Το Υπουργείο Εθν. Άμυνας απαξιώνει τα Στρατιωτικα Εργοστάσια και αναθέτει σε ιδώτες τη συντήρηση μηχανών αυτοκινήτων
Αναθέτουν σε ιδιώτες τη Συντήρηση – Τεχνική Υποστήριξη Κινητήρων Οχημάτων του Τεχνικού Σώματος.
- Επίκαιρη ερώτηση ΠΑΣΟΚ για την ιδιωτικοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) με αφορμή την εκχώρηση έργου συντήρησης υλικών σε ιδιώτες
Εικόνα απαξίωσης των Στρατιωτικών Εργοστασίων (ΣΕ)
«∆υστυχώς τα όσα είχαμε προβλέψει στο προηγούμενο κοινό ∆ελτίο Τύπου µας είναι πλέον πραγματικότητα, καθώς την 1η Φεβ 2024 αναρτήθηκε στο ∆ιαύγεια, διαγωνισμός µε θέµα “Σύναψη Συμφωνίας Πλαίσιο (Σ-Π) διάρκειας 3ετών για το πρόγραµµα Συντήρηση – Τεχνική Υποστήριξη Κινητήρων Οχημάτων MS 290GD”, µε καταληκτική ημερομηνία προσφορών την 11η Μαρ. 2024 και έχει ως αντικείμενο την ανάθεση συντήρησης των συγκεκριμένων τύπων κινητήρων σε ιδιώτες», αναφέρουν τα σωματεία των εργαζομένων στα Στρατιωτικά Εργοστασια.
Στην ανακοινωση μεταξυ άλλων αναφερεται:
"Πλέον είναι γεγονός η συντήρηση των κινητήρων οχηµάτων (οι γνωστές καναδέζες) από ιδιώτες, ενώ έρχεται και η σειρά των οχημάτων STEYR και δεν ξέρουμε τι άλλο θα ακολουθήσει…
Όσον αφορά στην απάντηση του κ. Υπουργού προς τα ερωτήµατα Βουλευτών που
είχαν υποβληθεί σχετικά µε το συγκεκριμένο θέµα στη Βουλή, την χαρακτηρίζουµε
ως απογοητευτική και προκλητική καθώς δεν ξεκαθάρισε τίποτε επί της ουσίας, ενώ
βρίθει από αοριστολογίες και ανακρίβειες, µε συνέπεια να δηµιουργηθούν τελικά
πολύ περισσότερα ερωτήµατα για τα οποία περιµένουµε ξεκάθαρες απαντήσεις.
Παρόλο που ως Σωματεία, προσφερθήκαµε να ενηµερώσουµε από κοντά τον κ.
Υπουργό καθώς και τον κ. Α/ΓΕΣ για το θέμα, δεν λάβαµε έως και σήμερα, καµία
απάντηση στα αιτήµατα συνάντησης, το οποίο και καταδικάζουµε απερίφραστα.
Για αυτό λοιπόν ενημερώνουμε εµείς δημόσια τον κ. Υπουργό, ανταπαντώντας
στην απάντησή του.
Για ποιό λόγο κ. Υπουργέ, δεν απαντήθηκε η ερώτηση του Βουλευτή Κέρκυρας κ. Μπιάγκη ∆ηµήτριου, στην οποία έθετε κρίσιµα υποερωτήµατα που αν είχαν απαντηθεί, θα είχε αποκαλυφθεί η πραγµατική εικόνα απαξίωσης των Στρατιωτικών Εργοστασίων (ΣΕ);
Ποιοί και για ποιό λόγο κράτησαν στο συρτάρι τους, τα στοιχεία που ρώτησε ο
Βουλευτής ;
Για ποιό λόγο κ. Υπουργέ, προέκυψε η “λύση” του ιδιώτη; Προέκυψε βάσει
τεχνοοικονοµικών µελετών µε στοιχεία και αριθµούς ή έπειτα από απλές εισηγήσεις
διαφόρων “φωστήρων” µε αίολα επιχειρήµατα ;
Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι η ανάθεση των εργασιών σε ιδιώτες, υλοποιείται
“µε σκοπό την ταχύτερη διεκπεραίωση εργασιών και την αύξηση διαθεσιµοτήτων και
της επιχειρησιακής ετοιµότητας των Μονάδων και µόνο όταν κάποιο ΣΕ αδυνατεί για
οποιοδήποτε λόγο να προβεί στη συντήρηση κάποιων οχηµάτων”. Σας ενημερώνουμε
λοιπόν ότι :
1. Τυχόν, καθυστερήσεις σε επισκευές, µειωµένες διαθεσιµότητες καθώς και
άλλα αντίστοιχα προβλήµατα που ενδεχοµένως να επικαλούνται ορισµένοι για να
µπει ο ιδιώτης από την πίσω πόρτα, οφείλονται στις περικοπές που έχουν
επιβληθεί τα τελευταία έτη, στις πιστώσεις που διατίθενται για αγορά
ανταλλακτικών που δεν χορηγεί η υπηρεσία και χρειαζόµαστε στα ΣΕ.
2. ∆εν ευσταθούν επίσης οι δικαιολογίες του τύπου “αναθέτουμε εργασίες στον ιδιώτη λόγω αυξημένου φόρτου εργασίας στα ΣΕ”, όπως ακούσαµε και µπορεί να ακούσετε και εσείς, από κάποια “παπαγαλάκια”.
