Μετρό Θεσσαλονίκης: Κυβερνητική φιέστα με το «πάτημα του κουμπιού» από Μητσοτάκη
- Τα νερά της βροχής μπήκαν στους σταθμούς Παπάφη, Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου
O πρωθυπουργός μετέτρεψε σε κυβερνητικό σόου τα επίσημα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης που μετά από μύρια βάσανα και καθυστερήσεις πολλών ετών, καταστροφές αρχαιολογικών θησαυρών αλλά και εργατικά ατυχήματα, ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε σήμερα Σάββατο 30 Νοεμβρίου στην κυκλοφορία και το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης.
“Αυτή η πολύ μεγάλη μέρα
δεν πιστεύω ότι προσφέρεται για πολλά λόγια”, είπε ο πρωθυπουργός αλλά τη
μετέτρεψε σε βήμα διαφημιστικής προβολής της κυβερνητικής παράταξης ενώ
θυμήθηκε μέχρι και τον Κωνσταντίνο Καραμανλή του… 1976: «Στην εμπειρία αυτού
του έργου καθρεφτίζονται όλες οι παθογένειες της χώρας, που θέλουμε να αφήσουμε
πίσω και αύξησαν το κόστος του έργου κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Σήμερα, όσοι είχαν
αμφιβολίες, θα αλλάξουν γνώμη οταν δουν το αποτέλεσμα. Σήμερα έχουμε μπροστά
μας και το Μετρό και τα Αρχαία, που αποτελούν απάντηση στις αμφιβολίες κάθε
Θεσσαλονικιού. Στέρεψαν τα λόγια. Γιορτάζουμε σήμερα ένα ορόσημο εμπιστοσύνης
μεταξύ Πολιτείας και πολιτών. Είμαι περήφανος που παραδίδω αυτό το έργο, που
είχε εντάξει στον προϋπολογισμό του 1976 ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Οταν
μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις. Και
στην Αθήνα προχωρά γρήγορα η γραμμή 4 και ενισχύνται οι στόλοι των λεωφορείων».
Ο πρωθυπουργός πάτησε
μάλιστα συμβολικά το κουμπί σηματοδοτώντας την έναρξη λειτουργίας του μετρό
Αμέσως μετά την
ολοκλήρωση της ομιλίας του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με την
Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς
μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί έναρξη
λειτουργίας του μετρό.
Με το πάτημα του
κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να
μπορέσει ο κόσμος να επιβιβαστεί σε αυτό.
Στη συνέχεια ο
πρωθυπουργός και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι
έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του Μετρό.
Τα χαρακτηριστικά του Μετρό Θεσσαλονίκης
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό άνοιξαν για το κοινό που Μετρό άκουγαν για πάρα πολλά χρόνια και Μετρό δεν έβλεπαν. Χιλιάδες Θεσσαλονικείς έτρεξαν για να κάνουν την πρώτη τους ΄μετακίνηση και να απολαύσουν την βόλτα. αφού το Μετρό υπόσχεται να αναμορφώσει την καθημερινή ζωή χιλιάδων ανθρώπων που ταξιδεύουν στην πόλη.
Μέχρι και την Τρίτη 3
Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν. Από την Τετάρτη 4/12
θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το
οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα
αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.
Η βασική γραμμή του
Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό
Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13
σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα
εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.
Διαθέτει 18 υπερ –
αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα
κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, και αυτόματες θύρες.
Στα τέλη του 2025 θα
παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς,
ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες
συνοικίες της Θεσσαλονίκης.
- Τα νερά της βροχής μπήκαν στους σταθμούς Παπάφη, Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου
Η κακοκαιρία που πλήττει μεγάλο τμήμα της Βορείου Ελλάδας, έπληξε και το Μετρό της Θεσσαλονίκης στην επίσημη πρεμιέρα του. Στους σταθμούς Παπάφη, Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου, λόγω της βροχής, η οροφή κοντά στις κυλιόμενες σκάλες άρχισε να στάζει.
Συνεργεία τοποθέτησαν κουβάδες και μάζεψαν τα νερά, που σταμάτησαν να τρέχουν όταν όταν η βροχή κόπασε.
ΠΗΓΕΣ και ΦΩΤΟ:
https://www.documentonews.gr
https://www.zougla.gr
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια