία πόλη που δεν μπορείς να κυκλοφορείς, να περπατάς πεζός με ασφάλειά.

 

 
 

 

 

Δεν χρειάζονται να δαπανώνται εκατομμύρια ευρώ από ευρωπαϊκά προγράμματα σε μελετητικά γραφεία και εταιρείες για να επιδιορθώνουμε και να συντηρούμε τα πεζοδρόμια μας και να έχουμε ελεύθερο το δημόσιο κοινόχρηστο χώρο.

 

Να τοποθετήσουμε σύγχρονη σήμανση στις διασταυρώσεις και σε χώρους, όπως είναι τα σχολικά συγκροτήματα. Να αλλάξουμε τους ηλιακούς φανούς που τοποθετήθηκαν εδώ και 10 - 14 χρόνια και είναι χαλασμένοι. Να ανοίξουν τα στενά προσφυγικά δρομάκια, να καθαριστούν, να φωτιστούν και να είναι ανοικτά στους κατοίκους. Να επισκευάσουμε τα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας, τα οποία σαπίζουν στα νταμάρια. Να γίνει σύνδεση της πόλης με την Πανεπιστημιούπολη.

Δεν χρειάζεται να δαπανώνται χρήματα για να πουν τα αυτονόητα και στη συνέχεια να μας λένε πως δεν έχει χρήματα ο δήμος.

Να αναδειχθούν και να αξιοποιηθούν τα στενα προσφυγικά δρομάκια, που σήμερα παραμένουν κλειστά και μετατρέπονται σε εστία μόλυνσης -ορισμένα απο αυτά.

Μόνη εξαίρεση -από όσο γνωρίζουμε- αποτελεί το δρομάκι στο σημείο που συνδέει την οδό Κύπρου με την οδό Κολοκοτρώνη.








Ο δήμος Βύρωνα δεν έχει ανάγκη την ελεγχόμενη στάθμευση που μας προτείνουν. Βέβαια ούτε είναι λύση τα περιμετρικά της πόλης υπόγεια παρκινγκ. Συμβολή στη λύση και στον περιορισμό της χρίσης του Ι.Χ θα ήταν να έρθει το ΜΕΤΡΟ στην πόλη, να βελτιωθεί η αστική συγκοινωνία, η διαδημοτική συγκοινωνιακή δικτύωση, ο επανασχεδιασμός της δημοτικής συγκοινωνίας στην πόλη, η σύνδεση της με την Πανεπιστημιούπολη.

Η πόλη έχει ανάγκη επίσης από θέσεις στάσης και στάθμευσης.

Τα πολυ μεγάλα ημικύκλια πεζοδρόμια. εάν δεν προορίζονται για να τοποθετηθούν τραπεζοκαθίσματα -που προτείνονται και δημιουργούνται ήδη σε κεντρικούς δρόμους, όπως στη Βουτζά, την Κύπρου και αλλού- δεν διευκολύνουν την καθημερινότητα των πολιτών και χάνονται και θέσεις στάσης και στάθμευσης.

Σε καταστηματα όπως super market, mini market και άλλα δεν θα πρέπει να δίνεται άδεια λειτουργίας εάν δεν έχει εξασφαλιστεί χώρος τουλάχιστον για την φορτοεκφόρτωση των εμπορευμάτων. Δεν θα πρέπει να επιτρέπεται οι επιχειρήσεις να καταλαμβάνουν το οδόστρωμα με κάθε λογής αντικείμενα, όπως παλιά ποδήλατα, μηχανάκια, καφάσια κ.λπ. 

 

Στα παραπάνω πλακόστρωτα, που δυσχεραίνουν και την κυκλοφορία του ΙΧ, θα ήταν καλύτερα να εέχε τοποθετηθεί γκαζον, συντριβάνι, λουλούδια και όχι παντού να μας πνίγει το μπετό και ο κυβόλιθος.

Στις διασταυρώσεις για να υπάρχει ορατότητα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν θέσεις να παρκάρουν τα δίκυκλα, ώστε να απελευθερωθεί χώρος στα πεζοδρόμια. Να δημιουργηθούν πάρκινγκ δικύκλων.

Ας επιλέξει η δημοτική αρχή να οργανώσει συνελεύσεις και συναντήσεις με τους πολίτες. Εκεί θα ακούσει ιδέες και προτάσεις για να γίνει η καθημερινή ζωή μας καλύτερη στη πόλη που ζούμε. Να διεκδικήσει χρηματοδότηση και μόνιμο προσωπικό. Αυτά λείπουν και όχι τα ΣΒΑΚ.

Μελέτες χρειάζονται για να σχεδιαστεί η πόλη που οραματιζόμαστε μετά από 10 - 15 χρόνια. Για να οριστούν οι κοινωνικές ανάγκες (σχολική στέγη, τρίτη ηλικία, υγεία, πολιτισμό, αθλητισμό, νεολαία). Χρειάζεται μία ουσιαστική κυκλοφοριακή μελέτη που να δείχνει τις τάσεις στην πόλη και να προτείνει λύσεις με επίκεντρο την διευκόλυνση της κίνησης των πολιτών.

Υ.Γ.

Μήπως η νέα δημοτική αρχή και ο δημαρχος κ. Σωτηρόπουλος έχει την πολιτική και ηθική υποχρέωση να απευθυνθεί στους πολίτες και να τους ενημερώσει υπεύθυνα και δημόσια τι ακριβώς παρέλαβε; ποια είναι η κατάσταση του δημου; και ποιος ειναι ο προγραμματισμός τους για το επόμενο διάστημα;

Ρωγμή στην Ενημέρωση


Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.