H δραµατική µείωση των πιστώσεων για αγορά ανταλλακτικών, έχει ως
αποτέλεσµα να πέσουν κατακόρυφα οι ρυθµοί εργασίας µας και όπως χαρακτηριστικά
λένε κάποιοι τεχνίτες, “σε κάποια τµήµατα δεν ακούγεται ούτε µια σφυριά”.
3. Μας λέτε επίσης ότι καταφεύγετε στην λύση του ιδιώτη, µόνο όταν κάποιο
ΣΕ αδυνατεί να προβεί στη συντήρηση οχηµάτων. Σας πληροφορούµε λοιπόν ότι τα συγκροτήματα
που δίνονται τώρα, αλλά και αυτά που θα δοθούν σε λίγο καιρό, στον ιδιώτη,
συντηρούνται µε επιτυχία εδώ και πολλές δεκαετίες από τους Συναδέλφους µας.
Απαντήσατε κ. Υπουργέ, γενικώς και αορίστως ότι “διατίθενται σε ετήσια βάση, σηµαντικές πιστώσεις για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών”. Σας ενηµερώνουµε λοιπόν, ότι η πραγµατική εικόνα είναι εντελώς διαφορετική :
1. Όσον αφορά στα ποσά που διατέθηκαν το 2023 στα Σ.Ε για αγορά
ανταλλακτικών οχηµάτων είναι έως και 64 % µειωµένα σε σχέση µε αντίστοιχα ποσά
προηγουµένων ετών.
2. Η υποχρηµατοδότηση των Σ.Ε στον συγκεκριµένο ΑΛΕ κορυφώνεται το 2024. Όπως όλα δείχνουν, όταν εξαντληθεί ο
πετσοκοµµένος προϋπο λογισµός του ΓΕΣ στον συγκεκριµένο κωδικό, στα Σ.Ε δεν θα
έχουµε ούτε "µαντήλι για να κλάψουμε".
Απαντήσατε κ. Υπουργέ, το ΓΕΣ έχει ήδη υπογράψει και Μνηµόνια
Συνεργασίας µε ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της Άµυνας και
ήδη πραγµατοποιούνται σχετικές επισκέψεις στα ΣΕ.
Απαντήσατε κ. Υπουργέ, ότι η “τεχνική υποστήριξη από ιδιωτικούς φορείς έχει
συµπληρωµατικό και επικουρικό χαρακτήρα και δεν υποκαθιστά την ισχύουσα
διαδικασία συντήρησης του τεχνικού υλικού από τα Σ.Ε".
1. Ο “επικουρικός” ή “συµπληρωµατικός” χαρακτήρας θα είχε κάποιο
νόηµα, εάν θα είχατε καλύψει πλήρως τις ανάγκες µας σε ανταλλακτικά και
πιστώσεις, δούλευαµε στο 100 % των δυνατοτήτων µας και παρόλα αυτά δεν
κατορθώναµε να υλοποιήσουµε στο ακέραιο, όλες τις εργασίες που µας αναθέτετε.
Μόνο για 46 κινητήρες τριών διαφορετικών τύπων οχηµάτων οι ιδιώτες ανάδοχοι θα λαμβάνουν ετησίως 467.900 € . Ποσό εξωφρενικό, αν αναλογιστούµε τον µειωµένο προϋπολογισµό του 1.000.000 €, για αγορά ανταλλακτικών οχημάτων, έτους 2024 για ολόκληρο το ΓΕΣ, αναφέρουν τα σωματεία των εργαζομένων στα Στρατιωτικά Εργοστασια.
-Επίκαιρη ερώτηση ΠΑΣΟΚ για την ιδιωτικοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) με
αφορμή την εκχώρηση έργου συντήρησης υλικών σε ιδιώτες
Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ν. Δένδια κατέθεσε η Γραμματέας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής κ. Ευαγγελία Λιακούλη, για την κυβερνητική επιλογή εκχώρησης έργου συντήρησης υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) της χώρας -αρμοδιότητας του Τεχνικού Σώματος (ΤΣ)- σε ιδιώτες, ανοίγοντας ακόμη μία «κερκόπορτα» στα ιδιωτικά συμφέροντα.
Υπενθυμίζεται ότι το ζήτημα είχε θέσει ξανά η Ευαγγελία Λιακούλη βουλευτής
Λάρισας, υπόψη του κ. Δένδια κατά την περίοδο των εορτών, χωρίς ωστόσο να λάβει
κάποια ικανοποιητική απάντηση και σε αυτό το πλαίσιο αξιώνει πλέον την δια
ζώσης απάντησή του στην Ολομέλεια της Βουλής, τονίζοντας ότι:
«-Ποιοι είναι οι ουσιαστικοί λόγοι που οδηγούν στη δρομολόγηση της ανάθεσης
υπηρεσιών συντήρησης – τεχνικής υποστήριξης τεχνικού υλικού του ΣΞ σε ιδιώτες
και ποια θα είναι η αντίστοιχη επιβάρυνση του Έλληνα φορολογούμενου;
-Ισχύει ότι ανοίγει ‘’παράθυρο’’ χρηματοδότησης των ιδιωτών από
τον κωδικό που προορίζεται για τις ‘’Πληρωμές για αγορές οπλικών συστημάτων από
λοιπά προγράμματα εξοπλισμού’’, ύψους 2,54 δις ευρώ, και αν ναι, γιατί
δεν χρησιμοποιήθηκαν τα κονδύλια αυτά για την ενίσχυση των στρατιωτικών
εργοστασίων των ενόπλων δυνάμεων, προκειμένου να επιτελέσουν με
επάρκεια το έργο τους;».
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια