ΔΙΕΘΝΗ: Το ισραηλινό κράτος απαγόρευσε την είσοδο και αποφάσισε να απελάσει έξι Έλληνες συνδικαλιστές, οι οποίοι ταξίδεψαν με προορισμό τη Ραμάλα της Δυτικής Όχθης
- Ανακοινώσεις καταδίκης της απέλασης από ΚΚΕ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ
Δυσαρέσκεια προς το Ισραήλ εξέφρασε το ΥΠ. Εξωτερικών
Οι Ισραηλινές Αρχές προχώρησαν σήμερα Κυριακή 21 Ιουνίου στην απέλαση ομάδας συνδικαλιστών εργατικών πρωτοβάθμιων σωματείων από την Ελλάδα, οι οποίοι μετέβαιναν στη Ραμάλα της Δυτικής Όχθης, καλεσμένοι της Γενικής Ομοσπονδίας Εργατικών Συνδικάτων της Παλαιστίνης (PGFTU).
Όπως αναφέρει και η ανακοίνωση της παλαιστινιακής PGFTU: «Στα μέλη της αντιπροσωπείας απαγορεύθηκε η είσοδος χωρίς καμία νομική ή ανθρωπιστική αιτιολόγηση και υποβλήθηκαν σε ανάκριση, ερωτήσεις και παρατεταμένη κράτηση στο Αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ, κατά κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων τους, της αξιοπρέπειάς τους και των συνδικαλιστικών ελευθεριών»
Η συνδικαλιστική αντιπροσωπεία, ανάμεσά τους και δύο μέλη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, διέθετε βίζες και όλα τα απαραίτητα ταξιδιωτικά έγγραφα και θα μετέβαινε στη Ραμάλα μετά από επίσημη πρόσκληση για ενημέρωση και ανταλλαγή εμπειριών με παλαιστινιακά συνδικάτα. Ωστόσο, οι ισραηλινές Αρχές επικαλέστηκαν άρνηση του στρατού να τους επιτρέψει τη μετάβαση από το αεροδρόμιο Μπεν Γκουριόν στη Ραμάλα προτείνοντάς τους, αν θέλουν, να δοκιμάσουν να προσεγγίσουν τη Δυτική Όχθη μέσω Ιορδανίας!
Σε ανακοίνωση της η ΑΝΤΑΡΣΥΑ μεταξύ άλλων αναφέρει:
"Μετά την πειρατεία, τις απαγωγές και τους βασανισμούς Ελλήνων πολιτών από τον ισραηλινό στρατό πριν μερικές εβδομάδες άλλη μια περίπτωση κατάφωρης παραβίασης των δικαιωμάτων Ελλήνων πολιτών από το κράτος του Ισραήλ λαμβάνει χώρα. Η κυβέρνηση σιωπά και κρυφά επικροτεί την τακτική των «στρατηγικών της εταίρων». Προφανώς, οι πολίτες της χώρας και τα δικαιώματά τους μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα, την ώρα που η ελληνική αστυνομία μεριμνά για την προστασία των Ισραηλινών επιβατών κρουαζιερόπλοιων που κάνουν άσεμνες χειρονομίες, βρίζουν και τραμπουκίζουν κατοίκους νησιών και πόλεων της Ελλάδας.
Ως ΑΝΤΑΡΣΥΑ, βλέπουμε για δεύτερη φορά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα μέλη μας να υπόκεινται στις έκνομες πράξεις των ισραηλινών Αρχών με την ελληνική κυβέρνηση να προσφέρει πλήρη πολιτική κάλυψη. Δηλώνουμε ότι ούτε η βία του κράτους-τρομοκράτη, ούτε η συνέργεια της ελληνικής κυβέρνησης στις παράνομες και εγκληματικές πρακτικές τους μας πτοούν. Αντιθέτως, μας πεισμώνουν ακόμα περισσότερο. Ο αγώνας και οι κινήσεις αλληλεγγύης στον παλαιστινιακό λαό θα συνεχιστούν και θα αναπτυχθούν.
– Καμία ανοχή στο κράτος-τρομοκράτη και την κυβέρνηση της συνενοχής.
– Αλληλεγγύη στον παλαιστινιακό λαό και την εργατική τάξη της Παλαιστίνης.
– Μποϋκοτάζ κάθε συνεργασίας με το Ισραήλ – Δε γινόμαστε συνένοχοι/ες στη γενοκτονία.
– Λευτεριά στην Παλαιστίνη!
Ανακοίνωση για το απαράδεκτο γεγονός της απέλασης των συνδικαλιστών εξέδωσε και το γραφείο τύπου του ΚΚΕ, στην οποία αναφέρει:
«Η απέλαση από το κράτος - δολοφόνο του Ισραήλ των Ελλήνων συνδικαλιστών που στόχο είχαν να φτάσουν στη Ραμάλα, για να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον πολύπαθο παλαιστινιακό λαό είναι απολύτως απαράδεκτη και καταδικαστέα. Καταδικαστέα όμως είναι και η στάση της κυβέρνησης της ΝΔ που δεν προχωρά στις απαραίτητες ενέργειες διαμαρτυρίας απέναντι στον στρατηγικό της σύμμαχο Ισραήλ, που συνεχίζει τη γενοκτονία, τους επoικισμούς, την καταπάτηση των παλαιστινιακών εδαφών.
Τώρα χρειάζεται να δυναμώσει ακόμα περισσότερο η αλληλεγγύη στον παλαιστινιακό λαό, η απαίτηση να διακοπεί κάθε συνεργασία με το Ισραήλ, να αναγνωριστεί ανεξάρτητο παλαιστινιακό κράτος σύμφωνα με την ομόφωνη απόφαση της Βουλής».
Δυσαρέσκεια προς το Ισραήλ εξέφρασε το ΥΠ. Εξωτερικών
Η εξέλιξη αυτή, προκάλεσε την αντίδραση και του ελληνικού ΥΠΕΞ, που με ανακοίνωση δήλωσε πως εκφράζει διαμαρτυρία, ξεκαθαρίζοντας ότι οι Έλληνες πολίτες είχαν όλα τα προβλεπόμενα έγγραφα.
«Εκφράζουμε τη δυσαρέσκειά μας προς τις ισραηλινές Αρχές για την απαγόρευση εισόδου και την απέλαση Ελλήνων πολιτών, εκπροσώπων εργατικών σωματείων, οι οποίοι είχαν τελικό προορισμό τη Ραμάλα, κατόπιν πρόσκλησης της παλαιστινιακής πλευράς. Οι εν λόγω Έλληνες πολίτες είχαν τακτοποιήσει όλες τις υποχρεώσεις για την είσοδό τους στη χώρα και είχαν δηλώσει το σκοπό του ταξιδιού τους στις Αρχές», ανέφερε συγκεκριμένα η ανακοίνωση του ΥΠΕΞ.
Συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα (22/6)
Η αντιπροσωπεία των εργατικών Σωματείων θα δώσει συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα (22 Ιουνίου) και ώρα 12:00 στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ (στον 7ο όροφο, Ακαδημίας 20 Αθήνα).
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια