ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΤΑ: ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ Σωματειου Δήμου Νικαιας-Ρεντη "Το σχέδιο νόμου του υπουργείου δεν δίνει τέλος στο καθεστώς εργασιακής ομηρίας, ούτε αποτελεί εγγύηση για τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων του ΕΣΠΑ

      Δημοτικοι Βρεφονηπιακοι Σταθμοι Δημου Τυρναβου | Tírnavos

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΝΙΚΑΙΑΣ  - ΑΓ. Ι. ΡΕΝΤΗ 

 
ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
"Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε το Υπουργείο δεν δίνει τέλος στο καθεστώς εργασιακής ομηρίας, ούτε αποτελεί εγγύηση για τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, μεταξύ των οποίων και 15.000 εργαζόμενοι/-ες στα ΕΣΠΑ με πολυετή προϋπηρεσία.
 
Μια σειρά κατηγοριών εργαζομένων εξαιρείται (όπως οι σχολικές καθαρίστριες, τα ΚΔΑΠ και άλλες κοινωνικές δομές ΕΣΠΑ), ενώ η μοριοδότηση και η ανανέωση των συμβάσεων στους Παιδικούς Σταθμούς μέχρι το 2028-2029 δεν σημαίνει μονιμοποίηση (η απόφαση αναστολής της τελευταίας απεργίας από την ΠΟΕ-ΟΤΑ λέει ότι «δίνει στο μέλλον τη δυνατότητα μονιμοποίησης»). Επίσης, ο αριθμός των θέσεων εξαρτάται από τον ΟΕΥ που οι Δήμοι «δύνανται» να τροποποιήσουν μέχρι τις 30.09.26, με την έγκριση της Αποκεντρωμένης, ενώ η μοριοδότηση με 2 μόρια ανά μήνα στον ίδιο φορέα, έναντι με 1 μόριο σε άλλον φορέα ή ιδιωτικούς σταθμούς δεν εξασφαλίζει πως ακόμα και εργαζόμενοι με πολλά χρόνια υπηρεσίας θα μείνουν στη δουλειά. Το τοπίο γίνεται πιο θολό από το γεγονός ότι οι υποψήφιοι μπορούν να δηλώσουν μία κατηγορία, ένα κλάδο & ειδικότητα και ένα μόνο φορέα. Εάν ο φορέας τελικά δεν έχει αρκετές θέσεις, κάποιοι θα απορριφθούν.
 
Σχετικά με τις δικαστικές αποφάσεις μετατροπής συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, προϋπόθεση εξαίρεσης από την υποχρέωση έφεσης είναι φυσικά να υπάρξει θετική πρωτόδικη απόφαση, αλλά οι περισσότερες πρωτόδικες είναι αρνητικές. Επίσης, εάν ο Δήμος έχει ήδη ασκήσει έφεση, στις περιπτώσεις που πλέον δεν υποχρεούται, δεν επιβάλλεται η εκ μέρους του παραίτηση.
 
Σήμερα, η μόνη ρεαλιστική λύση που ξεπερνά τον κατακερματισμό των εργαζομένων, τις γκρίζες ζώνες και τις εξαιρέσεις του σχεδίου νόμου του Υπουργείου είναι η νομοθετική ρύθμιση για τη μετατροπή όλων των συμβάσεων σε Αορίστου Χρόνου. Το τι είναι εφικτό ή ρεαλιστικό δεν το καθορίζουν οι κυβερνήσεις, αλλά ο αγώνας των ίδιων των εργαζομένων. Όπως, το 1886 με την κατάκτηση του 8ώρου με αγώνες, έτσι και σήμερα κανένα δικαίωμα δεν χαρίζεται, αλλά κατακτιέται!
 
Συμβάσιούχοι και μόνιμοι ενωμένοι διεκδικούμε:
* Αυτοδίκαιη αναγνώριση με νομοθετική ρύθμιση όλων των διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου ή άλλης μορφής ως αορίστου χρόνου χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
* Οι συμβάσεις, οι οποίες ανανεώνονται, παρατείνονται, συνεχίζονται ή επαναπροκηρύσσονται για το ίδιο ή συναφές αντικείμενο καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ανεξάρτητα από τον τίτλο, τη χρηματοδότηση ή τη μορφή τους και θεωρούνται ως διαδοχικές συμβάσεις.
* Καμία διακοπή λίγων μηνών να μη χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για να αμφισβητηθεί η πραγματική συνέχεια της εργασίας.
* Κατάταξη των εργαζομένων σε θέσεις ΙΔΑΧ αντίστοιχης ή συναφούς ειδικότητας και, όπου δεν υπάρχουν κενές θέσεις, σύσταση προσωποπαγών θέσεων.
* Αναγνώριση όλου του χρόνου υπηρεσίας για μισθολογική, ασφαλιστική, βαθμολογική και υπηρεσιακή εξέλιξη.
* Ίσα δικαιώματα, ίση μεταχείριση, καμία διάκριση λόγω της αρχικής μορφής σύμβασης.
* Παύση όλων των ενδίκων μέσων από Δήμους και τα Νομικά Πρόσωπα αυτών ενάντια σε εργαζόμενους/ες, που διεκδικούν μόνιμη και σταθερή εργασία χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
* Άμεση λύση και μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς εξαιρέσεις (σχολικές καθαρίστριες, προγράμματα ΚΔΑΠ/ΚΔΑΠμεΑ και λοιπές δομές ΕΣΠΑ).
* Παραμονή στην εργασία όλων των εργαζομένων με το πρόγραμμα της ΔΥΠΑ 55-67 μέχρι την συνταξιοδότησή τους.
* Τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας με τη δημιουργία οργανικών θέσεων, ο αριθμός των οποίων θα υπερκαλύπτει όλους τους υπηρετούντες συμβασιούχους ορισμένου χρόνου.
* Δημιουργία και νέων δομών προσχολικής αγωγής, δημιουργικής απασχόλησης και κοινωνικής πολιτικής για να καλυφθούν οι ανάγκες της κοινωνίας.
Καλούμε την ΠΟΕ ΟΤΑ να μην συμβιβαστεί με την πρόταση του μικρότερου κακού. Καλούμε τα σωματεία, τις Γενικές Συνελεύσεις και τον κάθε εργαζόμενο/η να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας. Με ενότητα μόνιμων και συμβασιούχων, με Επιτροπές Αγώνα όλων των συμβασιούχων, με παρεμβάσεις μέσα στην κοινωνία, με αγωνιστική κλιμάκωση παντού".
 
                                                                                               Ρωγμη στην ενημέρωση 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.