Βρέθηκε ζωντανός επιβάτης στην πρύμνη του Euroferry Olympia
Στους 11 οι αγνοούμενοι στο φλεγόμενο πλοίο
Διαμαρτυρία από το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ) .
Ένας επιβάτης από την Λευκορωσία καταγωγής βρέθηκε
ζωντανός στην πρύμνη του φλεγόμενου Euroferry Olympia, ανανεώνοντας τις
ελπίδες ότι θα βρεθούν ζωντανοί και οι υπόλοιποι 11 αγνοούμενοι.
Την είδηση επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης,
τονίζοντας ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη αναπτέρωσε τις ελπίδες για τον εντοπισμό
και των άλλων ανθρώπων που βρίσκονται στη λίστα των αγνοουμένων.
Κορυφώνεται η αγωνία των οικογενειών
Παραμένει κυρίαρχη η αγωνία των
οικογενειών για τους 11 -πλέον- αγνοούμενους, οι 3 εκ των οποίων είναι
Έλληνες.
Οι συγγενείς όσων παραμένουν χαμένοι, αελπίζουν και εύχονται οι οικείοι τους να
έχουν αντέξει ύστερα από δύο 24ωρα, αρχικά μέσα στην εστία της πυρκαγιάς και
κατόπιν με το πλημμύρισμα του πλοίου με δεκάδες τόνου νερού που ερρίφθησαν
για την πυρόσβεσή του.
Στην έρευνα για τους αγνοούμενους, εκτός από την 5η ΕΜΑΚ, συμμετέχει ειδική έμπειρη
ναυαγοσωστική ομάδα, αποτελούμενη από 14 άτομα.
Η επιχείρηση πλήρους κατάσβεσης προβλέπεται ότι θα διαρκέσει ημέρες, ενώ,
προτού το πλοίο προσεγγίσει στο λιμάνι της Κασσιόπης -και
αφού η θερμοκρασία των πυρακτωμένων μετάλλων θα έχει ελαττωθεί, θα επιχειρηθεί
απάντληση των πετρελαιοειδών ώστε να αποφευχθεί τυχόν διαρροή και μόλυνση του
θαλάσσιου περιβάλλοντος. Τη στιγμή που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά, εκτιμάται
ότι στις δεξαμενές του Euroferry Olympia υπήρχαν περίπου 700 τόνοι
καυσίμου. Εξυπακούεται πως αν η φωτιά δεν κατασβεστεί, η απάντληση των
καυσίμων με τα ειδικά γι' αυτό το σκοπό μέσα, είναι αδύνατη. Πάντως, τα σκάφη
που κινούνται γύρω από το Euroferry Olympia είναι εφοδιασμένα με αντιρρυπαντικό
εξοπλισμό.
Οι έρευνες των ειδικών διασωστικών ομάδων, πάνω στο πλοίο καθώς και
στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κέρκυρας και Ερεικούσας όπου ξέσπασε η
πυρκαγιά διακόπηκαν προσωρινά τη νύχτα του Σαββάτου, λόγω του σκότους αλλά
και των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών, οι οποίες έφταναν τους 500-600
βαθμούς Κελσίου πάνω στο Euroferry Olympia. Εκτός από τα ρυμουλκά
επιχειρούν ακόμη 3 περιπολικά σκάφη του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής και 1
πλωτό πυροσβεστικό.
Με προφορική εντολή του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών
Κέρκυρας, είχαν συλληφθεί ο πλοίαρχος και οι 2 ύπαρχοι του πλοίου, από
την Λιμενική Αρχή Κέρκυρας. Αφού παρείχαν εξηγήσεις στον εισαγγελέα αφέθηκαν
ελεύθεροι, ενώ διατάχθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου
να διαλευκανθούν τα αίτια της πυρκαγιάς και οι συνθήκες πλου του Euroferry
Olympia.
Ρυμουλκείται το πλοίο προς την Κέρκυρα
Το Euroferry Olympia έχει πάρει κλίση, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες,
γεγονός που δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο τη ρυμούλκησή του σε ασφαλές
αγκυροβόλιο. Παρόλο που υπάρχει ανησυχία για τον κίνδυνο βύθισης του πλοίου, η
κλίση του θεωρείται ως ελεγχόμενη.
Εγείρονται μια σειρά από ερωτηματικά για τις συνθήκες στο πλοίο.
Παράλληλα, από τη δημοσιογραφική έρευνα, τις μαρτυρίες επιβατών και
επαγγελματιών οδηγών οι οποίοι έχουν πρότερη εμπειρία των συνθηκών που επικρατούν σε ταξίδια με
το συγκεκριμένο φέρι, καθώς και αναλύσεις ειδικών ερευνητών για ναυτικά
ατυχήματα εγείρεται μια σειρά από ερωτηματικά.
Ισχύει, φερ' ειπείν, ότι οδηγός και συνοδηγός, κυρίως στα φορτηγά
ταξιδεύουν με ένα μόνο εισιτήριο, άρα ο ένας από τους δύο παραμένει στο
όχημα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού; Συναφώς, το άτομο που δεν διαθέτει
εισιτήριο καταγράφεται ως επιβάτης ή τα στοιχεία του δεν
καταχωρίζονται;
Ισχύει ότι όταν ελλιμενίζονται πλοία της κατηγορίας του Euroferry
Olympia, οι υπεύθυνοι του πληρώματος απενεργοποιούν το σύστημα
πυρανίχνευσης και ενίοτε αμελούν να το ενεργοποιήσουν ξανά,
ενδεχομένως μάλιστα εσκεμμένα, καθώς γνωρίζουν ότι υπάρχουν, κατά
παραβίαση των αυστηρών κανονισμών, άνθρωποι στο γκαράζ, οι οποίοι επιπλέον
καπνίζουν εν πλω;
Από την πλευρά της, πάντως, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi Lines
υποστηρίζει πως στο γκαράζ του Euroferry Olympia δεν υπήρχε κανένας επιβάτης,
καθώς αποτελεί πάγια πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι σε όλα
τα μεταφερόμενα οχήματα.
Η επιστολή διαμαρτυρίας του Συνδικάτου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών
Αυτοκινήτων Ελλάδας (ΣΕΟΦΑΕ).
Παράλληλα, στο φως της δημοσιότητας ήλθε επιστολή διαμαρτυρίας του ΣΕΟΦΑΕ (Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων
Ελλάδας), η οποία το 2017 είχε αποσταλεί προς την ηγεσία του υπουργείου
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καταγγέλλοντας ότι, ειδικά στα πλοία της
Grimaldi Group (Euroferry Olympia και Euroferry Egnazia) οι συνθήκες
διαβίωσης και ανάπαυσης των οδηγών κατά τον πλου είναι άσχημες,
θυμίζοντας, μάλιστα, «γαλέρα 16ου αιώνα», όπως χαρακτηριστικά τονιζόταν. Μεταξύ
άλλων ο ΣΕΟΦΑΕ επισήμαινε ότι:
- Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των
πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που
δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).
- Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση
να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
- Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για
τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
- Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση
των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και
ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
- Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες,
ντους) δεν λειτουργούν.
- Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται
όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω
στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών (μνήμες «Norman Atlantic» κύριε Υπουργέ)
- Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το
φαγητό του πλοίου.
Αναλυτικά η επιστολή του ΣΕΟΦΑΕ
ΠΗΓΗ: protothema.gr/greece/article/1213906/vrethike-zodanos-epivatis-stin-prumni-tou-euroferry-olympia/
Ρωγμή στην ενημέρωση
Δεν υπάρχουν σχόλια