Προσφυγικά Αλεξάνδρας: Επιδεινώνεται η υγεία των δύο απεργών πείνας

 Έκκληση προς τις αρχές προκειμένου να αποφευχθούν οι ενδεχόμενες απώλειες ζωής.

 Συνέντευξη Τύπου  διοργανώθηκε την Παρασκευή 19 Ιουνίου στα γραφεία της ΕΙΝΑΠ με σκοπό την ενημέρωση για την κατάσταση υγείας των απεργών πείνας μακράς διαρκείαςΑριστοτέλη Χαντζή και Suzon Dopagne, με την υγεία τους να επιδεινώνεται σε κρίσιμα επίπεδα έπειτα από 136 και 50 μέρες απεργίας αντιστοίχως.       

                                    Φωτο: Από την συνέντευξη τύπου                 

Ομιλητές στη συνέντευξη τύπου ήταν

  • Hakan Gürvit, Καθηγητής Νευρολογίας
  • Zeki Gül, Ειδικός Παθολόγος
  • Şebnem Korur Fincancı, Καθηγήτρια Ιατροδικαστικής
  • Γιώργος Βατίδης, Ειδικός Παθολόγος – Εξειδικευόμενος Εντατικολογίας, μέλος της ιατρικής ομάδας παρακολούθησης των απεργών πείνας
  • Μέλη της Δομής Υγείας της Κοινότητας των Κατειλημμένων Προσφυγικών

Η Şebnem Korur Fincancı, καθηγήτρια Ιατροδικαστικής και μέλος του Ιατρικού Συλλόγου Τουρκίας και του HRFT(Human Rights Foundation of Turkey), κάλεσε τις ελληνικές αρχές να ξεκινήσουν άμεσα τις διαπραγματεύσεις με την κοινότητα, προκειμένου να αποφευχθούν οι ενδεχόμενες απώλειες ζωής, δεδομένου της κρισιμότητας της υγείας του κ. Χαντζή, επισημαίνοντας μάλιστα πως βάσει παρελθοντικών της εμπειριών στην Τουρκία οι περιπτώσεις ανθρώπινων απωλειών λόγω απεργίας πείνας να προέρχονται ύστερα από την συμπλήρωση πέντε μηνών απεργίας.

Επίσημα στοιχεία σχετικά με την εξέλιξη της υγείας των απεργών πείνας παρέθεσαν και τα υπόλοιπα μέλη του HRFT, οι οποίοι ορίστηκαν από του συλλόγους του να εξετάσουν τους απεργούς. «Οι απεργοί αντιμετωπίζουν νευρολογικές ζημιές, έλλειψη βιταμινών και απότομη απώλεια μυϊκής μάζας, ενώ μάλιστα κινδυνεύουν, ειδικά ο Αριστοτέλης Χαντζής έπειτα από σχεδόν τέσσερις μήνες ασιτίας, με την πιθανότητα ξαφνικού καρδιακού εμφράγματος.», ανέφεραν οι Hakan Gürvit, καθηγητής Νευρολογίας, και Zeki Gül, ειδικός παθολόγος.

Τον αγώνα των απεργών και της κοινότητας επικρότησε ο Γιώργος Βατίδης, ειδικός παθολόγος και μέλος της ιατρικής ομάδας παρακολούθησης των απεργών πείνας. «Η αρχική προετοιμασία των απεργιών ήταν τεράστια, αλλά δεν κάνουν την διαφορά μόνο οι απεργίες. Την διαφορά κάνει η συμβολή όλης της κοινότητας και όσων υποστηρίζουν τον αγώνα της, προασπίζοντας και προστατεύοντας την ιστορικότητα και την επιβίωση των Προσφυγικών», δήλωσε.


Σε ανακοίνωση της -20 Ιουνίου 2026- η Κοινότητα Κατειλημμένων Προσφυγικών μεταξύ άλλων αναφέρει:

"Εδώ και 5 μήνες, διεξάγεται ένας μεγάλος αγώνας ζωής και θανάτου για την υπεράσπιση της Κοινότητας των Κατειλημμένων Προσφυγικών, με αιχμή την απεργία πείνας του Αριστοτέλη Χαντζή, που βρίσκεται σήμερα στην 136η ημέρα απεργίας πείνας μακράς διαρκείας και της Suzon Doppagne, η οποία βρίσκεται στην 51η.

Ένα μαζικό κίνημα αλληλεγγύης πανελλαδικά και διεθνώς έχει ενεργοποιηθεί όλον αυτόν τον καιρό με εκατοντάδες δράσεις, εκδηλώσεις, πορείες, συγκεντρώσεις, παρεμβάσεις, άρθρα, ψηφίσματα, πάνω από 10.000 υπογραφές στήριξης και πάνω από 1.000 άτομα στο Μητρώο Φίλων της Α.Μ.Κ.Ε. των κατοίκων, που αποτελεί νομικό όχημα για την αποκατάσταση των Προσφυγικών από την ίδια την Κοινότητα. Συλλογικότητες, εγχειρήματα βάσης, οργανώσεις, σωματεία, σύλλογοι και εκατοντάδες αλληλέγγυοι άνθρωποι έχουν γίνει κομμάτι από την πρώτη στιγμή σε αυτόν τον αγώνα, αναδεικνύοντας πως η κοινωνική αυτοοργάνωση αποτελεί τη μόνη διέξοδο στους καιρούς που διανύουμε.

....Όλο αυτό το κίνημα αλληλεγγύης και συμπαράστασης δημιούργησε μια
διευρυμένη κοινωνική αποδοχή, αναγνωρίζοντας τη συνέπεια και τη
σταθερότητα του κοινωνικού και πολιτικού έργου της Κοινότητας
Κατειλημμένων Προσφυγικών όλα αυτά τα χρόνια. Αποτέλεσμα αυτής της από τα κάτω κοινωνικής κινητοποίησης υπήρξε και η ανάδειξη του θέματος, η θεσμική αναγνώριση της Κοινότητας και η καταγγελία του σχεδίου εκκένωσης της Περιφέρειας Αττικής από διάφορους θεσμικούς φορείς, όπως διεθνείς οργανισμούς, δημοτικά συμβούλια, ακόμη και παρατάξεις και
κοινοβουλευτικά κόμματα, που έχουν εκδώσει ανακοινώσεις στήριξης και
έχουν ζητήσει (και με επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή) την ικανοποίηση των
δίκαιων αιτημάτων μας.

Παράλληλα, έχει αναδειχθεί με τον πιο σαφή και ξεκάθαρο τρόπο, τόσο σε
κοινωνικό όσο και θεσμικό επίπεδο, το πλήθος των παρατυπιών και
παρανομιών του περιβόητου σχεδίου “ανάπλασης” των Προσφυγικών του Περιφερειάρχη Ν. Χαρδαλιά.
Ουσιαστικά και κατά κοινή ομολογία πρόκειται για ένα έωλο, ανυπόστατο, παράνομο και μη εφαρμόσιμο πλάνο (με παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, πολύπλοκο ιδιοκτησιακό καθεστώς, αμφίβολη χρηματοδότηση, αλλαγή ουσιωδών όρων, παρωχυμένες και παράνομες τεχνικές μελέτες, παραβίαση ελληνικής, ενωσιακής και διεθνούς νομοθεσίας κ.ο.κ), με συνέπεια να έχει μπει ουσιαστικά στις καλένδες και να βρίσκεται ακόμα στο στάδιο που βρισκόταν πέρσι τον Ιούνιο, όταν και εκδόθηκε η απόφαση της Περιφερειακής Επιτροπής που ενέκρινε τη σύναψη προγραμματικής σύμβασης.

....Όσον αφορά τον κύριο υπεύθυνο του προβλήματος Ν. Χαρδαλιά, ας αφήσει τα επικοινωνιακά παιχνίδια και τις φασιστικές και ναζιστικές πρακτικές αντικατάστασης πληθυσμών του παρελθόντος ή και του παρόντος (αποικιοκρατικό γενοκτονικό κράτος του Ισραήλ), ας πάψει να ψάχνει φτηνές λύσεις και επιτέλους να αναλάβει την ευθύνη που του αναλογεί για την υλοποίηση όσων νομικά υποχρεούται: Να ανακαλέσει άμεσα την 846/2025 απόφαση της Περιφερειακής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής, να ακυρώσει το σχέδιο ανάπλασης-εκκένωσης των Προσφυγικών και να συμμορφωθεί με την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και νομολογία που τόσο επικαλείται.
Και όσον αφορά τον Δήμαρχο Αθηναίων Χ. Δούκα, τον μοναδικό μάλιστα αρμόδιο για θέματα Κοινωνικής Κατοικίας, καθώς και τους υπόλοιπους υπεύθυνους, οφείλουν να αναλάβουν άμεσα το μερίδιο της πολιτικής και θεσμικής ευθύνης που τους αναλογεί, αν δεν επιθυμούν να κουβαλήσουν την ευθύνη του θανάτου των πρώτων απεργών πείνας στην Ελλάδα" αναφέρεται στην ανακοίνωση

  

                                                                   Ρωγμη στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.