ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ: Εργοδοτικό bullying σε εργαζόμενους, ακόμα και για σωματικές ανάγκες!

    Φωτο/αρχείου 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Σωματείου Εργαζομένων Vodafone-Πάναφον με ανακοίνωση του  στα Μέσα Ενημέρωσης περιγράφει λεπτομερώς το εργοδοτικό bullying την πίεση που δέχονται οι τηλεφωνητές, τηλεφωνήτριες στα τηλεφωνικά κέντρα της VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ.  

                               

                                                                        ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

           ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ

                                        " Τηλεφωνικά κέντρα στη Vodafone

Εργοδοτικό bullying ακόμα και για σωματικές ανάγκες!

-          Σε πολλά τμήματα οι προϊστάμενοι για να σηκωθείς και να πας τουαλέτα απαιτούν να ζητήσεις άδεια

-          Στο τμήμα των HVSME – Corporate εργαζόμενοι δέχθηκαν απειλές και παρατηρήσεις επειδή τόλμησαν να διακόψουν την εργασία τους για τη χρήση WC

-          Λόγω της εντατικοποίησης ζητείται σε πολλές ομάδες ακόμη και για τα προγραμματισμένα διαλείμματά τους να ζητείται άδεια από προϊστάμενο 

Η καθημερινότητα εργασίας σε ένα τηλεφωνικό κέντρο είναι πολύ δύσκολα ελέγξιμη. Πόσο μάλλον που στη Vodafone:

· Έχουν επιβληθεί σχεδόν καθ' ολοκληρίαν εργολαβικές σχέσεις εργασίας. Ελάχιστοι εργαζόμενοι στα τηλεφωνικά κέντρα έχουν άμεσο εργοδότη κάποια θυγατρική του ομίλου (360 Connect) με άνω του 80% των υπαλλήλων -ενώ καλύπτουν πάγιες ανάγκες- να εργάζονται με άμεσο εργοδότη πλειάδα άλλων εταιρειών. Σε πολλές περιπτώσεις -κατά παράβαση της νομοθεσίας- ακόμη και αν εργάζονται για διάστημα μεγαλύτερο των 3 ετών, παραμένουν πάντα εργολαβικοί και η σύμβασή τους δεν μεταφέρεται ποτέ στον έμμεσο αλλά πραγματικό εργοδότη, δηλαδή τη Vodafone.

· Στις λίγες περιπτώσεις που υπάρχει μετατροπή σύμβασης από εργολαβική προς τη Vodafone -συνήθως με αφορμή την αλλαγή κάποιας θέσης λόγω εσωτερικής μετακίνησης- η Vodafone απαιτεί την υπογραφή παραίτησης και προχωρά σε επαναπρόσληψη εικονικά για να διαγραφεί κάθε προϋπηρεσία!

· Άνω του 90% των εργαζομένων στα τηλεφωνικά κέντρα εργάζεται απομονωμένο στον ιδιωτικό του χώρο (τηλεργασία). Έτσι δεν υπάρχει φυσική παρουσία στα γραφεία ενώ η συνεννόηση μεταξύ των εργαζομένων καθίσταται πολύ πιο απρόσωπη και δύσκολη.

· Πρόσφατα υπήρξαν περιπτώσεις, όπου η διοίκηση και τα στελέχη της σε διάφορες ομάδες απαιτούν και τη χρήση καμερών σε meetings με εργαζόμενους -κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας για τα δικαιώματα προστασίας του προσωπικού χώρου των τηλεργαζόμενων.

Με αυτές τις συνθήκες «κατέργου», που έχει επιβάλλει, η Vodafone προσπαθεί:

· Να πετυχαίνει την εντατικοποίηση της εργασίας με συνεχή επίβλεψη και mobbing προς τους εργαζόμενους για κάθε τους κίνηση.

· Να καθηλώνει τους μισθούς και τις αμοιβές στο βασικό ή σε κάτι ελάχιστα περισσότερο, που το δίνει με τη μορφή bonus συνήθως σε μη σταθερή βάση, με τη δικαιολογία της απόδοσης.

· Να περιορίσει ως και να σταματήσει τη συμμετοχή των εργαζομένων στο Σωματείο και τις συλλογικές διεκδικήσεις.

Σε αυτά τα πλαίσια εντατικοποίησης έχει μειώσει στο ελάχιστο το προσωπικό. Έχει προχωρήσει σε πολλές απολύσεις τα τελευταία χρόνια. Ακόμη, δεδομένου πως λόγω των συνθηκών υπάρχει παράλληλα μεγάλο κύμα παραιτήσεων και φυγής εργαζομένων, οι ομάδες συνήθως είναι μονίμως υποστελεχωμένες. Η διοίκηση δικαιολογεί αυτή την εικόνα με την πτώση των τηλεφωνικών κλήσεων λόγω αυτοματισμών, που έχει εισάγει (TOBi, ψηφιακά IVR και εργαλεία για τους πελάτες, κ.λπ.). Η πραγματικότητα ωστόσο είναι διαφορετική:

· Η πτώση κλήσεων είναι μόνο εικονική. Είναι τεράστιος ο αριθμός πελατών που δεν εξυπηρετείται στα ψηφιακά εργαλεία και πύλες και εγκαταλείπει την προσπάθεια να επικοινωνήσει με κάποιον εκπρόσωπο.

· Η συνεπακόλουθη πτώση της εμπειρίας λόγω των αποχωρήσεων, που έχει επιβάλλει η διοίκηση, δημιουργεί συχνά κενά, λάθη και παραλείψεις με αποτέλεσμα πολλοί πελάτες να ψάχνουν απεγνωσμένα να εξυπηρετηθούν από διάφορα κανάλια.

· Το πρόβλημα της εξυπηρέτησης εντείνεται ακόμη περισσότερο καθώς η διοίκηση για να ανταπεξέλθει στην κίνηση, που έχουν δημιουργήσει οι πολιτικές της, δεν επιτρέπει χρόνο διαχείρισης ανά κλήση άνω του 1 έως 3 λ. αναλόγως περίπτωσης -και κατά τη διάρκεια της κλήσης πάντα. Ουσιαστικά με τις συνεχείς πιέσεις προς εργαζόμενους απαγορεύει την όποια αφιέρωση χρόνου για να διαχειριστείς ένα πρόβλημα. Όποιος παρακούσει θα δεχθεί απειλές για απόλυση καθώς θα δει τους χρόνους απόκρισης και τα στατιστικά του αναγκαστικώς να μειώνονται. (Τα οποία στατιστικά η διοίκηση και τα στελέχη της απαιτούν να τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια). Έτσι οι γραμμές είναι μονίμως κατειλημμένες, ο πελάτης μονίμως περιμένει κάποιον να τον καλέσει και ο κάθε εργαζόμενος δεν μπορεί να πάρει ανάσα. Καλείται να κάνει 2 και 3 εργασίες ταυτόχρονα (π.χ. να μιλά με 2 έως και 3 πελάτες σε chat, να καταχωρεί αιτήματα, να απαντά σε παρατηρήσεις προϊσταμένων με ασφυκτική πίεση, να μην κάνει λάθος, κ.ά.) και καλείται εντέλει να τις διεκπεραιώνει ως ρομπότ με το φόβο της παρατήρησης και της απόλυσης. 

Στα πλαίσια αυτής της εντατικοποίησης πρόσφατα τα στελέχη της διοίκησης το πήγαν ακόμη ένα βήμα παραπέρα. Μη βγαίνοντας τα νούμερα και οι χρόνοι απαιτούν από πολλούς εργαζόμενους (αναλόγως και της ομάδας):

· Πριν το προγραμματισμένο τους διάλειμμα να μη βγουν αν δεν το επιβεβαιώσουν με προϊστάμενο.

· Αν κάποιος χρειάζεται να πάει WC να πρέπει προηγουμένως να το δηλώσει σε προϊστάμενο και να πάρει άδεια.

· Εργαζόμενοι, που τολμούν να πάνε WC χωρίς άδεια, δέχονται επίθεση από τους προϊστάμενους τους και απειλές για απόλυση. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι στο τμήμα των HVSME-Corporate με απειλές από Τ/Λ, που ζητούσε τον λόγο από συνάδελφο γιατί βγήκε εκτός χωρίς άδεια και μάλιστα με τον καταπληκτικό ισχυρισμό πως δεν μπορεί στις πρώτες ώρες της εργασίας του να έχει... φυσικές ανάγκες(!) καθώς αυτές πρέπει να ικανοποιούνται πριν ξεκινήσει την εργασία (!).

Ειλικρινώς, δεν θέλουμε να πούμε τίποτε για την προσωπικότητα προϊσταμένων, που εκτοξεύουν απειλές και τέτοιου είδους παρατηρήσεις, πέρα από το ότι αντανακλά ακριβώς την επιχειρηματική ηθική της διοίκησης, η οποία τους έχει ορίσει και έχει ορίσει και όλο το πλαίσιο στο οποίο κινούνται -όπως το περιγράψαμε προηγουμένως.

Θέλουμε να θυμίσουμε στη διοίκηση πως οι επεμβάσεις στο προγραμματισμένο διάλειμμα για χάρη της οργάνωσης της εργασίας, όπως και ο περιορισμός της χρήσης WC με οποιοδήποτε πρόσχημα αποτελεί παράβαση βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων στα όρια της κακοποίησης. Και επίσης τα στελέχη, που το υλοποιούν, έχουν ευθύνες -ακόμη και απέναντι στο νόμο.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αντιδράσουν απέναντι σε αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση. Όποιος συνάδελφος αντιμετωπίζει τέτοια φαινόμενα να μην αποδέχεται τις πιέσεις, να προχωρά κανονικά στο διάλειμμά του και στις ανάγκες που έχει και να ενημερώνει άμεσα το διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου.

Συνάδελφοι,

Η κατάσταση της εντατικοποίησης δεν θα αλλάξει ριζικά παρά μόνο στο βαθμό που θα υπάρξουν συντονισμένες και συλλογικές δράσεις. Διεκδικούμε:

· Την μετατροπή όλων των εργολαβικών συναδέλφων σε συμβάσεις εργασίας Vodafone με την πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους.

· Να σταματήσει η αχαλίνωτη εντατικοποίηση στα τηλεφωνικά κέντρα -αλλά και στα άλλα τμήματα της εταιρείας. Πάγωμα των απολύσεων. Προσλήψεις για να αναπληρωθούν τα κενά.

· Συλλογική Σύμβαση Εργασίας με σημαντικές αυξήσεις. Κανένας συνάδελφος κάτω από 1000€ καθαρά σε αυτή τη χρονική συγκυρία.

· Επιστροφή τουλάχιστον του 50% των εργαζομένων των τηλεφωνικών κέντρων στα γραφεία λαμβάνοντας υπόψιν τις προσωπικές τους ανάγκες και με την προσωπική τους συναίνεση.

 Καλούμε κάθε συνάδελφο να ενισχύσει με την εγγραφή του, τη συμμετοχή του και την επικοινωνία του το Σωματείο και την ανεξάρτητη συνδικαλιστική δράση.

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων Vodafone-Πάναφον

www.pasevodafone.gr 

 

Αθήνα, 25/08/2025

                                                                                    Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.