Ξανά στις ράγες τα τρένα

 Ξεκίνησαν δειλά δειλά τα πρώτα δρομολόγια, 22 ημέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

                                                           Φωτο: αρχείου

.Οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν ανησυχίες για την ασφάλεια.

Επαναλειτουργεί από σήμερα ο σιδηρόδρομος με αυξημένα μέτρα ασφαλείας μετά την  σιδηροδρομική τραγωδία της 28/02/2023 που έχει συγκλονίσει την Ελληνική Κοινωνία. 57 άνθρωποι, 11 εξ αυτών εργαζόμενοι στις αμαξοστοιχίες έχασαν την ζωή τους.

Η επανεκκίνηση γίνεται με συγκεκριμένα μέτρα που στόχο έχουν να εγγυηθούν την ασφάλεια των επιβατών στη σκιά της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη.

Στις 04:45 ξεκίνησε από το σταθμό Λαρίσης το πρώτο τρένο για να πραγματοποιήσει το δρομολόγιο Αθήνα - Οινόη, με επιβάτη και τον νέο επικεφαλής του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη που δήλωσε πως «τόσο η διοίκηση όσο και οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ είμαστε αποφασισμένοι να θέσουμε σε λειτουργία εκ νέου τα τρένα της χώρας .Δηλώνουμε ότι θα κάνουμε ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να ξανακερδίσουμε την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού μας». 

Αναλυτικά, τα δρομολόγια που εκκινούν σήμερα, σύμφωνα με ενημέρωση της Hellenic Train:

  • Πειραιάς - Αθήνα - Αεροδρόμιο
  • Αεροδρόμιο - Αθήνα - Πειραιάς
  • Άνω Λιόσια - Αεροδρόμιο
  • Αεροδρόμιο - Άνω Λιόσια
  • Άνω Λιόσια - Κάντζα
  • Κάντζα - Άνω Λιόσια
  • Αθήνα - Χαλκίδα- Αθήνα
  • Προαστιακός Πάτρας
  • Ολυμπία - Πύργος - Κατάκολο
  • Διακοφτό - Καλάβρυτα
  • Βόλος – Μηλιές

Επιπλέον, έχει προγραμματισθεί να επανεκκινήση κι ένα ζεύγος εμπορευματικής αμαξοστοιχίας Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Τα μέτρα ασφάλειας

Ειδικότερα, για την επανεκκίνηση των τρένων και του Προαστιακού αποφασίστηκε: 

 

1.    Τα τρένα θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα, προκειμένου να μην υπάρχει ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής (π.χ. τμήμα Οινόη - Τιθορέα, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την τηλεδιοίκηση).

2.    Σε όλα τα δρομολόγια τόσο στα τρένα όσο και στον Προαστιακό θα υπάρχουν δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας συνοδός.

3.    Θα υπάρχουν δύο σταθμάρχες σε σταθμούς που μέχρι πρότινος βρισκόταν μόνο ένας (π.χ. Παλαιοφάρσαλο, Λιτόχωρο και Πλατύ).

Παράλληλα, μέχρι να ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεδιοίκησης,  τα δρομολόγια θα είναι μειωμένα. Με μειωμένες ταχύτητες τρένα και Προαστιακός

 Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η ταχύτητα των τρένων διαμοφώνεται ως εξής:

  • 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
  • 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Επιπλέον, θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Στόχος είναι να υλοποιηθεί βήμα βήμα ο σχεδιασμός (σε 5 φάσεις) της σταδιακής ανάπτυξης των δρομολογίων, ώστε να υπάρξει πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας μέχρι το Πάσχα.

Ωστόσο οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να έχουν ανησυχίες για την ασφάλεια, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.

Ωστόσο, σε συνδιάσκεψη που είχε το συνδικάτο των μηχανοδηγών αποφάσισαν να μη λύσουν χειρόφρενο οι αμαξοστοιχίες που εκτελούν τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη - Δράμα και Θεσσαλονίκη – Φλώρινα, θέτοντας ζήτημα ασφάλειας. Για τον λόγο αυτό ζητούν παράταση μίας εβδομάδας για την επανεκκίνηση των δρομολογίων.

 Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (μηχανοδηγοί)  μια ημέρα πριν την επανεκκίνηση της πρώτης φάσης των δρομολογίων, με επιστολή τους προς τη διοίκηση της HeIIehic Traih έθεταν ζητήματα, χωρίς την επίλυση των οποίων «δεν μπορεί να ξεκινήσουν τα  σιδηροδρομικά δρομολόγια .

Οι μηχανοδηγοί υπογραμμίζουν ότι είχαν προειδοποιήσει έγκαιρα για τη μη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας και συμπληρώνουν ότι απαιτούνται οι κατάλληλες ενέργειες για επίλυση σοβαρών θεμάτων σε εννέα σημεία του δικτύου.

Ειδικότερα, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης Ελλάδας σε  συνάντηση με την νέα πολιτική ηγεσία 17/3, ενώ συνάντηση υπήρξε και με τον νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Τερεζάκη,  ζητά την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου ακαταλληλότητας των γεφυρών από τις οποίες διέρχεται το τρένο . Στη συνάντηση έθεσαν  υπόψιν  τα προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν σε συγκεκριμένα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να επανεκκινήσουν και σε αυτά, τα σιδηροδρομικά δρομολόγια..

Επισημαίνοντας ότι πιστεύουμε ότι χωρίς την επίλυση τους, δεν μπορεί να ξεκινήσουν δρομολόγια.

H Ηellenic Train να διασφαλίσει ότι το τροχαίο υλικό που πρόκειται να κυκλοφορήσει στην πρώτη φάση θα πρέπει να είναι πλήρως λειτουργικό για την ασφάλεια όλων και την αποφυγή καθυστερήσεων.

Άμεση λειτουργία του GSMR εφόσον αυτό έχει πιστοποιηθεί.

Ο ΟΣΕ οφείλει να φροντίσει άμεσα για την εκπόνηση σχεδίου εκ-χόρτωση των γραμμών σε όλη την σιδηροδρομική υποδομή. Ζητάμε την καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Σκέρτσος: Ο σιδηρόδρομος θα ξεκινήσει με τη μέγιστη ασφάλεια για τους πολίτες

«Η δέσμευση της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού του κ. Γεραπετρίτη είναι ότι η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα γίνει με την μέγιστη δυνατή ασφάλεια και σε συνεργασία με το προσωπικό με το έμψυχο δυναμικό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Συνεπώς δεν πρόκειται να γίνει τίποτα αν δεν αισθανθούν ασφαλείς οι άνθρωποι. Θα συζητήσουμε όλα τα θέματα, δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε επανεκκίνηση με τυφλά σημεία στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων» ξεκαθάρισε ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος σε χθεσινή  ραδιοφωνική του συνέντευξη στον Real fm.

 

Πηγή: Μ.Μ. Ενημέρωσης

                                                                        Ρωγμή στην ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια

Εικόνες θέματος από jusant. Από το Blogger.